Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3072842
Vandaag was een hele mooie dag :D Bumblebee, onze ex-kater van 8 maandjes ondertussen is vandaag voor het echt een hele middag van huis geweest :D het was buiten lekker zacht en het zonnetje scheen al de hele dag :D toen de zon onderging was het hier etenstijd. Alleen had Bumblebee nog geen zin om naar huis te komen. Zo'n uurtje geleden werd ik toch een beetje bezorgt, tenslotte is Bumble een lullo die gewoon iets doet zonder erbij na te denken :D
Ik ging buiten even een rondje maken om de tuin terwijl ik hem riep. In de verte hoorde ik een zacht gemiauw.. Alleen zag ik niets. Het gemiauw kwam steeds dichter en werd een beetje paniekerig, dus bleef ik naar Bumble roepen ik ben hier, kom maar... Uiteindelijk kwam er uit de bosjes bij de buren een lichte grijze kat tevoorschijn :D hij sprong nog net niet in men armen, van blijdschap... Ik denk dat hij stiekem een beetje de weg kwijt was. xD Hij heeft zonet heerlijk gegeten en ligt nu heerlijk te snurken in men armen xD ik vindt het zo liefdevol dat ik het met jullie wou delen!!! :D
Voor iedereen een fijn weekend!! Voor diegene die er wel aan meedoen een mooie Valentijn!!
Afbeelding



Sent from my iPhone using Tapatalk
#3072857
Simone V schreef: ahhhhh het ziet er uit alsof hij wel heul blij is weer thuis te zijn  :biggrin2:
en een mooie kat is hij ook zeg!
Ja het is een schat!! Alleen als er iets eetbaars in de buurt is wordt het een monster xD Volgens de DA is het een kruising Maincoon :). We hadden hem in eerste instantie opgevangen met de insteek om hem een goed thuis te vinden, maar hij is een beetje blijven hangen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3072882
Inouchka schreef: Ja vooral voldaan :D zo voelde mijn arm op een gegeven moment aan, maar dat is niet abnormaal met zijn 4,5 kg :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha, ja, dat snap ik.....het is geen lichtgewicht geloof ik  :biggrin2:
Dit soort katten zijn altijd wel wat zwaarder dan andere rassen toch?
#3072885
Ike schreef: Haha, ja, dat snap ik.....het is geen lichtgewicht geloof ik  :biggrin2:
Dit soort katten zijn altijd wel wat zwaarder dan andere rassen toch?
Maincoons zijn grote katten, bumble is een kruising. Zeer waarschijnlijk een ongelukje, maar wat hij precies is geen idee :) hij is redelijke groot, maar niet overdreven, ben benieuwd wat hij uiteindelijk zal wegen als hij volwassen is, al denk ik niet dat er nog super veel zal bijkomen, nu hij is geholpen groeien ze toch minder snel? Hij is nog een Belg ook xD we hebben hen gevonden in BE toen we op weg naar huis waren. Ik kon hem niet achterlaten hij zat helemaal onder de beesten, was mager vies, echt een hoopje ellende. Meteen een DA van wacht gezocht en die heeft hem de eerste zorg gegeven. Daarna hem lekker verwend met KVV en smullen dat hij deed... :D we hadden niet de insteek om nog een kat erbij te nemen, zeker niet met onze 2 dames die echt een klick vormen. Maar hij past zich hier wel goed aan. Mocht er toch ooit iemand zijn, die en vers voert en hem een fantastisch thuis kan geven, willen we er nog wel over nadenken. :) maar hij moet zeker niet weg!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op vr 13 feb 2015, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#3072886
Inouchka schreef: Maincoons zijn grote katten, bumble is een kruising. Zeer waarschijnlijk een ongelukje, maar wat hij precies is geen idee :) hij is redelijke groot, maar niet overdreven, ben benieuwd wat hij uiteindelijk zal wegen als hij volwassen is, al denk ik niet dat er nog super veel zal bijkomen, nu hij is geholpen groeien ze toch minder snel? Hij is nog een Belg ook xD we hebben hen gevonden in BE toen we op weg naar huis waren. Ik kon hem niet achterlaten hij zat helemaal onder de beesten, was mager vies, echt een hoopje ellende. Meteen een DA van wacht gezocht en die heeft hem de eerste zorg gegeven. Daarna hem lekker verwend met KVV en smullen dat hij deed... :D we hadden niet de insteek om nog een kat erbij te nemen, zeker niet met onze 2 dames die echt een klick vormen. Maar hij past zich hier wel goed aan. Mocht er toch ooit iemand zijn, die en vers voert en hem een fantastisch thuis kan geven, willen we er nog wel over nadenken. :) maar hij moet zeker niet weg!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja precies, omdat ze zo groot zijn zullen ze wat zwaarder worden dan gemiddeld  :)
Ik weet eigenlijk niet of ze minder snel groeien als ze geholpen zijn, wel is de kans op overgewicht bij dieren die geholpen zijn wat groter.
Fijn dat hij zich aan je andere katten heeft aangepast, dat maakt de noodzaak een ander huis te zoeken
wat minder  ;)
#3072889
Ike schreef: Ja precies, omdat ze zo groot zijn zullen ze wat zwaarder worden dan gemiddeld  :)
Ik weet eigenlijk niet of ze minder snel groeien als ze geholpen zijn, wel is de kans op overgewicht bij dieren die geholpen zijn wat groter.
Fijn dat hij zich aan je andere katten heeft aangepast, dat maakt de noodzaak een ander huis te zoeken
wat minder  ;)
Klopt! Hij is hier zonder kleerscheuren aanvaard door mijn 2 dames, wat eigenlijk best apart is! Alleen wil hij wel eens gelegenheid tonen naar hun, door ze te wassen, maar daar moeten ze niks van weten xD dan krijgt hij wel eens wat tikken :D. Maar gek doen met elkaar, achter elkaar aanzitten en samen met de muisjes en balletjes spelen vinden zr dan geen probleem xD katten blijven rare beesten xD


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3083896
Mooie snoet, kon ook nog wel Noorse Boskat zijn, hij heeft een langere neuslijn dan onze Coons. En inderdaad ze groeien lang door, tot wel 3,5-4 jr.Afbeelding
Dit is onze jongste van 2,5 jr en weegt nu 6,5 kg. Hoeft wat mij betreft niet zwaarder, vind hem prima zo. Maar is in lijf vrij lang met lange poten;)
#3083934
Wheaty / Ine en Keagen schreef: Mooie snoet, kon ook nog wel Noorse Boskat zijn, hij heeft een langere neuslijn dan onze Coons. En inderdaad ze groeien lang door, tot wel 3,5-4 jr.Afbeelding
Dit is onze jongste van 2,5 jr en weegt nu 6,5 kg. Hoeft wat mij betreft niet zwaarder, vind hem prima zo. Maar is in lijf vrij lang met lange poten;)
Ja, zou zomaar kunnen, we zullen het nooit helemaal zeker weten.. Het is een gekke clown, de grootste deugniet hier in huis... Afbeelding
Af en toe net iets t's ondeugend, maar achja xD
Krijg niet het gevoel dat hij veel groter zal worden dan hij nu is, sinds hij is geholpen blijft hij rond die 4,5kg hangen, maar achja we zien het wel :) hij is en blijft een kruising :). Heb hier nog een hele mooie foto van Bumble AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op ma 09 mar 2015, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door