Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3073394
Had je mij een paar maanden geleden gezegd dat ik een hond zou hebben, had ik je vierkant uitgelachen. Slechte ervaringen, om niet te zeggen traumatische ervaringen en de daarbij opgedane angst, maakt mij nou niet bepaald een fan van (de meeste) honden.
Tot Pippin in ons leven kwam!
Wat een vreselijk leuk beest, en wat genieten we van de dynamiek die hij thuis brengt!

Het is zo erg...dat ik mezelf betrapte op het rondkijken naar een poedel/cocker spaniel hahaha

Nog maar even mee wachten...Pip is 17 weken :-D
Door BusKay
#3073400
Wij waarschuwen niet voor niets.....

Bezint eer ge begint want voor je het weet ben je verslaafd....

Een hond is gewoon nog erger dan heroïne..  :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3073401
Pippin is dol op honden...hij heeft gelukkig een aantal leuke speelkameraadjes in de buurt, maar nog een hond erbij...dat lijkt me zo gezellig...samen  ::)
Ik zag de mix tussen een poedel en een cocker spaniel...dát is leuk!!

Zucht....
Door BusKay
#3073406
ingeastrid schreef: Pippin is dol op honden...hij heeft gelukkig een aantal leuke speelkameraadjes in de buurt, maar nog een hond erbij...dat lijkt me zo gezellig...samen  ::)
Ik zag de mix tussen een poedel en een cocker spaniel...dát is leuk!!
Zucht....
Rustig aan... want 2 zou anders uit kunnen pakken dan je denkt....
Voor zover ik begrijp is Pipin nog een pup en dus zeker wachten tot hij volwassen is (liefst 2 jaar) met een 2de...
Hij heeft de chocolade overleefd zo te zien??
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3073416
Hij heeft geen enkel teken van last van chocola getoond gelukkig, zelfs niet aan de dunne.

Ik ben ook nog lang niet zover dat er een tweede komt hoor...ik vond het alleen wel opvallend dat dat al kriebelde.
Waarom adviseer je twee jaar wachten?
Door BusKay
#3073418
ingeastrid schreef: Hij heeft geen enkel teken van last van chocola getoond gelukkig, zelfs niet aan de dunne.

Ik ben ook nog lang niet zover dat er een tweede komt hoor...ik vond het alleen wel opvallend dat dat al kriebelde.
Waarom adviseer je twee jaar wachten?
Simpel gezegd... als je 2 snotneuzen bij elkaar zet houd je ze niet in de hand..
2 honden zijn zeer op elkaar gericht en hun communicatie is sterker dan de commando's van jou
Als je 1 hond hebt die volwassen is en goed luistert (getraind is) dan neemt de nieuwe pup het makkelijk over.
Je snapt dus als je een pup hebt die nog niets kan.... en je er een tweede bijzet die ook niets kan....
Zij fijn met elkaar aan de gang gaan en jou fijn laten schreeuwen...
Gebruikersavatar
Door joel
#3073419
Wij hebben ook toen onze eerste hond een jaar was een aantal opvangers gehad, maar de ervaring was dat onze eigen hond nog niet volwassen genoeg was, hij was zelf nog niet stabiel genoeg zeg maar.. En ....niet onbelangrijk, wij moesten hem ook nog wel een beetje bijschaven hier en daar. We hebben ook wel een ras die laat volwassen wordt.
Onze tweede hond is gekomen toen hij 3, 5 jaar was, ik vond het veel beter gaan, ze neemt veel goed gedrag van hem over, hoe fijn kan dat zijn ;-) Hij helpt goed mee in de opvoeding zeg maar  ;)
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#3073666
haha...nou...zo ver zou ik niet willen gaan. De voorgaande 48 jaar waren ook geweldig hoor :-)

Wij hebben altijd een huis vol katten (er zijn er altijd wel minimaal 5) en die zijn wel makkelijker. Ze vragen minder van je tijd en aandacht...maaaaaar, dat is precies wat ik nu héél veel hebt, dus Pip is op precies het goede moment gekomen :-)
Door chelsey
#3073674
Hier was mijn Toller 7 toen er een tweede bij kwam. Mijn bordercollie was al 9 toen Scoop de poedel er bij kwam. Heel handig vind ik, want ja, ze helpen mee  opvoeden!

Geniet van jouw pup!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door