Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3071049
Ik weet dat je bij neit tevreden in principe volgens de wet je artikel retour mag doen en dat de verkoper dan geld terug moet geven. Hoe zit dat met een occasion? Het gaat om een camera, afgelopen vrijdag gekocht met 1 jaar garantie? Iemand die dat weet?
#3071112
In een winkel; occasion camera met een jaar garantie. Er staat niks over terug nemen. Ik heb echter niet zo heel veel vertrouwen meer in de camera. 

Dit is van de website;

1 jaar garantie!
Het spreekt voor zich dat er voor occasions met betrekking tot garantie andere regels gelden dan voor nieuwe artikelen. U mag echter verwachten dat wij elke occasion grondig controleren voordat we deze te koop aanbieden. Op grond daarvan geeft *****  u op elke occasion één jaar garantie op onderzoeks-, transport- en reparatiekosten.

Ik neem aan dat het geen probleem zal zijn, het bedrag van de camera is voor die zaak ook echt peanuts. Ik zou alleen graag weten of hier ook een algemene regel voor is wbt herroepingsrecht. Nieuwe artikelen mogen daar binnen 14 dagen terug. Zodat ik morgen niet met mijn mond vol tanden staan mocht de service tegenvallen.
Laatst gewijzigd door Juul op ma 09 feb 2015, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#3071114
Doet de camera het?
Als het product werkt naar behoten is de winkelier niet verplicht om het retour te nemen.
Werkt het niet naar behoren dan is de winkelier verplicht om het toestel te repareren,  vervangen of aankoopbedrag terug te betalen wanneer aan de rest niet voldaan kan worden.

Wat zegt de winkelier zelf? Heb je daar al contact mee gehad?
#3071129
Koop = koop, ze zijn je niks verplicht qua retour nemen. En als ik die garantie zie, geldt dat alleen op reparatiekosten dus. Ze kunnen die sluiterknop wel voor je repareren, kosteloos. Winkels hebben ook verschillende regels omtrend retourneren, die bepalen ze grotendeels zelf. De ene winkel doet 8 dagen de andere 30. Dat is echter alleen service en niks verplichts. Ze moeten je als nieuw artikel wel een deugdelijk product leveren anders kun je je wel beroepen op de technische en economische levensduur die je als consument kunt verwachten van een product. Geld teruggeven is ook niks wettelijks over. Immers zat winkels krijg je een tegoedbon.

Ik weet niet of er online andere regels gelden. Maar google anders even op kooprecht want ik doe het nu zo even uit het hoofd  :biggrin2:
#3071148
pluk schreef: Bij aankoop in een winkel is ruilen een gunst van de winkelier en geen recht. De 14 dagen termijn geldt alleen bij koop op afstand, bijv internet.

De winkelier zal voor reparatie danwel vervanging moeten zorgen. Kijk ook even hier: https://www.consuwijzer.nl/elektronica
Ook als onderaan mijn factuur,  die ik bij koop in de winkel gekregen heb, staat dat retourneren mag binnen 14 dagen?
#3071158
Juul schreef: Ook als onderaan mijn factuur,  die ik bij koop in de winkel gekregen heb, staat dat retourneren mag binnen 14 dagen?
Als dat onderaan de factuur staat, moet je toch gewoon kunnen retourneren? Volgens mij heb je sowieso een wettelijke "bedenktijd" van 10 dagen na de aankoop. Wat de winkelier doet, of hij geld teruggeeft, of een tegoedbon, dat is de beslissing van de winkelier.

Edit: Ik ben in de war met Duitsland, hier heb je een wettelijke bedenktijd van 10 dagen ookal koop je niet op afstand
Laatst gewijzigd door Mowgli op ma 09 feb 2015, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#3071290
Juul schreef: Ook als onderaan mijn factuur,  die ik bij koop in de winkel gekregen heb, staat dat retourneren mag binnen 14 dagen?
Het retourneren zonder opgave van reden geldt alleen voor koop op afstand dus via internet.
In de winkel geldt dat niet.

Het kan dus zijn dat retourneren bij de winkel binnen 14 dagen is gebonden aan bepaalde eisen  ;)
Ben benieuwd wat hij zal zeggen wanneer je in de winkel komt om te retourneren.
#3071568
Nou, super service. Hij heeft gekeken en dacht dat er niks mis was. Ik dacht van wel, zondag een honder foto's gemaakt en de knop gaf een keer of 5 totaal geen reactie. Maar hij deed helemaal niet moeilijk en ik heb gewoon geld terug gekregen. De camera wordt nu wel nagekeken  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door