Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hylos
#3055611
Ik wilde eigenlijk eens witte leem kopen om mijn hond te geven. Nu las ik dat je dit zelf ook kunt gebruiken.
Ik ging gisteren naar zo'n gezondheidswinkeltje en vroeg om witte leem, toen kwam ze met Heilaarde aan zetten.
Is er hier iemand die dit kent? En wat is er nu precies anders aan dan witte leem?
Het ontgiftigt beide maar bij Heilaarde werd specifiek ook problemen met darmen en zo vermeld.


Heilaarde wilde ik dan overigens zelf gebruiken, witte leem voor de hond (of misschien is het wel hetzelfde?  ::))
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3055656
Er is ook heilaarde voor uitwending gebruik. Ik gebruik zelf altijd Luvos Heilaarde ultrafijne maling. Werkt bij mij geweldig als ik me weer eens te buiten ben gegaan aan voeding die ik beter niet kan eten.... :-[
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3055664
Bedankt allebei!
Ik wil het voor inwendig gebruik gebruiken. De Luvos Heilaarde heb je idd voor uitwending en inwendig gebruik.
Ik dacht alleen.. als het nu zo ongeveer hetzelfde is en doet dan koop ik niet 2 verschillende dingen (1 voor mezelf en 1 voor Xavi)

Pauline, hoe snel voel jij dan dat het beter gaat?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3055679
Dat klinkt wel erg fijn! Ik heb zelf heel snel last van een opgeblazen buik, zuurbranden etc en zolang ik nog niet weet waar het nu door komt, lijkt me wel fijn om zoiets te proberen of achter de hand te hebben.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3055715
[quote="Hylos"]
Dat klinkt wel erg fijn! Ik heb zelf heel snel last van een opgeblazen buik, zuurbranden etc en zolang ik nog niet weet waar het nu door komt, lijkt me wel fijn om zoiets te proberen of achter de hand te hebben.
[/quote]
Bij mij komt het dus echt door kh en suikers. Vruchtensap is het grootste drama wat ik mezelf aan kan doen, smoothies gaat dus ook niet. Vreemd genoeg gaat een hele vrucht wel, bijna niet voor te stellen, hoewel er ook een aantal zijn die ik echt niet hoef te eten zonder gestraft te worden. Zuivel gaat ook niet goed, daarnet Griekse yoghurt gegeten, bingo! Wij eten gewoonlijk kh-beperkt, maar ook ik ga me weleens te buiten aan wel kh en daar moet ik toch echt regelmatig voor boeten.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3071739
[quote="Hylos"]
Pauline, hoe eet/drink jij die heilaarde?
Het is eigenlijk gewoon.. Zand  :biggrin2: ik krijg het niet door mijn strot, bah!
[/quote]

Ja dat was mijn probleem ook ben benieuwd
Door Nadia
#3071760
Neus dicht en overheen zetten.
Of in lege capsules doen. ( tis ook in capsules te koop).
Maar je bouwt op he.
Eerst maak je het in de ochtend voor de avond. Dan zinkt het. En drink je enkel het iets troebele water.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3072401
Neus dicht en drinken wil bij mij niet tegelijk  :g:
Om capsules te maken heb je zo'n machine nodig zeker?
Ik kan ze ook zo 1 2 3 niet vinden in capsules, niet in Nederland tenminste. Bestel jij ze ook?
Het helpt echt als ik last heb van mijn maag en darmen dus ik wil het wel graag gebruiken.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3072405
[quote="Hylos"]
Neus dicht en drinken wil bij mij niet tegelijk  :g:
Om capsules te maken heb je zo'n machine nodig zeker?
Ik kan ze ook zo 1 2 3 niet vinden in capsules, niet in Nederland tenminste. Bestel jij ze ook?
Het helpt echt als ik last heb van mijn maag en darmen dus ik wil het wel graag gebruiken.
[/quote]
Je kunt ook capsules kopen en ik neem gewoon een hap in mijn mond, kauw erop en spoel het weg met water!  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Heb net van de week voor iemand bij de DM in Duitsland 30 capusules Luvos Heilaarde magenfein gekocht voor 6,95. Maar volgens mij kun je ze in NL ook wel online bestellen. Zal even zoeken!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3072411
Je neemt gewoon een hap zand en spoelt het met water weg?  :o Respect  :biggrin2:
Heel erg bedankt voor het zoeken! De verzendkosten naar NL zijn helaas wat aan de hoge kant (16 euro), ik zoek nog even verder maar nu weet ik iig waar ik precies naar moet zoeken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door