Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3071532
Met toestemming van de Modjes plaats ik dit berichtje voor een vriendin en voor Rob, een heerlijke fijne werkhond.

Border Collie Rob zoekt een nieuw thuis. Hij is een lieve werkhond die op een erf woont waar schapendrijf - en hondentrainingen gegeven worden, en waar hij momenteel te weinig aandacht krijgt nu er niet meer met hem getraind wordt.
Voor hem zoeken we een fijne warme mand bij iemand die meer aandacht aan hem kan geven en misschien zelf wel met hem aan het werk wil.
Rob is een volledig getrainde schapendrijver en komt van de fokkerij van Serge van der Sweep en is gewend bij de andere honden in kennels buiten in de schuur te wonen. Maar hij kan ook in huis.

Hieronder de woorden van de huidige eigenaar en de omschrijving van Rob.

Rob Roy,
Een border collie kerel van 7 jaar met een enorme passie. Of dit is voor schapen, een bal of kippen het haalt hem niet uit. Een hond die geniet van het de hele dag alles kunnen observeren, het gevoel heeft erbij te zijn vindt hij heerlijk zonder dat je last van hem hebt.
Het is een echte buiten/erfhond, kan goed overweg met teven. Rob is zelf een echte man dus reuen is geen probleem wanneer de andere reu ook weet hoe de regels zijn.
Kinderen  hebben wij niet, wanneer er hier kinderen zijn is dat helemaal geen probleem.

Rob is bij ons geboren en mag bij ons dood gaan. We gunnen hem alleen iemand die meer met hem bezig is dan wij hem kunnen bieden.
We hebben hier ivm de schapen en ons werk meerdere border collies waardoor Rob nog weleens wat aandacht misloopt. Hij heeft het zeker niet slecht maar we denken dat hij het op een ander erf leuker kan hebben wanneer er minder aandacht te verdelen is en hij dus wat meer aandacht zal krijgen.

Het is belangrijk te weten dat Rob een schildklierafwijking heeft waarvoor hij 1 x per dag een pilletje krijgt. Deze geven wij hem trouw en hebben hier nooit iets van gemerkt. Hoe dit in de toekomst zal gaan kunnen we helaas niet zeggen.

Nogmaals Rob hoeft zeker niet weg maar wanneer er een leuker erf voor hem is zijn wij de laatste die hem dat niet gunnen.
Wanneer iemand zich aangetrokken voelt tot Rob stellen we als eis dat hij 4 weken op proef komt. Na die 4 weken spreken we af en kijken we of het past. Wanneer het voor 1 van beide partijen niet goed voelt houdt het op.

Toch wel moeilijk hoor, maar in mijn hart weet ik dat hij beter verdient.


Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat we een fijn plekje voor hem zullen vinden waar hij lekker oud mag worden.
Heb je vragen over Rob stuur mij een pbtje.

Groetjes Jess
Laatst gewijzigd door Ramses1 op wo 04 mar 2015, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#3071559
Misschien handig om de volgende info erbij te vermelden:
* Waarom wordt hij niet voldoende getraind, vanwege zijn gezondheid, werkvermogen, of te weinig tijd omdat de andere honden beter werken (zonder oordeel hoor, als je met schapen werkt heb je een betrouwbare hond nodig)?
* Is hij verder gezond op de schildklierafwijking na, zijn zijn heupen getest, heeft hij papieren, komt hij uit werklijnen?
* Heeft hij geleerd hoed hij zich in huis moet gedragen?
* Kan hij eventjes alleen zijn?
* Denken de eigenaren dat hij ook gelukkig zou worden van andere sporten?


Onze border komt uit een soortgelijke situatie, te zenuwachtig voor het grote werk, maar teveel werklust om niet mee te mogen doen. Wij hadden onze geen fijnere en leukere hond kunnen wensen, we hebben vele sporten gedaan en ze is ook geweldig gezellig in huis. Hoewel herplaatsing pittig is, ook voor de hond, denk ik dat voor zowel onze hond, onszelf en haar vorige eigenaren de herplaatsing een hele goede oplossing was.

Hopelijk komt er ook een gouden mand voor deze mooie jongen!
#3071602
Vena schreef: Misschien handig om de volgende info erbij te vermelden:
* Waarom wordt hij niet voldoende getraind, vanwege zijn gezondheid, werkvermogen, of te weinig tijd omdat de andere honden beter werken (zonder oordeel hoor, als je met schapen werkt heb je een betrouwbare hond nodig)?
* Is hij verder gezond op de schildklierafwijking na, zijn zijn heupen getest, heeft hij papieren, komt hij uit werklijnen?
* Heeft hij geleerd hoed hij zich in huis moet gedragen?
* Kan hij eventjes alleen zijn?
* Denken de eigenaren dat hij ook gelukkig zou worden van andere sporten?


Onze border komt uit een soortgelijke situatie, te zenuwachtig voor het grote werk, maar teveel werklust om niet mee te mogen doen. Wij hadden onze geen fijnere en leukere hond kunnen wensen, we hebben vele sporten gedaan en ze is ook geweldig gezellig in huis. Hoewel herplaatsing pittig is, ook voor de hond, denk ik dat voor zowel onze hond, onszelf en haar vorige eigenaren de herplaatsing een hele goede oplossing was.

Hopelijk komt er ook een gouden mand voor deze mooie jongen!
Oh wat fijn dat je ff meedenkt! Dank je wel.
Ik ga gewoon antwoorden geven op je vragen.

* Waarom wordt hij niet voldoende getraind, vanwege zijn gezondheid, werkvermogen, of te weinig tijd omdat de andere honden beter werken (zonder oordeel hoor, als je met schapen werkt heb je een betrouwbare hond nodig)?
Hij werkt prima maar de eigenaar werkt nét even fijner met de andere honden waarvan er twee nog in opleiding zijn. De eigenaar geeft les in drijven, gehoorzaamheid en opvoeding en traint zelf met haar honden op wedstrijdniveau. Manlief werkt super met Rob maar die heeft alleen beperkt tijd in de weekenden en doet niet aan wedstrijden.

* Is hij verder gezond op de schildklierafwijking na, zijn zijn heupen getest, heeft hij papieren, komt hij uit werklijnen?
Hij heeft een stamboom en komt uit echte werklijnen, hij is verder helemaal gezond en nooit ziek. Of er heupfoto's zijn gemaakt weet ik eerlijk gezegd niet.

* Heeft hij geleerd hoed hij zich in huis moet gedragen?
Hij woont buitenshuis maar kan gewoon binnen. Hij is graag bij je en is niet onrustig of druk.

* Kan hij eventjes alleen zijn?
Ja hij kan prima alleen zijn. Hij kan gewoon los op het erf en hij zal zich daar prima vermaken met rondscharrelen en zal niet gaan slopen of weglopen.

* Denken de eigenaren dat hij ook gelukkig zou worden van andere sporten?
Hij werkt graag, het maakt hem echt niet uit wat je met hem doet hij vind alles leuk. Schapen drijven is hij goed in maar aandacht, wandelingen,  en balspelletjes enz daar wordt hij allemaal heel erg gelukkig van.
#3071638
Borke schreef: Geen idee of zij er iets mee kan, maar ik heb Erica een berichtje gestuurd.
Zij heeft een kudde schapen.

Nou heb ik haar hier al lang niet meer gezien, dus geen idee of ze het leest...
Oh wat goed, niet geschoten is altijd mis...
Dank je wel
#3075600
Moet voor iemand met een kudde toch een bruikbare hond kunnen zijn?

Niet geschikt voor iemand met trial-ambities denk ik, maar voor de dagelijkse kleine dingen zou iemand er een leuke hond aan kunnen hebben lijkt me. Moet toch een fijn plekje voor te vinden zijn  :)

(En nee, niet bij mij, we hebben genoeg honden, en ook een Mouse zit hier nog  :biggrin2: )
#3075601
Borke schreef: Geen idee of zij er iets mee kan, maar ik heb Erica een berichtje gestuurd.
Zij heeft een kudde schapen.

Nou heb ik haar hier al lang niet meer gezien, dus geen idee of ze het leest...
Dan zal ik haar nog een berichtje sturen op haar mobiel, die ziet ze ongetwijfeld.

edit

Appje is gestuurd en ook al antwoord terug.
Erica schrijft dat ze zelf genoeg honden heeft en helaas ook niemand weet. Jammer maar het was te proberen.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 20 feb 2015, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#3075616
Ja, als ze er echt "aktief" een nieuwe plek voor zoeken dan is dat een optie.
Maar ik weet nu van wie de hond is, kan me voorstellen dat ze dat niet meteen wil.

Ik heb een Mouse daar ook bewust nog niet opgezet, en weet ook niet of ik dat ooit zou doen.
Persoonlijk zou ik alleen het aller-allerbeste thuis willen, en daar reageren soms nogal wat vreemde mensen.

Zitten natuurlijk ook heel fijne mensen, zo is dat niet hé, maar ik zou daar ook iets terughoudend in zijn.
#3075621
Kallista schreef: Ja, als ze er echt "aktief" een nieuwe plek voor zoeken dan is dat een optie.
Maar ik weet nu van wie de hond is, kan me voorstellen dat ze dat niet meteen wil.

Ik heb een Mouse daar ook bewust nog niet opgezet, en weet ook niet of ik dat ooit zou doen.
Persoonlijk zou ik alleen het aller-allerbeste thuis willen, en daar reageren soms nogal wat vreemde mensen.

Zitten natuurlijk ook heel fijne mensen, zo is dat niet hé, maar ik zou daar ook iets terughoudend in zijn.
Helemaal mee eens. Wat fijn dat jullie lekker meedenken, bedankt daarvoor.

Er wordt gekeken of er voor hem een plekje is waar hij wat meer actie en meer aandacht zal krijgen, maar hij hoeft niet weg.

Het is een geweldige hond, een fijne werker die nog veel te jong is om al met pensioen te zijn. Daarvoor heeft hij nog veel teveel te geven én te ontvangen. :)
Hij is uit fok van Serge van der Sweep, zeker wel geschikt voor iemand met trial-ambities Kallista. Een fijne actieve baas dat is precies wat we zoeken voor hem.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door