Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#3060
Vanaf vandaag heeft Eidos ook een heerlijk vers menu!!
Ik moet nog een beetje kijken hoeveel hij per dag moet eten enzo enzo, maar zo zou het er voorlopig in ieder geval gaan uitzien ;D ;D :

Ivm met zijn diaree en het eten van dieetbrokken hebben Corine ( Carnibest ) en ik besloten dat eidos de eerste anderhalf tot twee weken de ligt versie van Carnibest gaat krijgen.. Hij moet per dag ongeveer zo'n 800 gram krijgen dus smorgen 400 gram en savonds ook 400 gram. Hierbij geef ik hem zowiezo de eerste weken dagelijks 2 a 3 eetlepels kruidenmix erbij.
Na anderhalf week gaan we de light met de natuurmix mengen ( bijv smorgens light savonds natuurmix ), de kruidenmix  ga ik dan langzaamaan zo'n 2 a 3 keer per week erbij geven.

Als Extra tussendoortjes krijgt meneer hier : fruit, tomaatje, stukkie komkommer, eitje, brokje jonge kaas, en af en toe een stukje kipfilet, of runderriblap.

Als hij eenmaal een beetje gewend is aan dit eten dan wil ik zeker ook eens wat botten gaan uitproberen... Lamsrib en dat soort dingen.. voorlopig ga ik dus op zoek naar een slager/ slachterij waar ik al dat lekkers kan krijgen ;D.

Alle tips, suggesties en dergelijke zijn welkom!! ik ben zeer benieuwd wat jullie van dit menu vinden voor een beginnend versetertje ;D..
Door Lizzy
#3061
Wat ik er van vind? Uit de kunst! Klinkt mij allemaal goed in de oortjes! Die riblap is toch wel rauw he? ;D.

Even zonder dollen: Ik denk echt dat je heel goed bezig bent en mijn tip voor vandaag is: doe het rustig aan! Laat jouw hond maar eerst eens lekker wennen aan de Carnibest en voeg niet ineens allerlei lekkere dingen toe (of als tussendoortje). Want, als hij weer eens aan de race gaat, dan heb jij geen idee meer door welk voedingsmiddel dit komt! Dus, rustig an en dan zal alles goed komen!

Groetjes, Lizzy
Door Eidos
#3062
Wat ik er van vind? Uit de kunst! Klinkt mij allemaal goed in de oortjes! Die riblap is toch wel rauw he? ;D.

Even zonder dollen: Ik denk echt dat je heel goed bezig bent en mijn tip voor vandaag is: doe het rustig aan! Laat jouw hond maar eerst eens lekker wennen aan de Carnibest en voeg niet ineens allerlei lekkere dingen toe (of als tussendoortje). Want, als hij weer eens aan de race gaat, dan heb jij geen idee meer door welk voedingsmiddel dit komt! Dus, rustig an en dan zal alles goed komen!

Groetjes, Lizzy
Alles Rauw Lizzy ;)  ;D ;D
De tussendoortjes kreeg hij al van me ( al maanden ). Dus hij weet wat het is. Raad je me aan om dit toch even niet te doen nu ik overstap ???
Door Lizzy
#3063
Jawel, natuurlijk mag je tussendoortjes geven! Maar, ik zou dus zelf niet teveel andere nieuwe dingen introduceren. Als hij bijv. nog niet eerder vis heeft gegeten of kippennekken, dan zou ik daar nu dus even mee wachten tot hij gewend is aan zijn nieuwe voeding.
Groetjes, Lizzy
Door Eidos
#3064
Ik snap um Lizzy :). Ik was zelf nog niet van plan om voorlopig al veel nieuwe dingen erbij te geven. Want wat je zelf ook al zei; als hij diaree krijgt of iets dergelijks kan ik nooit weten waar het van is. Voorlopig hou ik het bij de vertrouwde snackjes, en als hij eenmaal helemaal gewend is aan het versvoer, kan ik langzaamaan wat nieuwe dingen gaan proberen.

Nog even een vraagje; Dos krijgt al vanaf jongs af aan die kluiven van geloof ik buffelhuid, en vind ze helemaal geweldig ( grootste kluif die er te krijgen is, is binnen 2,5 dag op ), Nu zie ik hier op barfplaats nergens iets over die kluiven staan. Zijn deze slecht??? Of geven jullie ze gewoon niet omdat jullie honden de botten vers en met vlees eraan krijgen???

groetjes barbara
Door Eidos
#3065
Jippie Eidos staat al 4 dagen op de Carnibest en het gaat allemaal redelijk goed ;D ;D ;D. De jeuk is wel  erger geworden en hij verhaart ook als een gek enzo enzo... Maar hij heeft 2 keer diaree gehad en nu is de ontlasting GOED ;D ;D ;D ;D. Hij vind de Light versie verukkelijk, maar de kruidenmix is toch wel het allerlekkerste ;D ;D... Hij krijgt nu dus 2 keer 400 gram carnibest light per dag en savonds voor het slapen gaan krijgt hij ongeveer 80/85 gram kruidenmix..

Ik heb ook een paar botten van Carina meegekregen ( lamsribben of wervels??? ), wanneer kan ik die gaan geven???

Groetjes barbara en een blije eidos
Door Eidos
#3066
Menu van eidos is veranderd.

Hij krijgt nu dagelijks smorgens en savonds 400 gram carnibest.
Woensdag en zaterdag krijgt hij daarbij nog eens 125 gram kruidenmix.

Zaterdag heb ik ingelast als barf-pruts dagje ;D

Afgelopen zaterdag was dit : biefstuk, kruidenmix, tomaat + een rauw ei en als toetje een grote kippepoot.

Komende zaterdag word het vis :D.
Door Eidos
#3067
Ik begin inmiddels al aardig tegen mezelf te kletsen hier ;D, maar eidos zijn menu is weer veranderd ;D

Ik heb gisteren gekocht :
andijvie
slamix (frisee)
worteltjes
komkommer
spinazie
rode paprika
witlof
spercieboontjes ( doe ik eerst heel licht koken )
1a2 teentjes knoflook erdoor

Dit ga ik vandaag fijn malen en het in kleine porties invriezen.

Dan is dit dus de bedoeling, en correct me if i'm wrong...

Maandag morgen 400 gram carnibest ( met mespuntje vit C ester, dit krijgt hij elke morgen).
Maandagavond    400 gram carnibest ( borageolie, dit is tijdelijk omdat dos weer veel jeuk heeft  4ml).
Maandag laat        100 gram groentenmix.
Dinsdagmorgen   400 gram carnibest met vit C.
Dinsdagavond      400 gram carnibest met borageolie.
Dinsdag laat         100 gram kruidenmix
woensdagmorgen 400 gram carnibest met vit C
Woensdagavond   400 gram carnibest + borageolie
woensdag laat      lamsrib of kippepoot
donderdagmorgen 400 gram carnibest + vit C
Donderdagavond   400 gram carnibest + borageolie
donderdag laat      100 gram kruidenmix
vrijdagmorgen        400 gram carnibest + vit C
vrijdag avond          400 gram carnibest + borageolie
vrijdag laat             biogarde met fijngemalen nootjes, pitjes, en een beetje fruit
Zaterdag is ons barfdagje.. dit verschilt per week, maar om een idee te geven zet ik er een dagmenuutje neer
zaterdag morgen   150 gram kipfilet, 200 gram runderriblappen, 50 gram groentenprut + vit C
zaterdag avond      Blikje tonijn, blikje zalm, koolvisfilet, en 50 gram groentenmix
En als toetje een lamsrib of kippepoot
Zondagmorgen      400 gram carnibest +vit C
zondagavond         400 gram carnibest + borageolie+ visolie
zondag laat           100 gram kruidenmix

Dit was eigenlijk de bedoeling... Ik weet niet of dit goed is, dus barst los met commentaar als ik het niet goed heb ;D ;D ....

1a2 keer per week krijgt dos een rauw ei erbij, dit verschilt per week, dus geen vaste dag.
Laatst gewijzigd door Eidos op vr 10 okt 2003, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3068
Hoi Barbara, het ziet er allemaal heerlijk uit joh! Hartstikke goed! Mag ik wel vragen waarom je Dos 3 maal per dag eten geeft? (Zomaar een vraag hoor!).
Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#3069
Oh, p.s., heeft Dos dus nog steeds jeuk? Wordt het niet minder?
Door Eidos
#3070
Ik heb hem geprobeert over te zetten naar 2 keer per dag, maar die 3 dagen dat ik dat geprobeert hebt kotste hij smorgens gal, dus vandaar dat hij savonds altijd nog iets krijgt.

Dos had inderdaad weer last van jeuk ja.... Na het zwemmen op de dory wandeling... dus waarschijnlijk lag het aan het water... het word al wel iets minder. Heb dos weer gewassen met tea tree shampoo voor doggies ;D... en met de borageolie ben ik maandag begonnen..
Door Lizzy
#3071
Hoi Barbara, OK, ik begrijp het! Prima dat je drie keer voert! Was pure nieuwsgierigheid ;D.
Groetjes, Lizzy
Door Eidos
#3072
Hehehehe dat mag hoor ;).... ik heb allang gezien dat ik vaker voer dan bijna iedereen hier.... Dus was al aan het wachten wie er het eerst naar zou vragen ;) :P ;D...
Door Jolly
#3073
Chasey had ook last van extra krabben enzo, na de wandeling, dus denk dat er idd wat in het watre heeft gezeten.
Door Eidos
#3074
Kijk daar was ik al bang voor!! Het ligt dus niet alleen aan eidos. Dossie is alleen nog iets gevoeliger dan de rest denk ik aangezien hij nog niet veel weerstand heeft opgebouwd in de 2 manden dat hij nu ongeveer vers eet...
Maar dat komt nog wel ;D ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door