Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Shibatommy
#3072320
Had eerst het berichtje op barfpaats gezet, maar begreep dat dit de place to be is.

Ik heb een grote hoeveelheid kippennekken en vleugels binnen gekregen. Het plan is om deze zelf te drogen, maar twijfel over de warmte ivm met kraakbeen/bot. Zijn er mensen die dit drogen en hoe?

Hoor graag.

Tae Jung
Gebruikersavatar
Door ladyjoy
#3072394
Ja, ik droog heel vaak kippennekken, op 50 graden inderdaad voor de veiligheid... Hoewel er volgens mij voornamelijk kraakbeen in zit, maar toch. Behoud ook meer smaak en voedingsstoffen op die manier.

Ik snij ze met een snijmachine overlangs doormidden, dan drogen ze veel sneller. Gaat super!

Vleugels heb ik ook gedaan, die sloeg ik met de hamer plat als ze rauw waren en droogde ze dan ook op 50 graden. Ging ook prima.

Veel succes!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3072399
Vleugeltips vond ik geen succes, dat duurde me veels te lang voordat het droog was. Kippennek wil dan beter, een lage temperatuur is idd aan te raden. Bij mij wilde het dan alleen wel eens gaan rotten voordat het goed droog was  ::)
Gebruikersavatar
Door ladyjoy
#3072402
Vandaar dat ik ze halveer inderdaad... En de vleugels plat sla... Anders duurt het inderdaad zo lang dat het regelmatig, laat ik zeggen apart gaat ruiken... >:)

Ging bij mij dus ook bederven... Wat een lucht.

En omdat je het rauw plet, wordt het bot niet erg scherp.
Laatst gewijzigd door ladyjoy op do 12 feb 2015, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shibatommy
#3072749
Goede tips! dank je wel. Heb nu eerst sprotjes en lamsvlees gedaan. Sprot is nieuws voor mij maar een groot succes! Ik ga de nekjes door snijden scheelt tijd en minder kans op rotten.

Groetjes
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door