Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3070947
graag wil ik deze vraag op dit forum stellen omdat na veel zoeken op intenet ik niet echt heel veel verder ben gekomen.
Een hondje (golden retriever-reu) waar onze reu de vader van is, is met 8 weken naar Finland gegaan. Hij heeft de noodzakelijke entingen voor vertrek naar het buitenland gekregen en heeft indertijd geen problemen gehad. Ook zijn de verdere entingen als pup zonder complicaties verlopen. Op 1 jarige leeftijd moesten zijn entingen herhaald worden en heeft hij tegelijkertijd! Nobivac Rabies, KC en DHPPI gekregen :-[ omdat de verwachting was in 2015 ook naar het buitenland te gaan.
De hond in kwestie is hier echt heel erg ziek van geworden (zo erg dat we dachten dat hij het niet zou gaan redden, maar met behulp van Cortisone toch weer opgeknapt. Cortisone is in de afgelopen maanden/weken afgebouwd en op de laatste dag van de afbouw zijn alle verschijnselen: heftige koorts en pijn in de gewrichtenten weer volop teruggekomen. Er is besloten weer Cortisone te geven voor de komende 3 maanden. Uiteraard is iedereen (niet in de laatste plaats de eigenaar natuurlijk) erg verdrietig, er is haar namelijk verteld dat al die entingen tegelijk geven geen enkel probleem was.
Mijn vraag is nu in hoeverre deze hond nog kans maakt op herstel en een leven zonder Cortisone. De hond is een werkhond en zou een mooie actieve toekomst tegemoet gaan.
Zal deze 1 jarige nu een leven als kasplantje tegemoet moeten zien? Hier in Nederland zou ik de hulp van onze Holistische dierenarts vragen maar zo ver weg heb ik geen idee of we iets extra's voor deze lieverd zouden kunnen doen.
Ik hoop op realistisch advies. Alvast bedankt !
.
#3070970
Hoi Rumba2005, welkom op Barfplaats.

Heel eerlijk gezegd ben ik bang dat je met alleen cortisone deze hond niet uit de problemen gaat krijgen.... Dit is een reactie die ik eerder heb gezien na vaccinatie en zulke ernstige vaccinatie schade gaat niet verholpen worden door cortisone alleen. Buiten het feit dat cortisone natuurlijk bepaald niet bevorderlijk zijn voor de gezondheid....

Ik denk dat deze hond echt door een holistisch dierenarts behandeld moet worden. Dit is echt geen probleem dat je met behulp met wat zelf medicatie op kunt lossen (met onze adviezen), daarvoor is dit probleem te ernstig. Als ik jou was zou ik jouw eigen holistisch dierenarts vragen je hierbij te helpen. Ik weet niet wie dat is maar misschien dat Dr. Schellingerhout of Dr. Koning je bijv. kunt helpen aan de juiste nosodes en andere homeopathische middelen (te denken valt aan Thuja bijvoorbeeld) zodat jij die weer op kunt sturen naar Finland. Ideaal is het allemaal niet, het beste gaan de mensen met de hond zelf naar een holistisch dierenarts, maar je kunt het in ieder geval proberen. Wordt deze hond nogmaals gevaccineerd in de toekomst: gaat dat mijns inziens zijn dood betekenen. Dus echt, nooit meer, tegen niks niet!

Poeh, echt, wat een ellende, ik voel erg met je mee. Ook al ben je niet verantwoordelijk, je voelt je dat toch....
#3071101
Dank je wel Lizzy voor je snelle en open reactie. Helaas was dit het antwoord waar ik al wel al bang voor was.
We gaan contact opnemen met de Holistische praktijk waar wij zelf komen .... Ondertussen hoop ik dat de eigenaar van deze hond open zal staan voor deze benadering.
Jij zegt dat je al eerder zulke ernstige reacties op enten hebt gezien, mag ik vragen hoe het met deze honden is afgelopen?  De andere kant van het verhaal....in hoeverre zullen nestgenoten van dit hondje gevaar lopen om dezelfde reaktie te krijgen? En zou het idd de Rabies enting zijn of toch de cocktail die er is gemaakt van de 3 entingen.  Inderdaad het is onze verantwoordelijkheid niet maar ja verstand en gevoel zijn nou eenmaal 2 hele verschillende digen.
#3072608
Rumba2005 schreef: Dank je wel Lizzy voor je snelle en open reactie. Helaas was dit het antwoord waar ik al wel al bang voor was.
We gaan contact opnemen met de Holistische praktijk waar wij zelf komen .... Ondertussen hoop ik dat de eigenaar van deze hond open zal staan voor deze benadering.
Jij zegt dat je al eerder zulke ernstige reacties op enten hebt gezien, mag ik vragen hoe het met deze honden is afgelopen? De andere kant van het verhaal....in hoeverre zullen nestgenoten van dit hondje gevaar lopen om dezelfde reaktie te krijgen? En zou het idd de Rabies enting zijn of toch de cocktail die er is gemaakt van de 3 entingen. Inderdaad het is onze verantwoordelijkheid niet maar ja verstand en gevoel zijn nou eenmaal 2 hele verschillende digen.
De honden die ik ken zijn er weer bovenop gekomen en maken het goed. En hun nestgenoten hebben nooit zo'n idiote enting gekregen dus ik durf je niet te zeggen of nestgenoten ook meer risico lopen. Het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd zou houden. Welke van de entingen de problemen heeft bezorgd weet je niet. De kans is groot dat het de rabies is. Maar je weet niet of hij ook deze ernstige reactie zou hebben gehad als ie alleen rabies zou hebben gekregen. Want de enting die ze erin hebben gejast slaat ook echt wel alles hoor, DHPPi + KC + Rabies :-X :-X :-X :-X
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door