Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#3073982
De pup van een vriendin blijft maar zand happen....Tenminste als ze de kans krijgt....
Je moet echt flink opletten want ze hapt echt snel een paar happen zand naar binnen terwijl ze weet dat het niet mag.

Ik heb wel vaker gehoord dat een hond aarde en paardenstront wil eten maar zand?

Herkent iemand dit? Ze eet KVV, by the way ;)
Door inni
#3074050
Berre ging witte zand eten wanneer hij misselijk was. Het ging dan nadien absoluut niet beter en de ergste darmontstekingen kreeg hij na het eten van grote happen witte zand. Wat nu een gevolg was van wat???? Hij likte bij tijden ook elk metaal af wat hij kon vinden, de stelschroef van de tafel, de schroeven van de strijkplank (die waren van inox en de poten waren gelakt) .........ook daarvoor hebben we nooit een echte reden kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Door joel
#3074450
SOMS hebben pups snel door wanneer iets niet mag (zand eten) en doen ze het juist om aandacht te krijgen.....dus wat je ook kan doen.... geen aandacht aan geven en het goede gedrag juist belonen. Want hoe leuk kan het zijn als het vrouwtje tegen je gaat kletsen dat je dat niet mag doen  ;D
En daarnaast, beetje zand kan toch geen kwaad , zou me drukker maken als ze op een aansteker staat te kauwen ofzo.
Gebruikersavatar
Door pike
#3074489
joel schreef: SOMS hebben pups snel door wanneer iets niet mag (zand eten) en doen ze het juist om aandacht te krijgen.....dus wat je ook kan doen.... geen aandacht aan geven en het goede gedrag juist belonen. Want hoe leuk kan het zijn als het vrouwtje tegen je gaat kletsen dat je dat niet mag doen  ;D
En daarnaast, beetje zand kan toch geen kwaad , zou me drukker maken als ze op een aansteker staat te kauwen ofzo.
Een beetje misschien niet, dat krijgen ze allemaal wel binnen, maar happen vol zand zou ik niet blij mee zijn, dat kan voor gevaarlijke verstopping zorgen.
Door sella
#3074496
Ik weet niet beter dan dat alle pups wel zand happen. Alleen de hoeveelheid moet je in de gaten houden, ivm verstopping.
Door Laura2004
#3074507
Interessant wat er in die link staat over aarde eten. Kai eet al een hele tijd aarde, mijn moeder heeft alle plantenbakken veilig moeten stellen omdat Kai continu aarde at. Het lijkt me zo sterk dat hij chronische bloedarmoede zou hebben, hij is verder met zijn 12 jaartjes topfit. Toch maar een bloedonderzoek laten doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door