Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3071223
Even een nieuw topic om dat van Hanna niet te verstoren ( de wasstraat)

Laat jij je hond alleen achter in de auto , om bijvoorbeeld boodschappen te gaan doen ?

Dat gebeurt hier ook niet . Mits we samen zijn , dan gaat er eentje even de winkel in , als het om bv een paar boodschappen gaat .
Ik heb hier weleens minder leuke dingen gezien als er een hond alleen in de auto zat
Hondje pesten . Een paar opgeschoten klieren van een jaar of 14 , even lekker tegen de autoramen bonzen
Gehurkt om de auto heenlopen en dan hard gillen en weer tevoorschijn komen

Ras . Ik ken een verhaal van een JRT pupje wat uit de auto is gestolen . Het is een klein ras , het is lief .....
Onze beide dames zijn allemansvriendjes . Oh staat er iemand voor het autoraam , ik moet er niet aan denken dat ze bij wijze van uit de auto worden gejat .
Sommigen van onze vorige honden waren Herders , idem . Ook nooit zonder toezicht alleen in de auto gelaten .

We hebben ook de nodige herplaatsers gehad , en met sommigen moesten we heel veel moeite doen om de auto een  fijne vertrouwde plek te laten worden
Ook een reden om ze niet alleen achter te laten
#3071230
Ja regelmatig. Ze voelt zich heel fijn in de auto en ik parkeer dan altijd ver van andere auto's. De auto gaat dan wel goed op slot. Hier in Be voeden ze de kinderen nog op dus dat is geen probleem. Zoë zie je ook niet liggen van buitenaf.
Door miik
#3071248
Ja, geen probleem. Ik heb altijd mn ramen geblindeerd gehad, dus geen last van vervelende jeugd.
En ik zorg dat er altijd een briefje onder mn voorraam ligt met mijn telefoon nummer, dat als er wat is met de honden dat ze me kunnen bellen....  Ik ben 1x gebeld door een politie agent, die wilde even weten hoe of wat, maar die vond het keurig netjes zo.
#3071253
Ja hoor geen probleem.
Ik heb een bestelauto met ronddraaiend dakventilatie, 2 honden zitten in auto benchen achter geblindeerde deuren en 1 in een auto bench achter de zijdeur zonder glas.
Ik laat ze regelmatig alleen in de auto en doe deze natuurlijk wel op slot. Als het warmer weer is dan laat ik óf de zijdeur open, óf beide achterdeuren met zo'n speciale haak en doe de auto benchen met een hangslot op slot uit angst dat een grapjas ze openzet. Natuurlijk staat de auto nooit in de zon en laat ik ze nooit erg lang alleen.
Het idee van dat briefje met telefoonnummer vind ik wel een goede idee.
#3071262
Mijn honden zijn van pup af aan met regelmaat alleen in de auto, als het weer het toe laat. Ze gaan als puppy naar zo veel mogelijk plekken mee, ritten combineer ik zo veel mogelijk met elkaar en dus zijn ze dan óók wel me naar plekken waar ze níet mee naar binnen mogen. Kunnen wachten en relaxen in de auto is dus belangrijk voor ze om te leren.
Als ik voor bijv. een medisch onderzoek naar Utrecht of verder moet, neem ik ze allemaal mee. Op die manier zijn ze niet zo lang alleen (d.w.z. ze vinden het samen thuis blijven zonder mij een soort 'alleen' blijven..). Daarnaast combineer ik zo'n rit dan met een mooie wandeling in die omgeving, ter afsluiting.
Met pesterijen in de auto heb ik nooit enige ervaring opgedaan, gelukkig. Het zal ongetwijfeld ook schelen dat mijn honden meestal lekker liggen te dutten daar, wetende dat er toch niets te beleven valt, hetzij snoezig door het raampje gaan kijken, waarop eigenlijk alleen reacties komen als "Ohhh! kijk wat een schattige hond! Ik wil ook een hond!!" etc. Ze reageren niet opgewonden of waaks op passerende kinderen, die zullen dus ook niet langs die weg op de gedachten gebracht worden om het uit te gaan lokken.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3071264
:o mijn god hij blijft nog rustig maar wat ik zo hoorde heb de hond hele nacht in auto gezeten dat is niet zo snugger
Vroeger ooit een keer ook zoiets gehad iets minder was een doberman mijn hemel wat had die toen veel gesloopt , bankstel ook een keer alleen de veren waren nog over, en nee niet hele dagen alleen.

Tel nr inderdaad erg goede tip
Door toscak
#3071265
Ja, echt heel regelmatig. Geen enkel probleem mee. De ene blijft in de auto als de andere getraind wordt of ik laat ze allebei in de auto als ik boodschappen moet halen ofzo. Maar ook een verjaardag ver weg gaan ze gewoon mee. Net als hierboven combineer ik dat soort dingen met een lange wandeling.

Ze geven er helemaal niets om, gaan direct liggen en als ik de klep open doe dat kijken ze me met dichtgeknepen ogen aan. Ik heb wel sterk geblindeerde ramen, je kunt ze echt niet zien. Anders zou ik ze alleen voor kort even in de auto laten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door