Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3070370
Het barfen bevalt mij, en mijn hond, eigenlijk wel. Hij krijgt nu 2 dagen in de week BARF  En de andere dagen krijgt hij KVV (Darf, Meat4dogs, Tamro, Valthervoer/Hounddog).
Nu vroeg ik mij af, als ik meer dagen BARF wil gaan geven, bij hoeveel dagen Barf moet ik dan ook organen toe gaan voegen, en zo ja wat voor dan?
Op een BARFdag krijgt hij 50% spier en 50% bot. Ik heb als spiervlees momenteel konijn en zwaan en als bot, konijnenkarkas, parelhoenkarkas, eendennekken.
Door Lizzy
#3070374
Het is lastig. Want ik weet niet hoeveel % orgaan er in al die KVV's zit. Als in al die KVV's 15% orgaanvlees zit, is het een ander verhaal als dat er 30% in zit. Maar ik zou zelf bij 3 of meer BARF dagen zeker wel orgaan gaan toevoegen. En dan zou ik bij 3 dagen 10% organen nemen. Bij 4 dagen 15% en bij 5 dagen en meer gewoon 20%. Waarvan dan de helft pens en de andere helft lever, hart, nier, hersenen, etc.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3070483
Op het internet staatL
Darf, Meat4dogs, en Tamro bevatten 15% organen: met lamslong, lamspens, runderhart, runderlever, rundernier
Meat4 dogs Kip:  15% kippenmaag, kippenlever, kippenhart
Hounddog II: 20% runderorgaan
Hounddog  III: 20% geitenorgaan
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3070727
En als ik dan organen toe ga voegen, dan krijgt hij eigenlijk 'teveel eten' met hoe ik het nu verpakt hebt. Het is nu allemaal verpakt in 500 gram. Opzich kan hij dat wel hebben, aangezien er toch wat aan moet kwa gewicht. Maar hoe kan ik dat dan het beste verpakken (de organen) en waar moet ik rekening mee houden kwa soorten orgaan van welk dier, etc.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3070836
Fenixjuh schreef: Ik prop de organen in muffinbakjes, als deze bevroren zijn in een zakje en weer nieuwe in de muffinbakjes. Ik kan op 1 dag 3 rondjes muffinbakjes vullen (de laatste ronde blijft dan in de bakjes).

Ik heb hele kleine muffinbakjes, deze met halloween gekocht..  ::)

https://www.google.nl/search?q=muffinba ... B594%3B494
Dan snij je gewoon alles klein en stop je alle soorten voor 1 keer gelijk bij elkaar ofzo?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3070942
Als je de barfdagen echt gaat opvoeren, is het het beste om een menu te maken voor die dagen. Dus met de rekenhulp, net als wanneer je een volledig menu zou barfen. Eventueel dan met een lager orgaanpercentage. Dan zie je meteen hoeveel bot, spier en orgaan je per dag zou voeren en kan je het zo verpakken.
Al zijn je verpakkingen nu vast niet verkeerd. Als je vb 4 dagen barft en dan elke dag bot voert, kan je 3 dagen gewoon spier voeren zoals je nu doet en 1 dag orgaanmix gaan voeren.  Zo blijven de hoeveelheden per dag hetzelfde, en je krijgt dan 50% vleesbot, 37% spier en 12% orgaan over de 4 dagen heen. Als je meer dagen wil barfen, is het kwestie eens uit te rekenen over de barfdagen heen, wat de verhoudingen dan worden en of dat ongeveer is wat je in gedachten had.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door