Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3074040
Mag ik jullie voorstellen aan "Doralyn of Everlasting Joy", roepnaam "Doortje"........
De halve wereld leek het al te weten, maar ik was er zelf nog niet uit. Maar nu is de knoop doorgehakt en Doortje mag hier blijven wonen. Vanaf het begin had ik een enorme klik met dit pupje.... en -niet minder belangrijk- mijn andere honden ook !
Het is altijd de bedoeling geweest om van Abby een pupje aan te houden (mijn borders zijn nu 7 en bijna 11), maar doordat Foxy er onverwachts bij was gekomen heb ik er wel even over moeten nadenken. Daarbij vind (of moet ik zeggen vond) ik de witte kop echt niet mooi...maar ze wordt met de dag mooier ;)

Waarom dit pupje ?
Ze heeft de bouw van een border die ik erg mooi vind, ze lijkt kwa bouw erg op mijn Joy. Vanaf het begin is het een pupje wat erg veel contact zocht, en vooral ook oogcontact. Ik was eerst bang dat ze dat misschien deed omdat ze slecht kon horen. Maar de beartest wees uit dat ze 2 prima werkende oortjes heeft. Ze is super stabiel, vind alles leuk en lijkt nergens van onder de indruk. Ze laat onwijs mooie hondentaal zien, gaat vrolijk- maar beleefd naar andere honden toe en is niet bang of terughoudend. Zodra ze in de gaten heeft dat ik wat van haar wil dan is die concentratie en focus er al, die ik zo enorm waardeer in een border :)
Ik ben echt helemaal blij met haar !  :)
Abby kan soms jaloers zijn als ik logees heb, maar dit pupje mag echt alles ! Zo gaaf om te zien !

Om te beginnen eerst de prachtige foto's van Marjan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het andere teefje is een heel zacht hondje, bijna een watje, super lief, maar ze vond het foto's maken nogal spannend. En daardoor stond ze er wat bedrukt op.
Dus zuslief erbij gezet en die zou wel even helpen ! En ja hoor.... Doralyn en Djazlyn samen <3

Afbeelding

Afbeelding

Hier 3,5 week oud:

Afbeelding

De andere pupjes liggen te slapen, ik hang op de bank... en mevrouw gaat zo liggen dat ze me in de gaten kan houden !
Eigenlijk was ik toen al verkocht....

Afbeelding

Maar een klein beetje nieuwsgierig......

Afbeelding

Boefje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Abby heeft duidelijk een klik met het pupje... terwijl ze de andere pupjes negeert of afsnauwt speelt ze met Doortje !




Kinderen zijn leuk, niks niet spannend... en als echte border vind je balletjes ook leuk ;)


Andere honden:


De beartest wordt normaal onder narcose gedaan... maar ja, 6 weken oud... dan heb je liever geen narcose natuurlijk.
En ze hadden van te voren flink gespeeld, dus de dierenarts wilde het wel proberen. Ze piepte even bij het inbrengen bij de naalden, maar ze bleef daarna keurig op mn handen liggen.... zo een braaf pupje !

Afbeelding

Uiteraard wordt ze afgespeend op Barf, en dat lukt al heel aardig ;)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En deze foto wil ik ook nog even delen... mijn andere honden vinden al de pupvisite ook niet erg....
Wat ik byzonder vind is dat vooral Vivi een enorme aantrekkingskracht heeft op de kinderen !

Afbeelding
Laatst gewijzigd door miik op di 17 feb 2015, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#3074141
Jantina schreef: Wat leuk, veel geluk! Zou je er in de toekomst dan een heel donkere reu of een met veel pigment oid op moeten zetten om doofheid te voorkomen?
Dat vroeg ik me ook af.
Ik lees toch tussen de regels door dat je graag met haar zou gaan fokken.  Maar die witte kant van haar gezicht is toch iets wat je liever niet hebt, als ik het goed heb.  Dus ga je dat dan proberen eruit te fokken bij een nestje van haar? En denk je dat dat lukt?
Of vind je het niet erg als er 1 of 2 pupjes tussen zouden zitten die wat meer wit hebben die als goede huishonden geplaatst kunnen worden. En in de hoop dat er ook heel wat pups haar goede eigenschappen erven en met een 'normale' kleuring die dan weer in de fok zouden kunnen gaan.
Ik weet niet hoe het normaal erft, dat soort aftekeningen, maar ik vind het wel ontzettend interessant.  :biggrin2:

Proficiat trouwens met je nieuwe aanwinst. Ik ben heel blij dat ze blijft, want nu gaan we zeker nog van die prachtige foto's te zien krijgen.
Ik ben normaal ook helemaal niet voor dit soort tekeningen, maar dit pupje had van de eerste foto's al iets speciaals. Recht naar het hart, kijkt ze.  :smitten:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door