Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3071982
Ik overweeg om zelf omega 3 te gaan slikken omdat dat o.a. goed zou zijn voor een hoog cholesterolgehalte en osteoporose. Vis- en krill olie zijn niet goed voor het milieu. Algenolie zou deze bezwaren niet hebben.
Nu lees ik echter dat in algenolie geen EPA zit. Gaat het niet juist om zowel DHA als EPA? En moet dat niet in een bepaalde verhouding zijn?
Zijn hier misschien mensen die er wat meer vanaf weten?

Wie is bijvoorbeeld bekend met het merk Minami Nutrition?
Zij hebben algenolie, maar ook visolie. (Maar volgens mij geen Krill-olie)
Hun visolie verkrijgen ze door CO2 extractie. Dat zou de meest zuivere olie opleveren die bovendien het beste opneembaar zou zijn. Of is dit een verkoopverhaaltje?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3072367
estherdalmaat schreef: Ik gebruik gefermenteerde cod liver oil van green pasture. Half theelepeltje per dag is voldoende.
Waar haal jij die en gebruik je die in combinatie met boterolie?
Door Anne in Zweden
#3074334
Doranto schreef: Normaal gesproken zit er alleen DHA in algenolie. Ik word altijd wat wantrouwig als er dan opeens een algenolie op de markt komt waar ook EPA in zit.
Kun je daar meer over vertellen? Ik heb wat gegoogeld, maar kan hier niets over vinden.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3074335
Anne in Duitsland schreef: Kun je daar meer over vertellen? Ik heb wat gegoogeld, maar kan hier niets over vinden.
Wat bedoel je? Kun je niets over algenolie vinden?
Door Anne in Zweden
#3074337
Doranto schreef: Wat bedoel je? Kun je niets over algenolie vinden?
Jawel, wel over algenolie, maar niet over jouw opmerking dat daar normaal gesproken geen EPA in zit, alleen DHA. In deze link http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =17&t=5018 uit 2008 wordt melding gemaakt van algen die EPA bevatten, en er lijken nogal wat vegane producten met EPA en DHA te bestaan op basis van algen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door