Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3072114
Ik heb hier twee Pyreneese Berghond pups. Een van 8 maanden en de ander word binnenkort 6 maanden. Sinds ze volwassen tanden hebben verdwijnt ALLES binnen een half uur achter de kiezen. Ze krijgen hele runder luchtpijp, grote dikke (en lange) kophuiden en nu hebben we gedroogde runderhuid in rollen.

Alles gaat op en vaak binnen een half uur. Ik weet niet meer wat ik moet geven wat gewoon een paar dagen mee kan. Ik heb zelf geelhaar gedroogd een paar weken terug, maar dit is ook zo weg.

Iemand die nog ideeën heeft voor producten die langer mee gaan? Want dit word dure business.

Groetjes,

Lady_B

Edit:

Dingen die we al geprobeerd hebben:

Nylabone > doen ze niks mee
Bristlebone > doen ze niks mee
Kophuid
Geelhaar
Runder luchtpijp
Runderhuid rollen
Runderhuid botten
Laatst gewijzigd door Lady_B op do 12 feb 2015, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#3072297
Ik denk dat je een verschil moet maken tussen 'kauwen' en 'snacks'. Snacks zijn gewoon snel op. Kauwen kunnen ze lekker op hertengewei e.d. maar dat doet mijnes niet  ;)

Enige wat lang meegaat, een zalmkop. Die eet je voor de helft op, legt hem in de tuin en eet de volgende ochtend na je wandeling de andere helft, maar dat zal je vast niet bedoelen..  ::)
#3072327
Nylabone hebben we verscheidene van zacht, hard, met smaak, zonder smaak... alles word in een hoek gegooid en niet meer naar gekeken ;)

Hertengewei durven we niet omdat het hele kleine stukjes zijn, en alleen Nando (de jongste) staat er aan te ruiken in de dierenwinkel. Soms worden de kophuiden maar half gegeten en blijft er een stuk over, dit stuk is dan vervolgens de volgende dag óók niet interessant meer.  ::)

Zalm krijgen ze hier niet omdat ze er allebei van gaan braken, we hebben dit een tijdje in KVV gegeven.

Wat is zo'n boomwortel precies? En gaat dat niet splinteren? Bullepees/piemel hebben we nog nooit gegeven.
#3072404
Een bullepees van 20 cm is hier ook zo op. Dat moet je er 1 van een meter kopen of zo.. maar lijkt me ook niet de bedoeling om zoveel snack te eten steeds. Je zou hier in het topic van Floris24 kunnen kijken, die droogt die snackjes zelf en verkoopt ze ook. En dan eens de grote bullepees proberen.

Anders iets als een runderstrot? Of een jong geitje.
#3072545
Alles wat eetbaar is gaat hier geen dagen mee. Bullepees en kophuid een stuk van zo'n 20 cm wordt in 2x gegeten. Als het tweede stuk dan nog interessant is. Ik laat het liggen en na verloop van tijd snort hij het op en gaat er weer op knagen.

Een half uur is nog niet zo slecht hoor. Hij krijgt de kophuid, hertenoor of zoiets als wij gaan eten. Heeft in de tussentijd wat om op te knagen  ::) kunnen wij rustig eten.
#3072670
Lady_B schreef: Ik geef ze liever niks met échte botten erin, ze zijn geen barf gewend (wel kvv) en wil niet dat ze botten heel in gaan slikken ;)
Als ze op de kauwsnacks normaal kauwen, zullen ze dat op karkassen waarschijnlijk ook doen. Ik zie geen reden waarom ze dat dan opeens heel in zouden slikken. Ik vind zelf kophuid en dergelijke veel enger om te voeren dan karkassen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door