Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door woefwoef
#3072856
Hallo allemaal,
Ik ben druk bezig met plannen voor de zomervakantie en ik struikel over het volgende. Mijn blaffer staat naar volle tevredenheid op kvv van Lotgering. Ik kan helaas geen vrieskastje meeslepen en ga een maand van camping naar camping met kind en hond. Daar komt bij dat mijn hond voedselintoleranties heeft als gevolg van zijn vaccinaties dus kip, rund en gluten gaat niet. Betaalbaar heeft mijn voorkeur  ;D Wie heeft tips? Hoe lossen jullie dat op? Blikken, brokken, worsten....ik ben heel benieuwd en hoop op een passende oplossing te komen!
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3072919
Verkooppunten zoeken waar ze lotgering verkopen? Die zitten inmiddels door heel nederland...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3072935
[quote="DebbieV"]
Verkooppunten zoeken waar ze lotgering verkopen? Die zitten inmiddels door heel nederland...
[/quote]

En in een koelboxje kun je diepgevroren kvv makkelijk nog een paar dagen goed houden. Met niet al te heet weer bijna een week. Dus als je een paar verkooppunten vindt, ben je al klaar. En voor een keertje zou een iets duurder merk ook een uitkomst kunnen zijn.
Door fransbulletje
#3072967
Als je in Nederland blijft lijkt me het geen probleem, alle merken hebben verkooppunten dus zal er altijd wel wat te koop zijn in de buurt.
Door M@rina
#3073004
Nederland en Belgie lijken me geen probleem . ga je naar Frankrijk dan kan in je in de supermarkten wel weer genoeg vlees kopen, kalkoen en lam bijv. als je problemen hebt met bot ga dan eierschalen verzamelen. Als je een eitje bakt o.i.d. dan de eierschaal om spoelen en drogen daarna kan je ze in een ouderwetse koffiemolen malen. Ongeveer 1 theelepel per 500 gram is voldoende. Of kan je hond ook niet tegen de schalen van kippeneieren?
Gebruikersavatar
Door woefwoef
#3073812
Dank jullie wel voor alle goed bedoelde tips....ik heb een heel klein autootje wat volgepropt wordt met hond, kind, tent, mand, slaapspul,  keukenspul en kleding. Ik zoek dus een vervanger voor het ingevroren spul omdat ik niet de hele vakantie achter vlees aan zitten, budget, benzine en als alleenstaande moeder verlang ik naar een vakantie zonder gejakker en verplichtingen.  :D

Dus ja ik zoek naar iets makkelijks voor de vakantie en dat is jammer genoeg niet kvv.....noem mij een barbaar maar ik zie het gewoon niet zitten om met vlees in de weer te gaan, halve pakjes met bloed eruit druppend, extra koelbox, lyrische hond, half ontdooit....nee graag iets makkelijkers.... dus als iemand nog tips heeft.....heel graag!
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3073850
Dan zou ik naar iets als bijvoorbeeld Renske kijken. Heb het hier een keer aan je ouders gegeven voor de chihuahua's omdat ze geen vriesruimte hadden. Ik had nog een beetje over toen ik ze ging halen maar is die zelfde dag in de kliko gegaan, de ontlasting was puin...
Gebruikersavatar
Door Radja
#3073934
Of gewoon in winkels in de buurt en/of camping wat spiervlees,gehakt kopen van lam,kwarteltjes,eend en daar wat nekken van. Visjes zijn er vast ook wel te koop. Dat kan je rustig geven. Eierschillen drogen en malen,dan heb je de botvervanger. Succes
Gebruikersavatar
Door pluk
#3073988
Voor een keer geef ik ook Renske. Scott vindt het lekker en ontlasting blijft in orde.
Maar voor een maand? Dat zou ik persoonlijk te lang vinden. Ik zou dan toch wat gaan aanvullen met kvv of barf. Je moet voor jezelf toch ook boodschappen doen? Neem dan bijvoorbeeld wat smuldier of rodi mee, dat hebben de meeste supermarkten wel. Of zoals Radja aangeeft wat spiervlees, lamsgehakt etc.
Door Martine-Tom
#3073994
[quote="pluk"]
Voor een keer geef ik ook Renske. Scott vindt het lekker en ontlasting blijft in orde.
Maar voor een maand? Dat zou ik persoonlijk te lang vinden. Ik zou dan toch wat gaan aanvullen met kvv of barf. Je moet voor jezelf toch ook boodschappen doen? Neem dan bijvoorbeeld wat smuldier of rodi mee, dat hebben de meeste supermarkten wel. Of zoals Radja aangeeft wat spiervlees, lamsgehakt etc.
[/quote]Zou ik ook doen, voor een week of 2 renske meenemen en elke keer als je boodschappen doet iets meenemen, smuldier of waar je maar aan kan komen, blijft wel een dag of 2 goed dus met een beetje mazzel kan je 50/50 renske  voeren en de rest aangevuld vanuit de winkel  :)
Test het voordien wel even uit want hier lust meneer dus geen Renske  ;)
Gebruikersavatar
Door woefwoef
#3076660
Dank jullie wel voor de tips en ik ga ze onderzoeken. Ja allergie maakt de situatie niet makkelijker. Renske lijkt heel erg van samenstelling veranderd. Waar het eerst uit duidelijke ingrediënten bestond is het nu troep geworden. De vis variant dan. Ja een gewone vis eet meneer niet. Rund en kip gaan niet. Hij krijgt nu de wild versie van Lotgering en doet het daar heel erg goed op. Maar zoals gezegd, gesleep met extra koelbox en rauw vlees op een camping zie ik niet zitten en vind het geen doen in de beperkte ruimte die ik heb.
Ik ga de merken die jullie noemden eens goed onderzoeken! Bedankt!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3076677
Tja, als Renske ook afvalt dan heb je niet zoveel keus meer. Smuldier gaat sowieso niet, is altijd rund of kip. Rodi heeft ook veel rund en kip maar ook een classic variant met lam+rijst. Rodi exclusive wordt verpakt in runderdarm, dus geen optie. Rodi classic worst is onduidelijk wat er precies in zit. Rodi heeft ook nog TTT worsten, is gestoomd, zitten ook varianten zonder kip of rund bij.
K9 is een lamsversie van, dus ook een optie.
Hou er rekening mee dat dit alles wel duurder zal uitvallen dan Lotgering.

Persoonlijk zou ik in de buurt van je vakantie adressen een dierenwinkel of zoiets opzoeken en zo nu en dan even wat rollen kvv halen. Met een paar goed afsluitbare bakken moet dit toch te doen zijn?
Gezien de allergieën van je hond lijkt me dat voor hem t beste.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door