Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
#3074508
Het zijn geen kat of hond eet barfhapfoto's, maar meer the making of... en daar is geen aparte rubriek voor. Dus ik plaats het gezellig in de bar. ;D

Omdat ik best wel wat wild in de vriezer heb liggen, wilde ik eens een wildmix voor de katten maken. Dat is voor 90% gelukt!

600gr halve fazant met filet en poot
600gr wild konijn met vlees en orgaan, zonder kop
500gr haaskarkas met vlees
500gr wilde eendenpootjes (drum en dij)

1000gr grauwe ganzenvlees
1000gr zwanenvlees

In het konijn en de haas zaten nog organen en ik heb 10% extra orgaan (hart, lever, nier) toegevoegd. Helaas is dat geen wild.

De afzonderlijk diersoorten gaan ook door de 'gewone mixen' van de katten, maar deze ruikt wel heel wild. Dus ik hoop dat ze het eten. :biggrin2: Het komt één per week op het menu.

Afbeelding
Alles, nog deels bevroren, in hapklare brokken voor de vleesmolen gemengd.

Afbeelding
Malen...
Afbeelding

Afbeelding
Gemengd

Afbeelding
Strak in diepvrieszakjes: 9 porties wilde mix  8)
Laatst gewijzigd door Ruisje op wo 18 feb 2015, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#3074511
Jammie, dat ziet er goed uit !
Hier maken we ook de mixen zelf voor de pups en kittens, en ze vinden dat veeel lekkerder dan gekochte kvv !
Dus ik hoop dat ze jouw mix ook zo lekker vinden !
Door Ruisje
#3074512
miik schreef: Jammie, dat ziet er goed uit !
Hier maken we ook de mixen zelf voor de pups en kittens, en ze vinden dat veeel lekkerder dan gekochte kvv !
Dus ik hoop dat ze jouw mix ook zo lekker vinden !
Ik maak ook alle mixen voor de katten zelf en ze worden altijd met heel veel smaak gegeten. Maar deze is wilder dan normaal dus dat wordt even spannend. ;)
Door keetje
#3074574
Hier eten de katten tegenwoordig gezellig met Luna mee. Alles, ook pens. Alleen onze ouwe blieft geen vis.
Dus ik hoef niet speciaal kattenmixen te maken of aan te schaffen.
Ziet er wel heel erg mooi uit!!
Door Ruisje
#3074748
Lil schreef: Hoe maak jij die mooie hapklare brokken?
Met een gekarteld mes voor het spier- en orgaanvlees en een snoeischaar voor het vleesbot. ;)
keetje schreef: Hier eten de katten tegenwoordig gezellig met Luna mee. Alles, ook pens. Alleen onze ouwe blieft geen vis.
Dus ik hoef niet speciaal kattenmixen te maken of aan te schaffen.
Ziet er wel heel erg mooi uit!!
Onze katten eten ook 3 dagen per week ongemalen barf, maar ze kunnen niet alles meer eten vanwege hun leeftijd. In de zelfgemaakte mixen zitten vleesbotsoorten die ze niet ongemalen meer kunnen eten.
Laatst gewijzigd door Ruisje op wo 18 feb 2015, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3074750
Ruisje schreef: Met een gekarteld mes voor het spier- en orgaanvlees en een snoeischaar voor het vleesbot. ;)
Onze katten eten ook 3 dagen per week ongemalen barf, maar ze kunnen niet alles meer eten vanwege hun leeftijd. In de zelfgemaakte mixen zitten vleesbotsoorten die ze niet ongemalen meer kunnen eten.
ah dan moet ik dus nog een geschikt mes voor het bevroren vlees gaan aanschaffen. Snoeischaar in twee varianten voor het bot.  ;)
Door tt-tjes
#3074786
Helemaal off topic maar wat heb jij een mooie stevige vleesmolen. Wordt er een beetje groen van. Is wel iets anders dan mijn kenwood.
Door Jantina
#3074808
Nou ik vind het er ook wel erg professioneel uitzien. Ooit, als ik later groot ben, ga ik het ook zo doen voor mijn hondjes ipv kant & klare KVV kopen.
Door monster
#3074828
Zwaar jaloers. Mevrouw blieft alleen whiskas zakjes en af en toe wat ganzenvlees.
Gebruikersavatar
Door pike
#3074842
Ruisje schreef: Met een gekarteld mes voor het spier- en orgaanvlees en een snoeischaar voor het vleesbot. ;)
En hoe lang doe je daarover? En knip je de drumsticks en fazantenpoten ook met de snoeischaar in hapklare brokken?

Mooie molen  :D
Door Ruisje
#3074869
pike schreef: En hoe lang doe je daarover? En knip je de drumsticks en fazantenpoten ook met de snoeischaar in hapklare brokken?

Mooie molen  :D
Ja! Ik knip alles in hapklare brokken, alle vleesbot met de snoeischaar. Dan meng ik al die brokstukken al goed door elkaar en en dan vliegt het door de molen.

Hoelang doe ik waarover?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door