Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malinois.
#3073197
Waar vallen die onder? Orgaan?
Heb ze er nu een keer bijbesteld, ik voer in principe kvv en 1 dag barf in de week. Deze dag over t algemeen spiervlees en bot met af en toe hart erbij....
Door malinois.
#3074087
Ok weet ik genoeg! Dank je... dit is ook de eerste keer dat ik t heb besteld. Waarom geef je t heel weinig trouwens Inouchka?
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3074253
malinois. schreef: Ok weet ik genoeg! Dank je... dit is ook de eerste keer dat ik t heb besteld. Waarom geef je t heel weinig trouwens Inouchka?
Kira krijgt sowieso geen kippen maagjes, omdat ze niet zo heel erg lekker vind, gedroogd gaan ze er wel als een speer in :D de katten hier lusten ze wel, alleen is me altijd verteld dat de belangrijkste organen om te voeren, hart-lever-nier is, dus daarom dat ik ze niet zo heel veel voer :).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3074281
Honden eten ook pens.
Dat is normaal, want een wolf vangt vooral grote grazers die dus een pens hebben. De kleine vogels of konijn staan ook wel op het menu bij een wolf, maar in mindere mate.
Bij een kat bestaat hun natuurlijke menu uit kleine dieren en daar zijn de maagjes zoals van kippen dus een logischer onderdeel van het orgaandeel.  Katten eten dan ook geen (of erg weinig) pens in hun menu want die grazers zitten er van nature niet in. 
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3074363
pearlsofpassion schreef: Honden eten ook pens.
Dat is normaal, want een wolf vangt vooral grote grazers die dus een pens hebben. De kleine vogels of konijn staan ook wel op het menu bij een wolf, maar in mindere mate.
Bij een kat bestaat hun natuurlijke menu uit kleine dieren en daar zijn de maagjes zoals van kippen dus een logischer onderdeel van het orgaandeel.  Katten eten dan ook geen (of erg weinig) pens in hun menu want die grazers zitten er van nature niet in.
Dat is een hele logische verklaring wat hierboven staat :D. Mijn katten die eten eigenlijk wel heel graag pens, dus krijgen zij zo af en toe een klein stukje pens toegeworpen (20gr ofzo). Ik zie het wel als iets extra. Maagjes krijgen ze ook wel, alleen niet zo vaak als hart-lever-nier...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3074384
Inouchka schreef: Dat is een hele logische verklaring wat hierboven staat :D. Mijn katten die eten eigenlijk wel heel graag pens, dus krijgen zij zo af en toe een klein stukje pens toegeworpen (20gr ofzo). Ik zie het wel als iets extra. Maagjes krijgen ze ook wel, alleen niet zo vaak als hart-lever-nier...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, zo doe ik het ook.
Maar de vers pens ga ik waarschijnlijk toch niet meer kopen voor 1 kat die het lust.  Ik heb geen hond he. ;) Het gaat veel te traag op en ik moet het apart ontdooien zodat de anderen de rest van het vlees nog lusten.
Gedroogde pens lusten de anderen dan weer. Ik weet niet of ik daar nog van koop als deze op is, maar misschien wel...
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3074414
pearlsofpassion schreef: Ja, zo doe ik het ook.
Maar de vers pens ga ik waarschijnlijk toch niet meer kopen voor 1 kat die het lust.  Ik heb geen hond he. ;) Het gaat veel te traag op en ik moet het apart ontdooien zodat de anderen de rest van het vlees nog lusten.
Gedroogde pens lusten de anderen dan weer. Ik weet niet of ik daar nog van koop als deze op is, maar misschien wel...
Ja dat begrijp ik xD!! Misschien erover nadenken om zelf te drogen :D hier eten de katten heel graag gedroogde pens, long en gedroogde kipfilet!! Eigenlijk alles wat ik voor kira droog zijn zij ook gek op xD behalve de kiptipjes of kippennekken, die droog ik wel voor kira maar niet voor de katten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3075105
Hier niet.
2 lusten graag gedroogde zaken, de derde lust alles zolang het maar vers is, maar eens gedroogd hoeft hij het niet meer.  Lekker handig als je af en toe eens wil belonen of een snackje geven. Dat werkt vers toch niet erg handig.  En deze heeft ook nog voedselallergie, dus hij kan ook niet tegen de meeste gekochte brokjes of snackjes. Ach ja, ik blijf wel uitproberen, op een keer vind ik vast wel iets dat lukt.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door