Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3074111
Wat een gezellige hondenbende heeft ons gezin toch!

Gisteren moesten wij samen van huis en Nelson kon echt niet mee. Zeven uur alleen blijven is ook geen optie en dus had ik een probleem.
Tot mijn zusje aanbood om op te passen! Zo lief!
Ze heeft eerst haar halve huis in de neem-olie gezet en toen Nelson opgehaald. Hij is meegeweest naar de moestuin en heeft daar de hele middag rondgerent met Milo en Taina.

In augustus komt Duuk weer naar hier. Vier weken.
Mijn broer gaat weer met zijn gezin naar Spanje, en ze brengen Duuk liever niet naar een pension.
Het gaat stukken beter met Duuk nu ze trainingen hebben gehad bij een andere GT. Ik ga wel meer voorzorgsmaatregelen nemen dat ik de honden kan scheiden als het nodig blijkt. En er is een pension dat hem op kan vangen mocht het toch (weer) fout lopen. Nu ik beter weet wat ik verwachten kan denk ik niet dat het nodig is, maar het is fijn dat ze zelf ook beter voorbereid zijn dan vorig jaar.
Ik heb er eigenlijk best zin in!
Door Anne in Zweden
#3074143
Blij te lezen dat je broer en z'n gezin Duuk en zijn problemen nog een kans hebben gegeven, en dat het zo te lezen goed heeft uitgepakt! Veel anderen zouden Duuk al hebben ingeruild voor een exemplaar met een minder lange gebruiksaanwijzing. Geweldig hoor! Jullie zijn duidelijk een familie van doorzetters! :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3074148
Martine-Tom schreef: Hoe gaat het nu tussen Duuk en je broer? Ik meen me te herinneren dat ie extra bang was voor mannen?
Klopt, en voor vreemde mannen blijft hij ook echt heel bang.
Met oefeningen van de GT, een thundershirt en veel geduld gaat het nu thuis echt top.
Vorige week heeft Duuk zelfs samen met mijn broer op de bank gelegen!

Ze gaan er samen veel op uit, en dat helpt erg goed. Vooral fietsen in het bos (broer op de mountainbike) vindt Duuk prachtig. Knetterhard langs de fiets maakt dat hij zijn energie kwijt kan en dat helpt ook weer in zijn angst. En omdat Duuk echt niet los kan is het een goede manier om hem toch te kunnen laten rennen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3074152
Hope schreef: Klopt, en voor vreemde mannen blijft hij ook echt heel bang.
Met oefeningen van de GT, een thundershirt en veel geduld gaat het nu thuis echt top.
Vorige week heeft Duuk zelfs samen met mijn broer op de bank gelegen!

Ze gaan er samen veel op uit, en dat helpt erg goed. Vooral fietsen in het bos (broer op de mountainbike) vindt Duuk prachtig. Knetterhard langs de fiets maakt dat hij zijn energie kwijt kan en dat helpt ook weer in zijn angst. En omdat Duuk echt niet los kan is het een goede manier om hem toch te kunnen laten rennen.
Geweldig! Klinkt ontzettend leuk voor Duuk!  :D
Dat doet toch altijd zo'n ontzettend deugd, als zo'n dier een prachtige thuis en een prachtig nieuw leven krijgt. Zelfs al duurt het een tijd en een heleboel moeite om het dier zijn vertrouwen te winnen. 
Door Martine-Tom
#3074154
[quote="Hope"]
Klopt, en voor vreemde mannen blijft hij ook echt heel bang.
Met oefeningen van de GT, een thundershirt en veel geduld gaat het nu thuis echt top.
Vorige week heeft Duuk zelfs samen met mijn broer op de bank gelegen!

Ze gaan er samen veel op uit, en dat helpt erg goed. Vooral fietsen in het bos (broer op de mountainbike) vindt Duuk prachtig. Knetterhard langs de fiets maakt dat hij zijn energie kwijt kan en dat helpt ook weer in zijn angst. En omdat Duuk echt niet los kan is het een goede manier om hem toch te kunnen laten rennen.
[/quote]Oh super zeg!
En voor VL is ie daar nog zo bang voor?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3074233
[quote="Danny"]
Gezellig dat Duuk weer komt. Zien jullie hem regelmatig? Ziet hij Nelson ook?
[/quote]

Ja, we zien elkaar regelmatig.
Duuk komt hier op visite en als ik het spelen goed begeleid dan gaat dat prima.
Nelson houdt van veel fysiek spel, Duuk houdt van rennen. Als ik Nelson wat af rem en hem een speeltje geef waarmee hij graag rent, dan kunnen ze heerlijk samen spelen.

[quote="Martine-Tom"]
Oh super zeg!
En voor VL is ie daar nog zo bang voor?
[/quote]

VL?
Bedoel je vriendlief? Ja, daar is hij bang voor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door