Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3073502
Woensdag as wordt Scott al weer twee  :D

Nu heb ik bedacht dat ik cupcakes wil bakken die zowel voor honden als baasjes lekker zijn. Omdat Scott ook 'n cupcake gaat krijgen, wil ik t liefst een glutenvrij, botervrij en suikervrij recept. Nou kan ik daar wel recepten voor vinden, maar daar moeten dan weer dingen in die ik niet heb staan en verder nooit gebruik (wijnsteenpoeder?, agavestroop?).
Kan iemand mij helpen aan een no nonsens cupcake recept?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3073543
Lil schreef: Wijnsteenpoeder is ipv gist/bakpoeder.

Agavesiroop is zoet dus ipv suiker.
Dat heb ik ook begrepen. Maar zie het niet zitten dit voor 12 cupcakes aan te schaffen. Zo'n bakprinses ben ik niet.  ;D
Door Martine-Tom
#3073546
Heel eerlijk gezegd zou ik voor die ene keer niet zo moeilijk doen, mits hij geen allergie heeft kan ie best een keer een mensen cupcakeje eten, Liz en Lique doen aan pannekoeken en poffertjes voor verjaardagen zoveel anders is dat niet  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3073570
kakocavi schreef: Google suggereert dit: http://www.brendakookt.nl/2014/02/23/on ... ijtmuffins
Dat is niet zo ingewikkeld. Maar moet ik dan havermout, haverzemelen of havervlokken hebben?
Martine-Tom schreef: Heel eerlijk gezegd zou ik voor die ene keer niet zo moeilijk doen, mits hij geen allergie heeft kan ie best een keer een mensen cupcakeje eten, Liz en Lique doen aan pannekoeken en poffertjes voor verjaardagen zoveel anders is dat niet  :biggrin2:
Dat is plan B  ;)
#3073574
Cake =bloem, suiker, boter. Schrap die laatste 2 en je houdt zonder investering een kansloze missie over. Ik zeg plan b, niet zo moeilijk doen als je je hond wel 1 cupcake wilt geven. Zelf lekkere cupcakes maken en voor woef een eigen "gebakje".
Gebruikersavatar
Door pike
#3073581
pluk schreef: Woensdag as wordt Scott al weer twee  :D

Nu heb ik bedacht dat ik cupcakes wil bakken die zowel voor honden als baasjes lekker zijn. Omdat Scott ook 'n cupcake gaat krijgen, wil ik t liefst een glutenvrij, botervrij en suikervrij recept. Nou kan ik daar wel recepten voor vinden, maar daar moeten dan weer dingen in die ik niet heb staan en verder nooit gebruik (wijnsteenpoeder?, agavestroop?).
Kan iemand mij helpen aan een no nonsens cupcake recept?
Suikervrij met dadels (die in dit recept voorkomen) gaat niet zo lukken. Dadels bevatten 60-70 procent suiker (fructose weliswaar maar het is wel veel) en ze zijn in het algemeen besproeid met glucose. Dan glimmen ze mooi (en worden ze er bovendien plakkerig van).
#3073589
pike schreef: Suikervrij met dadels (die in dit recept voorkomen) gaat niet zo lukken. Dadels bevatten 60-70 procent suiker (fructose weliswaar maar het is wel veel) en ze zijn in het algemeen besproeid met glucose. Dan glimmen ze mooi (en worden ze er bovendien plakkerig van).
Ik ging uit van suikervrij alsin 'geen toegevoegde suikers', als suiker uit fruit ook niet mag hou je geen lekkere muffins over ben ik bang. Volgens mij kun je ook wel dadels kopen zonder zo'n laagje, bij de groenteboer. Maar ik denk dat alleen die banaan ook al zoet zat is. Anders kun je ook een deel van de havermout vervangen door amandelmeel of kokosmeel, dat is ook wat zoet. Of een lepeltje honing.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3073598
kakocavi schreef: Ik ging uit van suikervrij alsin 'geen toegevoegde suikers', als suiker uit fruit ook niet mag hou je geen lekkere muffins over ben ik bang. Volgens mij kun je ook wel dadels kopen zonder zo'n laagje, bij de groenteboer. Maar ik denk dat alleen die banaan ook al zoet zat is. Anders kun je ook een deel van de havermout vervangen door amandelmeel of kokosmeel, dat is ook wat zoet. Of een lepeltje honing.
Laten we zeggen vrij van geraffineerde suikers. Uit fruit of honing is geen probleem.
Dadels vind ik zelf niet te eten, dus zoek liefst een ander recept..
Zag ook al recepten met kokosolie ipv boter, dat lijkt mij nog wel te doen.
#3073600
Olijfolie misschien wel en/of met karnemelk of yoghurt?????? Heb een boekje met 1 recept, 100 verschillende cupcakes....... Zijn een aantal met yoghurt of karnemelk bereid en je kan kiezen of met olijfolie of (zachte) boter..... Kan voor je nakijken wat er verder in zit e.d........
#3073612
pluk schreef: Laten we zeggen vrij van geraffineerde suikers. Uit fruit of honing is geen probleem.
Dadels vind ik zelf niet te eten, dus zoek liefst een ander recept..
Zag ook al recepten met kokosolie ipv boter, dat lijkt mij nog wel te doen.
Je kunt ook hetzelfde revept gebruiken met een eetlepel honing in plaats van dadels. Maar die met kokosolie had ik ook al gezien, dat lijkt me ook lekker. Je kunt natuurlijk ook gewoon wat dingen uit verschillende recepten combineren.
#3073661
Joh, maak je niet zo druk!  :D
1 muffintje, dat zal hem de kop niet kosten. En trouwens, bakken zonder (graan)melen lukt niet en melen zijn dus toch niet de eerste keus in een hondenmenu. Maak anders gewoon een kokosmakron in een muffinvormpje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door