Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Urs
#306651
Het is weer zover, Jasper heeft weer eens wat. Hij heeft een zere voorpoot. Ben met hem naar de dierenarts geweest.
Hij heeft een wat verdikte elleboog met wat speling en het doet hem zeer. Hij kon amper lopen. Hij heeft ook wat temp verhoging.

Hij heeft antibiotica en pijnstillers gekregen. Donderdag weer terug . Als er geen verbetering is worden er foto's gemaakt
Hij heeft dus al 1 pijnstiller gehad. Hij vindt dus dat hij weer teckels kan pesten. Heb hem maar in de benche gedaan.
Ik ga hem ook maar weer rust compositum geven om hem kalm te houden. Werkt dat trouwens wel in combinaite met de antibiotica?
Laatst gewijzigd door Urs op do 21 apr 2005, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#306723
Ja hoor, dat kun je wel geven hoor. Jeetje, arme jullie... ik hoop dat hij gauw opknapt. Klinkt als ontsteking, niet?
Door K@rin
#307036
oh zielig, veel beterschap gewenst.
Persoonlijk zou ik hem niet direct de pijnstillers geven, want dan ontziet hij de poot niet meer ............
Hij kan hem beter ff laten rusten en niet direct weer tekkels gaan pesten ..... ;)
Eerst alleen de antibiotica, dan kun je beter zien of die hun werk doen.
Door K@rin
#307159
Wanneer is dit eigenlijk gebeurt bij Jasper ?
Wat ik er van begrijp heel recent, zondag ?
Zoja ............
Dan heb ik weer ff een bitcherige vraag .......... ::)

Als je zelf door je enkel gaat of iets dergelijks .....
Ga je dan ook direct naar de huisarts, neem je dan ook direct anti-biotica ??
Of, kijk je het eerst ff een paar dagen aan ......
Door Urs
#307508
Het is niet ineens gekomen. Hij begon zondag middag wat te manken. Zondag avond bij het laatste rondje kon hij nog amper lopen. Ging zelfs liggen op straat. ( ook al is het een bas, is niet zijn gewoonte) Maandagochtend net zo. Traumeel gegeven en afwachten. Ze gaan mee naar het werk. Maandag tussen de middag was hij gewoon ziek van de pijn. En koortsig Het is naar mijn idee geen verstuiking. Dan kan je na het verstappen direct nog amper lopen bij hem is het gelijdelijk opgekomen. Je mag best bitcherig reageren. Ik heb nog nooit wat verstuikt dus ik weet niet of ik gelijk naar de dokter ren. Maar als ik erge pijn heb neem ik toch ook een pijnstiller. Jasper had echt heel erg pijn. Nu vandaag gaat het beter , en hij heeft nog wel last van zijn poot maar hij is niet meer zo beroerd van de pijn. Ik denk zelf ook dat het een ontsteking is. Omdat hij verder niet lomp heeft gedaan. En inderdaad antibiotica erin. Hoe krijg je anders een ontsteking weg bij een lompe stuiterige basset , door hem weken op te sluiten en hem te laten rusten en amper ermee te lopen? Dan kies ik voor een rigoreuze aanpak en ik weet dat menig van jullie daar heel erg op tegen is. Maar dat is jullie overtuiging. Ik ben er ook niet voor om voor elk wissewasje naar de DA te rennen maar dit kon ik niet aanzien.
Door Lizzy
#307514
Nou Urs, ik ben niet tegen een rigorieuze aanpak hoor. Als het nodig is is het nodig. En als je hond koorts heeft van de pijn, dan is het goed mis! Fijn trouwens dat het iets beter met hem lijkt te gaan! Misschien ter overvloede maar tijdens en na de AB-kuur probiotica geven is altijd een goed idee! En vitamine C voor bij de ontsteking misschien ook! Sterkte!
Door K@rin
#307607
Urs schreef: Het is niet ineens gekomen. Hij begon zondag middag wat te manken. Zondag avond bij het laatste rondje kon hij nog amper lopen. Ging zelfs liggen op straat. ( ook al is het een bas, is niet zijn gewoonte) Maandagochtend net zo. Traumeel gegeven en afwachten. Ze gaan mee naar het werk. Maandag tussen de middag was hij gewoon ziek van de pijn. En koortsig Het is naar mijn idee geen verstuiking. Dan kan je na het verstappen direct nog amper lopen bij hem is het gelijdelijk opgekomen. Je mag best bitcherig reageren. Ik heb nog nooit wat verstuikt dus ik weet niet of ik gelijk naar de dokter ren. Maar als ik erge pijn heb neem ik toch ook een pijnstiller. Jasper had echt heel erg pijn. Nu vandaag gaat het beter , en hij heeft nog wel last van zijn poot maar hij is niet meer zo beroerd van de pijn. Ik denk zelf ook dat het een ontsteking is. Omdat hij verder niet lomp heeft gedaan. En inderdaad antibiotica erin. Hoe krijg je anders een ontsteking weg bij een lompe stuiterige basset , door hem weken op te sluiten en hem te laten rusten en amper ermee te lopen? Dan kies ik voor een rigoreuze aanpak en ik weet dat menig van jullie daar heel erg op tegen is. Maar dat is jullie overtuiging. Ik ben er ook niet voor om voor elk wissewasje naar de DA te rennen maar dit kon ik niet aanzien.
OK, nu kan ik het beter begrijpen ;)
Dit verhaal komt bij mij al heel anders over dan het eerste berichtje ..............

Maar v.w.b. de pijnstiller, daar bedoel ik het volgende mee;
als jij een pijnstiller neemt, dan weet je OOK nog dat je rustig aan moet doen.
Als je een hond een pijnstiller geeft, dan heeft hij geen pijn meer en gaat weer rennen en kan dan nog meer schade aanrichten .......

Gelukkig lijkt het nu beter te gaan .....
Is de temp. ook al gezakt ?
Door Urs
#307641
Ja zijn temp is weer normaal.
Kijk over die pijnstiller zijn ook de meningen verdeeld.
Maar zoals Jas was gister ben ik blij dat er pijn stillers zijn. En ik heb al eerder een gesprek met de dierenarts erover gehad,, want ik was er ook van overtuigd dat een pijnstiller de hond te veel weer laat doen. Maar door hem een pijnstiller te geven in die doses waarmee hij toch nog wat pijn heeft zal hij zijn poot niet extra belasten. En bij een volgende keer pijn zal hij eerder ( of op tijd) pijn aangeven. Wanneer er geen pijn bestrijding word gedaan word de hond zijn pijn grens veel hoger waardoor er je later ( kan ook te laat) achter komt dat de hond pijn heeft. Zo ongeveer ik kan het niet goed uit leggen.
Jasper heeft dus al een hoge pijn grens, die lompe boer stoot echt 10 keer zich aan dezelfde steen. Dus hij had echt wel pijn.
Door Yari
#307645
Hoi Urs,

Fijn te horen dat het weer wat beter gaat met Jasper. :)
Ik heb het normaal gesproken ook niet zo op de antibiotica en de pijnstillers, maar in dit geval kan ik het goed begrijpen.
Door die pijnstillers voelt hij zich gewoon wat lekkerder en het doet de koorts ook vaak zakken. Als hij zo'n last had als je beschrijft geloof ik ook niet dat hij er volop doorheen zal lopen nu met die pijnstillers, maar houd hem wel rustig uiteraard. Verder werken pijnstillers ook altijd onstekingsremmend dus vooral om díe reden zou ik ze in zo'n geval geven.
Persoonlijk had ik even gewacht met het geven van antibiotica aangezien die pijnstillers ook ontstekingsremmend werken in de gewrichten, maar goed. Waarschijnlijk is het zo wel sneller over.
Ik zou je ook adviseren lekker extra veel vitamine C te geven, nou enne hopelijk rent ie binnen de korste keren weer vrolijk rond hoor!! Beterschap met je mannetje! ;) :-*
Door Urs
#308612
Hehe gelukkig, ben net met Jasper bij de dierenarts geweest voor controle en het gaat gelukkig goed. Er hoefde geen foto's worden gemaakt. Het was toch een ontsteking en we waren er op tijd bij. Nu mag hij weer langzaam aan weer meer gaan lopen.

Nu ik zelf nog beter worden , ik zit ziek thuis met holteontstekingen in mijn hoofd, heel de linkerkant doet zeer en is stijf. En ik kreeg geen antibiotica van de Huisarst, uitzieken, en het kan 4 tot 6 weken duren tot het echt over is. Nou lekker. Ga morgen denk weer werken als ik niet meer scheel kijk.
Door Yari
#308911
Urs schreef: Hehe gelukkig, ben net met Jasper bij de dierenarts geweest voor controle en het gaat gelukkig goed. Er hoefde geen foto's worden gemaakt. Het was toch een ontsteking en we waren er op tijd bij. Nu mag hij weer langzaam aan weer meer gaan lopen.

Nu ik zelf nog beter worden , ik zit ziek thuis met holteontstekingen in mijn hoofd, heel de linkerkant doet zeer en is stijf. En ik kreeg geen antibiotica van de Huisarst, uitzieken, en het kan 4 tot 6 weken duren tot het echt over is. Nou lekker. Ga morgen denk weer werken als ik niet meer scheel kijk.
Hé dat klinkt goed, wat betrefd Jasper dan...Met jou klinkt het wat minder goed...
Beterschap voor allebei hoor! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door