Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3072753
sorry nog even een vraag ten aanzien van de groente ( hopelijk geen rare vraag hihi) :-[

Ik heb naar aanleiding van de groentelijst van barfplaats een tijd geleden mijn groente mixen gemaakt

Ik ben er al gaande weg wat wegwijs in aan het worden en heb nog eens kritische naar mijn groentemix gekeken en wil dat nu beter samenstellen
ik betrap me er nu op dat ik bv 2 keer een koolsoort in de week heb of te weinig bladgroente enz of een paar keer groente van de nachtschade terwijl dit minder kan

Hieronder heb ik wat groentes uit de lijst gekozen waaruit ik groentemixen wil gaan maken
Mijn vraag nu is het net zoals de schijf van vijf bij mensen een goede combi als ik bv elke dag uit iedere groep 1 of 2 soorten soort groentes kies en dit met elkaar mix?
zo heb ik elke dag andere groente en heb ik toch meer keus voor mixen
of is dat een rare combi :-[  om uit iedere groep iets te kiezen elke keer en dat te mixen
dus dat zou betekenen dat ik elke keer ongeveer 7 soorten in mijn mix heb
en dan dus veel meer andere mixen kan samenstellen ??
bv : 
1 mix brocoli- andijvie- wortel bloemkool pompoen paprika
2 mix taugé - witlof- bospeen- sperziebonen -witte kool-courgette-
3 mix : plukje spinazie- rode biet - snijbonen- koolraap -puntje knoflook

GROENTE SHADOW ( dus uit de groente groepen hieronder  elke dag  uit elke groep 1 of 2 groente neem (en die dan mix )

Spruitgroente
Brocoli
Taugé

Bladgroente
Andijvie
Alle soorten sla
Witlof
Peterselie
Spinazie (plukje) maar heel weinig


Wortelengroente onder de grond
Wortels
Bospeen
Biet
Knolselderij
Aardappel gekookt
Knoflook heel (minimaal )


Peulvruchten
Sperziebonen
Snijbonen
Peultjes

Koolsoorten (weinig )
Bloemkool
Broccoli
Boerenkool
Witte kool
Rode kool
Groene kool
Chinese kool
Spruiten
koolraap
koolrabi


Komkommer familie
Komkommer( weinig vitaminen)
Courgette
pompoen


Nachtschade
Paprika
aardappel ( gekookt)

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op vr 13 feb 2015, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#3072790
Waterkers en postelijn zijn ook bladgroenten.

Nee dat is prima hoor, zoals je het wilt doen. Dat is ook lekker afwisselend. En als jij dat makkelijker vindt, dan is dat mooi meegenomen!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 13 feb 2015, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door