Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Aardblij
#3070182
Hoi, ik zag dat cox compositum van groene os als contra indicatie nierfunctiestoornissen heeft.
Zou jammer zijn, want bij veel oudjes komen meerdere dingen toch vaak samen, zoals artrose en afgenomen nierfunctie. En nsaids zijn dan helemaal niet aan te raden.

Weet iemand hier meer over?
Ik weet niet of ik het dan durf te geven aan een hond met chronische nierinsufficientie.
#3070696
Ik zou het ook niet geven, het staat er niet voor niets! Better safe than sorry. Ik heb het ook ooit in huis gehaald om te gebruiken bij oudere honden, maar ik kon het ook niet gebruiken. helaas. Het is idd. als honden meer problemen hebben wordt het moeilijker om een passend middel te vinden. Ik heb er eentje op Prednison staan, die heeft nu een gescheurde kruisband. Pijnstillers kunnen we niet gaan geven, ze mag ook geen Cox Compositum.  Opereren kan dus niet, dus gaan we een brace aan laten meten.
#3073631
Wat ik altijd doe om dat te weten te komen, want ik moet altijd alles helemaal doorspitten, want mijn honden mogen zoveel niet, dan type ik de werkzame stof in en bijvoorbeeld nieren er achter. Dan komt er vanzelf wat uitrollen in Google, dan weet je meestal wel welke stof ergens niet goed voor is.
Aardblij schreef: Tnx voor je reactie!
Ben wel benieuwd of iemand weet wat de reden is dat je cox niet mag gebruiken, welk vd ingrediënten niet goed is voor de nieren.
Door Aardblij
#3074628
Heb ze nu stuk voor stuk opgezocht, vooral in het engels samen met kidney en dat soort termen. Helaas niets tegen gekomen wat voor helderheid heeft gezorgd. Ik heb ook in het nederlands gezocht, oa op nieren en cox compositum en kom dan zelfs op fora tegen dat het wel kan bij slechte nierfunctie...

Ook ergens op dit forum staat dat cox niet slecht is voor de nieren.
(OA hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,119790.msg2849810.html#msg2849810

Misschien moet ik het maar uitproberen?
Laatst gewijzigd door Aardblij op wo 18 feb 2015, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#3075007
Ik vind zoiets altijd russische roulette, maar ja wie ben ik :)

Als het er op staat, dan gebruik ik het niet. Bel eens met Groene os! Dat zou ik doen als ik er voor mezelf niet uitkom! :)

Zo ooit er achter gekomen dat een product dat ik aan mijn honden heb gegeven (speciaal gemaakt voor honden) dat dat Xylitol bevatte. Daarom dat ze zo ziek waren :( Snapte er maar niets van, dat alles waar ik jaren hard voor gewerkt was, in 1 week verdwenen was. De ene had nog meer problemen dan de andere! Dat hoefde nl. niet op de verpakking te staan omdat er maar een hele kleine hoeveelheid inzat.
#3075026
Misschien dat het niet kan omdat er ook alcohol  ( ethanol 35% ) in zit. Dit in combinatie met verminderde nierfunctie lijkt mij geen goede combinatie.
Ik zou de gok dan niet nemen.
Laatst gewijzigd door renate1985 op wo 18 feb 2015, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Aardblij
#3076654
Heb je gelijk in, ik ga ze contacten!

Aan de ene kant is het misschien we erg spannend, maar misschien kan ik het eens een lagere dosering uitproberen? Ik denk sowieso dat het in maart, april wel weer tijd wordt voor een bloedonderzoek, dan heb ik het liever vast geprobeerd: zien we het effect op de nieren en kan ik altijd nog stoppen.

Het gaat sowieso om een hond van ruim 14, mijn beste maatje waar ik ongelofelijk veel van houd...en zie dat hij ook wel echt oud begint te worden met zijn ontlasting incontinentie bijvoorbeeld. Verder is hij op zich nog redelijk, maar er is moeilijk vast te stellen of hij pijn heeft. Hij loopt wel slomer en is niet zo stabiel. Ik denk niet dat ik het me kan vergeven als ik dit niet zou proberen en hij misschien wel pijn blijkt te hebben, snap je?
En met meloxicam gaat dat niet echt. Hoewel ik nu toch overweeg om anders toch dat maar weer eens te proberen, al is het een paar dagen om te kijken of het helpt (en we dus vaststellen dat hij wel degelijk pijn heeft).

Of werkt cox ook al redelijk snel, weten jullie dat?
Door Lil
#3078210
Als ik dit lees dan denk ik: er is maar 1 iemand die de afweging kan maken wel of niet proberen en dat ben jezelf.

Hier ook een 14 jarige hond die niet meer tegen nsaid's kan (en die geef ik ook geen cox compositum meer), maar die staat dus via de dierenarts op de tramadol. Ja, daar wil je je hond niet aan hebben, maar mijn maatje van 14 moet geen pijn lijden. De rest vind ik nu niet meer belangrijk. Genieten van die korte tijd dat dat nog mogelijk is.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door