Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3072692
Hoe zit dat wettelijk gezien? Ik wil eigenlijk wel graag weer naar een sportschool maar het begint al met het irritante feit dat bijna geen een sportschool transparant is met het kostenplaatje. Bijna nergens staan prijzen vermeld en moet je dus eerst ernaartoe om de prijzen te ontfutselen.

Veel scholen weigeren om door de telefoon of per mail informatie te geven dus die vallen gelijk al af. Met een andere school heb ik de ervaring dat opzeggen praktisch onmogelijk bleek, daar moest een brief van de ha, orthopeed en fysio aan te pas komen en nog moest ik 2 maanden extra betalen.. Daar wil ik niet meer heen. Maar de spoeling word wel dun zo.

Ik had net een sportschool aan de telefoon die 1 week gratis trainen aanbood, daar kwam dan wel 15 euro borg bij voor het toegangspasje.
Ze rekenen 77 euro per maand :o en hebben dan ook nog tarieven per 3, 6 12 en 24 maanden. Dat 2 jarige abonnement was nog iets van 45 euro per maand. Schrok me rot van die prijzen..

Ik was in de veronderstelling dat dat niet meer mocht, langer dan een maand een dergelijk sport abonnement afsluiten? Opzegtermijn is dan 1 maand.

Word het dan toch weer tijd om mn hardloopschoenen maar weer uit het stof te halen en, met het risico dat mijn oude knieblessure weer opsteekt, toch maar zelf te gaan trainen?
#3072699
Els&Flow schreef: Hoe zit dat wettelijk gezien? Ik wil eigenlijk wel graag weer naar een sportschool maar het begint al met het irritante feit dat bijna geen een sportschool transparant is met het kostenplaatje. Bijna nergens staan prijzen vermeld en moet je dus eerst ernaartoe om de prijzen te ontfutselen.

Veel scholen weigeren om door de telefoon of per mail informatie te geven dus die vallen gelijk al af. Met een andere school heb ik de ervaring dat opzeggen praktisch onmogelijk bleek, daar moest een brief van de ha, orthopeed en fysio aan te pas komen en nog moest ik 2 maanden extra betalen.. Daar wil ik niet meer heen. Maar de spoeling word wel dun zo.

Ik had net een sportschool aan de telefoon die 1 week gratis trainen aanbood, daar kwam dan wel 15 euro borg bij voor het toegangspasje.
Ze rekenen 77 euro per maand :o en hebben dan ook nog tarieven per 3, 6 12 en 24 maanden. Dat 2 jarige abonnement was nog iets van 45 euro per maand. Schrok me rot van die prijzen..

Ik was in de veronderstelling dat dat niet meer mocht, langer dan een maand een dergelijk sport abonnement afsluiten? Opzegtermijn is dan 1 maand.

Word het dan toch weer tijd om mn hardloopschoenen maar weer uit het stof te halen en, met het risico dat mijn oude knieblessure weer opsteekt, toch maar zelf te gaan trainen?
Denk dat dat wel het goedkoopste is..  ::)

Ik weet nog, vroegah (3 jaar terug, toen ik nog student op kamers in Nijmegen was) betaalde ik zo'n €90 / €100,- voor 1 jaar sporten, volledige toegang tot cursussen en alles.. Sindsdien vind ik elke sportschool te duur  :-\

Waar je op moet letten (Vindt mijn vriend belangrijk) is dat een goedkope sportschool zoals BAsic Fit geld voor alles vraagt, dus huur van kluisje, douche etc.
En opzeggen, tsja, ik weet dat Radar er wel eens aandacht aan heeft besteed, maar ik let dan meestal niet op omdat het me niet interesseert.. Misschien kun je een zoeken op een aflevering van 2 weken terug ofzo?
#3072709
:o Ik dacht dat zulke praktijken alleen hier in Duitsland voorkwamen, maar het ziet er naar uit dat in de 9 jaar dat ik weg ben een boel is veranderd. Ik kon destijds bij mijn sportschool maandelijks opzeggen en betaalde "maar" 35,00 Euro / maand voor 2 keer per week sporten. Sauna en douchen was inclusief, ook een trainingsplan wat naar verloop van tijd m.b.v. de trainer kon worden aangepast. Oja, ik moest inderdaad ook betalen voor het lidmaatschapsspaje.
Of mijn sportschool in Enkhuizen was zeer coulant.

Edit: Ik zie zojuist op de website dat daar niet zo erg veel is veranderd. De prijs is met 4 Euro omhoog gegaan, en ze hebben nu inderdaad ook contracten op tijd. Ik heb daar zo'n hekel aan. Dat is een van de redenen dat ik hier in Berlijn ook niet naar de sportschool ga. Ik kan voor 19 Euro / maand onbeperkt fitnessen, maar moet wel meteen een contract voor een jaar ondertekenen.
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 13 feb 2015, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#3072711
Let goed op voor hoe lang je een abonnement afsluit: voor 1 maand, voor 1 jaar, voor 2 jaar? Tijdens die looptijd kun je vaak niet tussentijds opzeggen. Na het verstrijken van die looptijd wordt het abonnement vaak (niet altijd!) stilzwijgend omgezet in een abo voor onbepaalde tijd. Die kun je vervolgens wel per maand opzeggen.
Zie https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging
#3072712
We hebben hier zelf gewichten, snel verstelbare, videos en crosstrainer. Altijd goedkoper dan een sportabbonement en te doen wanneer het ons uitkomt en scheelt ook nog tijd ook. En ik hoef niet in de rij te wachten  op kletsende mensen die de apparaten bezetten en af en toe iets doen  >:( want dat vond ik helemaal het ergste. Of ik sport of ik sport niet, niet daartussenin  :biggrin2:
Hoe het nu zit met opzeggen weet ik niet, je hebt dus wel keuze om het maar 1 maand vast te zetten, betaal je alleen maar wat meer. Ik denk dat het mag ze bieden immers ook maandelijkse abbonementen aan.

Mowgli schreef: :o Ik dacht dat zulke praktijken alleen hier in Duitsland voorkwamen, maar het ziet er naar uit dat in de 9 jaar dat ik weg ben een boel is veranderd. Ik kon destijds bij mijn sportschool maandelijks opzeggen en betaalde "maar" 35,00 Euro / maand voor 2 keer per week sporten. Sauna en douchen was inclusief, ook een trainingsplan wat naar verloop van tijd m.b.v. de trainer kon worden aangepast. Oja, ik moest inderdaad ook betalen voor het lidmaatschapsspaje.
Of mijn sportschool in Enkhuizen was zeer coulant.
Dat krijg je ervan, als je in een ander land gaat wonen, je blijft jeoude land herrinneren zoals het was,  maar ook dat land 'ontwikkeld' verder  :biggrin2:
#3072714
Els ik denk dat het er ook aan ligt, wat wil jij er gaan doen.
Basic fit enz betaal je weinig voor maar voor de extra dingen moet je dan ook weer extra betalen, vaak ligt het er ook aan  hoe het materiaal is, en zelfs dat kan verschillen per filiaal. Dochter sport hier in onze woonplaats, maar in den haag is er ook een filiaal, in den haag zijn de spullen van betere kwaliteit, zelfs de lessen vind ze daar beter georganiseerd.
Er zijn abo's waar je minder gaat betalen naar mate je abo langer duurt, dus ze zijn er wel dat je voor 1 maand betaalt, maar die zijn dus duurder dan dat je voor 1 jaar of langer gaat, deze sportscholen moet je zoeken.
Waarom ga je niet eens naar een sportschool in de buurt en ga kijken, prijs is vind ik niet alles, wat hebben ze te bieden(groepslessen, begeleiding), hoe is het materiaal, hoe is de sfeer, hoe schoon is het er. Allemaal dingen die ik mee laat wegen.
Helaas ook zelf moeten ondervinden dat een jaar abonnement ook echt een jaar duurt, en met de prijs van 65 euries en niet meer sporten is toch even een flinke pijn in mijn portemonnee.
Jammer dat er geen openheid word geboden mbt de prijs, kan me voorstellen dat je dan denkt laat maar, het zoou jammer zijn als je graag wilt sporten je hierdoor tegen laat houden.
Over je knie blessure, dat je bij een sportschool loopt wil niet zeggen dat je daar geen last meer van gaat krijgen. Meestal is de begeleiding, als die er al is, in het begin, of als je een bepaald programma hebt doorlopen, maar verder zijn ze er voor je als je wat wilt vragen.
Is fysio sporten niets voor je?
#3072717
Fysio sporten.. dat ga ik eens uitzoeken.  :) Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat dat bestond. Het idee klinkt wel goed. Ik heb met hardlopen op een loopband mn rechterknie verknalt en ben er een jaar later met skieen bovenop geklapt met een valpartij. Toen was het leed helemaal geleden, jaar lang met een dikke knie gelopen, fysio gehad, brace aangemeten die nu om moet met sporten. Die angst zit er wel diep in nu.
#3072723
Els&Flow schreef: Fysio sporten.. dat ga ik eens uitzoeken.  :) Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat dat bestond. Het idee klinkt wel goed. Ik heb met hardlopen op een loopband mn rechterknie verknalt en ben er een jaar later met skieen bovenop geklapt met een valpartij. Toen was het leed helemaal geleden, jaar lang met een dikke knie gelopen, fysio gehad, brace aangemeten die nu om moet met sporten. Die angst zit er wel diep in nu.
Ja kan ik me wel voorstellen dat je dan wat voorzichtiger bent geworden, dus een goede begeleiding is denk ik wel belangrijk voor je zodat je weer vertrouwen gaat krijgen in je knie, zonder te over belasten. En zou ik zeker niet op eigen hout gaan rondrennen  :biggrin2:.
Bij fysio sport ga je sporten onder begeleiding van  een fysiotherapeut, dus word jouw programma aangepast aan je klacht, en ze zullen zeker in jouw woonplaats te vinden zijn, wat overigens daar de prijzen zijn, geen flauw idee, misschien krijg je er wel wat van vergoed van je verzekering omdat je dus die knie probleem hebt.
#3072729
Je bent nog te jong, maar ik heb een speciaal abonnement via katholieke bond voor ouderen (ben niet eens katholiek!) 25 euro per maand, voor zwemmen en fitness. Ik ga 2xper week fitnessen en 1x aquajoggen.
#3072737
'k Weet niet wat er nu wel/niet mag qua abonnementen bij sportscholen, maar als je vanwege een chronische blessure naar de sportschool wilt, is het misschien handig ens te zoeken naar 'fysio sport'.  Er zijn div. fysiotherapeuten die een sportschool(tje) hebben of een trainingszaal in de praktijk, waar je echt goede begeleiding krijgen kunt, incl. trainingsschema, rekening houdend met doel en klachten. Daar loop je bij mijn weten tevens nooit tegen dit soort idiote abonnementen aan..
Wat misschien ook geschikt is en heeeeel veel goedkoper, is een groepje vanuit je ziektekostenverzekering. Veel maatschappijen bieden gezamenlijke sportgroepjes, gratis of tegen een habbekrats.
#3072769
Hier in de regio is alles zo goed als rond de 20 euro per maand, en een opzegtermijn van 1 maand
Ideaal voor een kneus zoals ik die keer op keer door lichamelijke klachten weer op kon zeggen  ::)

Hier is er nooit moeilijk over gedaan, maar ik weet idd dat ik bij mijn oude sportschool in Gouda ook allerlei verklaringen moest overleggen en idd nog 2 maanden extra kon betalen

Maar pin je zeker niet vast op prijzen, ik vind begeleiding eigenlijk een stuk belangrijker dan prijzen
Zoals een basic fit ed is de begeleiding echt 0,0, en de groepslessen vaak via een videoscherm (handig als je de oefening verkeerd doet, niemand die het zegt wat voor blessures kan zorgen)

Succes, het is een lastige zoektocht
#3072779
Ik zit bij basic fit, betaal 18 euro per maand en dan gaan zij er vanuit dat je weet wat je doet / moet doen. Er zijn trainingsschema's of je kunt tegen betaling een afspraak maken met een leraar om een schema op te stellen. Ik heb het liever zo dan andersom, dat ik 40 euro betaal voor allemaal dingen die ik toch niet gebruik. Ik weet hoe de apparaten werken en hoe ik wil trainen. Overigens hoef ik niet voor kluis te betalen maar wel een slotje meenemen om hem op slot te kunnen doen.

Oh ja na het eerste jaar maandelijks opzegbaar en als je een abbo wil die je altijd maandelijks opzeggen kan betaal je een paar euro meer.
Laatst gewijzigd door Femke op vr 13 feb 2015, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BusKay
#3072780
Je loopt met een blessure zij het één die ouder is....
Ik zou in ieder geval voor wat je ook wil gaan doen even ruggespraak voeren met een fysio...

Als ik het bedrag van 45 euri's lees denk ik dat je voor veel goedkoper een leuke crosstrainer zou kunnen hebben.
Voor zover ik weet pakt hij de spiermassa's op je hele lichaam....
We hebben hier een goede en zijn daarover heel tevreden. Een Joy Sport ®CT SUPERIEUR (die is met trainingsprogramma's en wij betaalden destijds rond de 300 denk ik).

Hier staan er wel een paar: http://www.kieskeurig.nl/crosstrainer

Maar advies 1 blijft overleg even met een fysio....

Suc6
#3072789
Ik sport al lange tijd bij fit4free, ja die ja van radar over dat opzeggen.
Het schijnt dat je je abo moet opzeggen als je weg wilt en apart je lidmaatschapskaart. Nou, als je dat weet vind ik dat geen probleem hoor.

Ik betaal 10 euro per maand. Dan mag ik sporten door de week van 7.00- 117.00 en het hele weekend

We hebben een sauna, douches en kluisjes buikspiertrainingen, ik betaal nergens extra voor
Tevreden klant dus
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door