Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Miranda 1
#3073039
Ik ben sinds oktober overspannen. Sindsdien heb ik elke 3 weken migraine. Ik ben daar 2 dagen ziek van, tweede dag voornamelijk enorm moe. Het staat los van mijn cyclus. Ik slik de pil juist door acupunctuur ik tijdens de stopweek altijd hoofdpijn heb. Doordat ik overspannen ben ben ik sowieso snel moe en zit mijn hoofd snel vol.

Nou is mijn vraag of jullie weten of ik bepaalde vitamine of oid kan nemen voor meee energie en wat misschien mijn migraine verminderd.

Ik weet dat bij honden nog wel eens vit C en magnesium wordt gegeven bij stress. Ik ben overspannen door stress icm een aantal jaren teveel werken.

Ik ga ook even mijn verzekering bekijken voor acupunctuur
#3073043
Wel eens voor allergieën getest? Verder klinkt dit als hormonen uit balans. De pil zal daar ook niet bij helpen. Hoe dan ook gaat dit niet een simpel advies zijn van 'slik vitamine C' oid. Ik zou op zoek gaan naar een orthomoleculair therapeut in jouw situatie


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3073044
Ik rook niet en ik drink niet. Heel soms een glaasje wijn. Ik eet vrij gezond al zou ik iets meer fruit mogen eten hihi.
Edit ik ben 35 jaar en werk 15 jaar onregelmatig. Ik weet dat dat ook niet erg goed is voor mijn lijf. Acupunctuur zie dat al een paar jaar geleden. Maar ja werk in de zorg.

Shit kom er net achter dat de aanvullende verzekering die ik heb genomen alternatieve geneeswijze niet vergoed. Daar baal ik dus wel van, stom van mij niet goed nagekeken van te voren

Wel mensendieck, manuele therapie en fysio. Ik heb snel last van mijn nek dus daar kan ik nog wel iets mee.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op za 14 feb 2015, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#3073048
Wodans avonturen schreef: Wel eens voor allergieën getest? Verder klinkt dit als hormonen uit balans. De pil zal daar ook niet bij helpen. Hoe dan ook gaat dit niet een simpel advies zijn van 'slik vitamine C' oid. Ik zou op zoek gaan naar een orthomoleculair therapeut in jouw situatie


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nee ben nooit getest op allergieën. Hier is ook nooit een aanleiding voor geweest.

Ja zit eraan te denken om maar eens even te stoppen met de pil en kijken wat dat doet. Afgelopen week stopweek en nu in 5 dagen tijd 2 keer migraine gehad.

Ben er wel klaar mee.

Ik vind januari en februari ook altijd sombere saaie rotmaanden
#3073053
Ik ben naar dr. vd Bos in Zeist geweest toen ik helemaal niet lekker in mijn vel zat. Die heeft mij toen heel goed geholpen. Hij is afgestudeerd als huisarts en heeft daarnaast nog andere studies erbij gedaan zoals bijvoorbeeld klassieke homeopathie, Tibetaanse geneeskunde, acupunctuur en nog een paar. Hij is niet meer de jongste en heeft heel veel praktijkervaring
#3073054
Doranto schreef: Ik ben naar dr. vd Bos in Zeist geweest toen ik helemaal niet lekker in mijn vel zat. Die heeft mij toen heel goed geholpen. Hij is afgestudeerd als huisarts en heeft daarnaast nog andere studies erbij gedaan zoals bijvoorbeeld klassieke homeopathie, Tibetaanse geneeskunde, acupunctuur en nog een paar. Hij is niet meer de jongste en heeft heel veel praktijkervaring
Weet jij toevallig of dit dan onder huisarts zorg valt? Want dat wordt wel vergoed.
Is idd een optie.

Edit even gezocht en hij werkt niet als huisarts.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op za 14 feb 2015, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#3073055
Kan je nog wat meer achtergrond informatie vertellen?

Is dit de eerste keer in je leven dat je dergelijke klachten hebt?
Wie heeft de diagnose gesteld dat je overspannen bent?
Op welke wijze wordt jij hier nu voor behandeld?
#3073057
Ik ben op advies van de acupuncturist gestopt met de pil .
Ik had ook in de stopweek heel veel last van migraine .
Het heeft bij mij wel even geduurd voordat ik er helemaal van verlost was
Maar ik heb er geen last meer van
#3073060
Borke schreef: Kan je nog wat meer achtergrond informatie vertellen?

Is dit de eerste keer in je leven dat je dergelijke klachten hebt?
Wie heeft de diagnose gesteld dat je overspannen bent?
Op welke wijze wordt jij hier nu voor behandeld?
Het is de eerste keer dat ik dit heb. Het komt door geldzorgen, vriend is werkeloos geweest en ik heb 3 jaar hard gewerkt. En dus onregelmatig gewerkt.

Mijn huisarts heeft de diagnose gesteld. Ik wordt niet behandeld. Ik heb wel een paar gesprekken gehad met de praktijk ondersteuner maar die kan me niet verder helpen. Ik ken mezelf te goed waardoor zij geen toevoeging heeft. Ook vragenlijst ingevuld. Ik ben niet depressief, heb geen angst en paniek stoornis oid.

Ik ben wel iemand die over haar grenzen heen gaat en zoals de afgelopen jaren aan het overleven ben geweest. Ik ben licht perfectionistisch en voel me erg verantwoordelijk voor dingen. Zowel op mijn werk als thuis. Ik heb het ook niet naar mijn zin op mijn werk dus dat helpt ook niet

Uhm ik sport niet maar wandel natuurlijk wel veel met de honden.

Wil je nog meer weten hihi.
#3073061
smulpaap schreef: Ik ben op advies van de acupuncturist gestopt met de pil .
Ik had ook in de stopweek heel veel last van migraine .
Het heeft bij mij wel even geduurd voordat ik er helemaal van verlost was
Maar ik heb er geen last meer van
Ik Ben vroeger ook een tijdje gestopt met de pil iom de acupunctuur. Ik ga er weer mee stoppen. Heb stopweek gehad en begin er dus niet mee. Kijken of dat helpt
#3073070
Miranda 1 schreef: Weet jij toevallig of dit dan onder huisarts zorg valt? Want dat wordt wel vergoed.
Is idd een optie.

Edit even gezocht en hij werkt niet als huisarts.
Hoe dat precies zit, zou je even bij je eigen verzekering na moeten vragen, dat is misschien bij iedere verzekering anders. Bij mij werd het uit de aanvullende verzekering (deels) vergoed. Een consult kost daar iets van 70 euro, maar dat is dan een herhalingsconsult. Het eerste uitgebreide diagnostische onderzoek is dacht ik 2x die prijs. Zijn manier van diagnosticeren en behandelen heeft hij Aycronto genoemd. (Daar zou je op kunnen googlen). Het is eigenlijk een combinatie van alle richtingen die hij gestudeerd heeft. Ik heb er hele goede resultaten van gehoord én meegemaakt.
#3073071
Borke schreef: Oef... je loopt dus al 3 maanden met klachten zonder effectieve behandeling  :-[

Is er bloedonderzoek gedaan?
Heb je eerder last van migraine gehad?
Nee geen bloedonderzoek gedaan. Ik wil terug naar de ha voor migraine middelen en idd bloedonderzoek vragen.

Ik snap dat het tijd nodig heeft maar het gaat minimaal vooruit. En afgelopen maand juist een paar stappen terug. Dus frustratie dat het lang duurt en weinig verbetering is
Door Martine-Tom
#3073072
Miranda 1 schreef: Het is de eerste keer dat ik dit heb. Het komt door geldzorgen, vriend is werkeloos geweest en ik heb 3 jaar hard gewerkt. En dus onregelmatig gewerkt.

Mijn huisarts heeft de diagnose gesteld. Ik wordt niet behandeld. Ik heb wel een paar gesprekken gehad met de praktijk ondersteuner maar die kan me niet verder helpen. Ik ken mezelf te goed waardoor zij geen toevoeging heeft. Ook vragenlijst ingevuld. Ik ben niet depressief, heb geen angst en paniek stoornis oid.

Ik ben wel iemand die over haar grenzen heen gaat en zoals de afgelopen jaren aan het overleven ben geweest. Ik ben licht perfectionistisch en voel me erg verantwoordelijk voor dingen. Zowel op mijn werk als thuis. Ik heb het ook niet naar mijn zin op mijn werk dus dat helpt ook niet

Uhm ik sport niet maar wandel natuurlijk wel veel met de honden.

Wil je nog meer weten hihi.
Laat je dan doorverwijzen naar een psycholoog....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door