Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Juul
#3073020
Van de facebookpagina van Dierenartsen Midden Brabant

Close call! Geen avocado's meer voor Saar
Vanmorgen kwam Saar springlevend op controle na haar levensgevaarlijke avontuur gisterenavond.
Haar oplettende eigenaars hadden opgemerkt dat Saar een avocado van het aanrecht gejat en opgegeten had.
Deze voor veel mensen heerlijke en ongevaarlijke vrucht is echter voor veel diersoorten uitzonderlijk giftig!
Gelukkig hadden Saar's baasjes niet te lang gewacht ons te bellen tijdens de diensturen, snel konden ze langs komen en heeft Saar een injectie gekregen waarop ze vlak daarna de avocado uitbraakte.
Met de nodige nazorg kon ze naar huis en hebben we vanmorgen kunnen constateren dat het gelukkig heel erg goed met haar gaat.
Het eten van avocado's kan bij gevoelige dieren leiden tot celdood van de hartspier, met o.a. hartfalen, hartritmestoornissen of zelfs de dood ten gevolg. Elk onderdeel van deze vrucht is ontzettend giftig, zelfs in kleine hoeveelheden.
Naast honden zijn oa katten, paarden, koeien, geiten, schapen, muizen, konijnen, ratten, cavia's, volièrevogels en verschillende pluimvee erg gevoelig voor avocado's.
Ajb, zegt het voort!


Ik was in de veronderstelling dat alleen de pit gifig was? Iemand die dit weet?
Door Lizzy
#3073023
Ja, dit is een lul verhaal en dat heb ik die dierenarts ook geschreven. Maar ophouden met zulke onzin rondbazuinen is er niet bij.

Dus, voor de honderdste keer deze week: avocado's zijn niet giftig voor honden.

Door BusKay
#3073029
Lizzy schreef: Dus, voor de honderdste keer deze week: avocado's zijn niet giftig voor honden.
Goed dat ik dat weet voor de volgende keer burrito's (de boys krijgen immers altijd een stukje).. Maak ze wel zelluf..

Zijn ze ook niet giftig voor bloedluizen dan?? Nee.. zegt ze...
Maar wel voor kippen  :sofa:
Door hannabelgje
#3073030
De enige dieren waarvan ik weet dat ze dood gaan van avocado's zijn papegaaien.
Mijn siamees eet regelmatig stukken avocado en hij doet het nog steeds hoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door