Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3072626
Ik heb een flesje neemolie gekocht. Nou zou neem ontzettend meuren. Ik vind het wel meevallen... Een vrij onopvallende lucht eigenlijk. Hoe is jullie ervaring?
Door BusKay
#3072654
Lizzy schreef: Ik heb een flesje neemolie gekocht. Nou zou neem ontzettend meuren. Ik vind het wel meevallen... Een vrij onopvallende lucht eigenlijk. Hoe is jullie ervaring?
Ik denk dat het er vanaf hangt welke olie dat je neemt...
Of men neme een eetlepel....
Ikzelf neem nooit zoveel, ik geef graag...
Kun je het ook in de sla gebruiken???

Sorry, Liz .... vrijdag de 13e  :biggrin2: :biggrin2:
Door BusKay
#3072677
Lizzy schreef: Ik heb echte. En pure. Dus met niks gemengd. Maar inmiddels ruikt het op mijn hand naar rotte eieren :biggrin2:
Dan denk ik dat je goeie hebt!! Smeer nog maar wat bij....  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Hope
#3072683
Neemolie in een fles valt wel mee.

Maar spuit, net als ik hier doe, je halve huis ermee onder omdat je hond een huisstofmijtallergie heeft en dan wordt je écht niet vrolijk!

Overigens kan je prima wat aan de geur doen door er Lemongrass aan toe te voegen. Een paar druppels in je mengsel is voldoende. Op een liter water (met neemolie en emulgator) voeg ik vijf druppels toe.
Lemongrass werkt ook nog eens ontsmettend en kalmerend voor de huid.

Let wel op: mag niet gebruikt worden bij katten!!!
Door Lil
#3072688
Lizzy schreef: Ik heb echte. En pure. Dus met niks gemengd. Maar inmiddels ruikt het op mijn hand naar rotte eieren :biggrin2:
kun je nagaan als je vanwege een allergie 4 flessen in je huis leegspuit. Wij zijn een dag op de vlucht geweest....
Door BusKay
#3072772
Je had een ontstoken hand?? Dan zie ik het nut niet maar ik kan me vergissen....


Neem olie voor een gezonde huid

Neem olie herstelt en verzorgt de huid. Het is in te zetten bij geïrriteerde huid, puistjes, schilfers en voor het behoud van gezond haar en nagels.

Neem olie als beste olie tegen insecten

Neem is een van de beste insectenwerende oliën. Omdat neem olie een niet zo aangename geur heeft, kan je het best mengen met bijvoorbeeld kokosolie en bijvoorbeeld enkele druppels etherische olie van lavendel en wilde rozen. Aanbrengen op de onbedekte delen van de huid. Neem olie is ook gekend voor zijn ondersteunende werking om luizen te bestrijden.

Neem olie als milieuvriendelijk bestrijdingsmiddel

Deze olie bevat bepaalde stoffen die een pesticide werking bezitten, ze helpen tegen allerhande schadelijke insecten op planten. Neem olie is niet schadelijk voor nuttige insecten zoals lieveheersbeestjes, oorwormen, vlinders, bijen, enz.. Neem olie is verder ook veilig voor andere dieren.

Toepassingen van neem olie
•Herstelt en verzorgt de huid
•Bij geïrriteerde huid, puistjes en schilfers
•Behoud van gezond haar en nagels
•Tegen insecten
•Als milieuvriendelijk bestrijdingsmiddel

Deze basisolie kan je gebruiken als massage olie of voor lokaal gebruik. Neemolie heeft van zichzelf geen lekkere geur. Het is dus aangeraden een etherische olie toe te voegen voor een lekkere geur of een extra werking.

Gebruik van Neem olie

Neem olie tegen insecten

Door zijn minder aangename geur kan je neem olie best mengen met bijvoorbeeld kokosolie en enkele druppels etherische olie zoals tea tree. Je mag dit op de huid aanbrengen om insecten op afstand te houden.

Neem olie bij planten

De neem olie lichtjes verdunnen, bijvoorbeeld in een mild afwasmiddel. De aangeraden dosis is tussen 2 en 5 % neem olie in water en afwasmiddel. Bij voorkeur 's morgens vroeg toe te passen en niet in de volle zon.

Hier staat ook nog iets: http://www.anthemis.nl/aromabasis/neem.htm maar wat ik hier lees is het gebruik als badolie gemengd met.......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door