Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
#3070405
Wie weet of het goed gaat om boeken te lezen op mijn Samsung tablet ?? Het is een Galaxy Tab 3 Lite SM-T110.

En zoja, welke (gratis) app moet/kan ik daarvoor downloaden ? En hoe kom ik dan aan boeken ?  :-\ :-\

We gaan namelijk over een paar maanden naar New York en het lijkt me wel makkelijk om zo in het vliegtuig te lezen  :P

Ik ben echt helemaal niet handig met zulke dingen  ::) ::)
Door hannabelgje
#3070427
Op mijn tablet werkt de app van Google het beste. Play boeken. Aldiko doet het daar niet op. Ik heb een asus memopad.
Ik moet zeggen dat voor een vakantie ik toch de aanschaf van een ereader een goede investering vind. Een tablet is erg vlug leeg en ik vind het niet fijn lezen. Voor ruim onder de 100 euro heb je tegenwoordig al een goede ereader.
Door siempie73
#3070442
Het kan wel, maar op een e reader lezen is prettiger. een reader heeft een e ink scherm en een tablet een tft scherm, das minder prettig voor je ogen, sneller vermoeid
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3070449
Ik heb UBreader op mijn tablet waarmee ik epubs en PDF bestanden kan openen.
Ik heb zelf de Nexus 7.
Ebook er op lezen vond ik een ramp vergeleken met gewoon boek.

Voor de afgelopen vakantie naar Curaçao heb ik de kobo glo gekocht voor kleine 100 euro: http://tweakers.net/pricewatch/317858/k ... inch).html
Mijn moeder was namelijk wel volledig enthousiast over ereader en scherm daarvan is andere soort dan dat van tablet. Van tablet vermoeide ogen (zogenaamd blauw licht volgens mij) en bij ereader nergens last van.
Voordeel van de kobo glo is dat je achtergrondverlichting aan kan zetten. Dat is iets dat mijn moeder mist bij haar ereader en iets wat er bij volgende zeker op moet voor haar.

Mijn advies zou dan ook zeker zijn om aparte ereader aan te schaffen. Fijner scherm voor boeken lezen en veel langere batterij duur (zeker 2 weken). Ook zou ik gaan voor eentje waar je achtergrondverlichting aan kan zetten ;-)

Voor boeken kan je wellicht inspiratie halen uit topic dat ik recent geopend heb: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg3057917
Door Mowgli
#3070450
Ik heb bij mijn moeder ook Aldiko geïnstalleerd, zij heeft ook een Asus memopad. Aldiko doet het bij haar beter dan die van Google. Maar ik ben het eens met Siempie, een E-reader leest veel prettige dan een tablet, omdat op de tablet de bladzijden heel erg fel wit zijn, het e-ink op een E-reader bootst een bladzijde van een boek na, waardoor het rustgevender is om te lezen.
Ik heb ook een Kobo Glo met geïntegreerd licht. Ik ben er erg blij mee.
Door Nynke
#3070473
hannabelgje schreef: Op mijn tablet werkt de app van Google het beste. Play boeken. Aldiko doet het daar niet op. Ik heb een asus memopad.
Ik moet zeggen dat voor een vakantie ik toch de aanschaf van een ereader een goede investering vind. Een tablet is erg vlug leeg en ik vind het niet fijn lezen. Voor ruim onder de 100 euro heb je tegenwoordig al een goede ereader. Afbeelding
Ik ben lid van de bieb, al 100 jaar  :P, en lees dus altijd boeken van de bieb. Nu is het dus alleen voor de vakantie, want hoe minder ik meeneem, hoe meer er mee terug kan  :biggrin2: :biggrin2:

Dinky, vanwege je topic moest ik er ineens aan denken  :D
Door hannabelgje
#3070477
Ik was ook altijd een fervent bieblezer. Nu met mijn ereader er bijna volledig vanaf gestapt. Ook omdat niet alle boeken die ik wil lezen bij de bieb staan. Ook lees ik graag boeken in het engels.
Door Nynke
#3070499
Too schreef: Bij de bieb kan je ook e-boeken lenen!
Ja, ik heb het gezien, volgens de website duizenden titels. En gratis ook nog :biggrin2:  Ik denk dat ik het binnenkort ga proberen, met het downloaden enzo, dan een eboek lenen van de bieb en eens kijken of dat lukt. Ik heb nog even  ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3070521
Ja een e-reader met e-ink ziet eruit als papier (komt geen licht vanaf, en dus daarnaast ook in de zon te lezen, geen lichtreflecties van lampen etc), gaat maanden mee zonder op te laden, en nog heel belangrijk, hij is superlicht ! Tablet leest minder fijn, en is "loodzwaar" en continu opladen.
Dus als je echt veel wilt lezen raad ik een e-reader met e-ink  aan. Het is echt een goede investering dan.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3070589
Nynke schreef: Ik ben lid van de bieb, al 100 jaar  :P, en lees dus altijd boeken van de bieb. Nu is het dus alleen voor de vakantie, want hoe minder ik meeneem, hoe meer er mee terug kan  :biggrin2: :biggrin2:

Dinky, vanwege je topic moest ik er ineens aan denken  :D
Ik kan je zeggen dat ik de investering in de ereader nu al zijn geld waard vind geweest ;-)
Had hem ook aangeschaft voor de vakantie zodat ik geen kilo's boeken mee hoefde te nemen met het idee om daarna weer terug te gaan naar papieren boeken.
Wanneer je ook de ebooks in je abo bij de bibliotheek hebt kan je dus gewoon bij de bieb blijven ;-)
Met ebook op de tablet kon ik mij niet voorstellen dat het zo'n verschil zou maken met ebook op ereader. Misschien anders iemand in je omgeving waar je ereader van kan lenen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door