Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3072098
Help!

Ik heb een vetvlek in 1 van de weinig passende rokken (ik draag geen broeken), aangezien ik zonder schort kook wegens veel dozen.
De rok is in de was geweest en daarna op koude stand in de wasdroger. Daarna zag ik pas dat de vetvlek er niet uit was gegaan. Hij zit precies in het midden, dus iets overheen dragen kan niet.

Wat kan ik er aan doen? Insmeren met dreft en nog een keer wassen?
De rok is van zacht en elastisch materiaal, zou best eens een viscosemix kunnen zijn. De kleur is petrol, dus blekende dingen zijn uit den boze.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3072102
Ai,is al in de was in de was geweest! Normaal werk ik dat soort vlekken weg met afwasmiddel met citroen, ff laten inweken en alleen de vlek met afwasmiddel uitspoelen met heet water uit de kraan! Daarna wassen in de wasmachine met evt nog wat afwasmiddel op de vlek of vanish,shout. Werkt hier perfect!

Succes en ik hoop voor je dat je die vlek kwijt raakt ;)
Door Borke
#3072112
Ik werk graag met shout, maar dan voordat het de was in gaat
Ik zou proberen of er iets van HG is om vetvlekken te verwijderen, dat is vaak prima spul met ongelofelijke resultaten.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3072123
Mijn oplossing heb je vast helemaal niets aan;
Ik heb een fijn wit  coltruitje die ik onder vesten draag, hier kwam ook een vlek voor in het midden op. Niet weg te krijgen, niet met wassen, niet met dreft, zelfs heter gewassen maar vlek zit er nog steeds. Ik draag hem nu dus achterstevoren.  ::)

Zoals ik al schreef, hier heb je vast niets aan. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3072125
Maxi's 3-tal schreef: Mijn oplossing heb je vast helemaal niets aan;
Ik heb een fijn wit  coltruitje die ik onder vesten draag, hier kwam ook een vlek voor in het midden op. Niet weg te krijgen, niet met wassen, niet met dreft, zelfs heter gewassen maar vlek zit er nog steeds. Ik draag hem nu dus achterstevoren.  ::)

Zoals ik al schreef, hier heb je vast niets aan. :biggrin2:

Als ik dat doe, heb ik de vetvlek recht onder de kadetjes. Ook charmant  :biggrin2:

shout, ossenal en hondenspeeksel heb ik niet in huis. Vanish vind ik te chemisch voor een rok va dergelijke fijne structuur.
Door Martine-Tom
#3072126
charmed schreef: Ossegal werkt ook, op de vlek gooien en dan inwrijven en wassen :)
Dat dus  :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3072142
[quote="*Marga*"]
Zo'n nat doekje waar je de billetjes afveegt van baby's  :) :) :)
[/quote]

En jij hebt ervaring dat het helpt tegen een ingewassen vetvlek? Ik heb overigens doekjes zonder parfum en vooral zonder alcohol. Wel lotion eraan.
Misschien is een lotionvlek minder erg  ;D
Door Too
#3072143
[quote="*Marga*"]
Zo'n nat doekje waar je de billetjes afveegt van baby's  :) :) :)
[/quote]

Echt? ? Werkt dat voor meer vlekken?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door