Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3069862
Ik had dit nog niet gezien. Inderdaad nogal timide!
Wat ik mis is dat ik niemand hoorde over het feit dat wanneer je vers voert (zonder premix), er geen overschotten of tekorten voor wat betreft bijvoorbeeld calcium zouden kunnen ontstaan, omdat het lichaam uit verse voeding, dátgene opneemt wat het nodig heeft.
Blijkt dat dan toch niet waar te zijn? En moet je inderdaad op basis van inhoudstoffen gaan samenstellen? Dat lijkt me met zelf samenstellen niet mogelijk.
Door kakocavi
#3069877
Doranto schreef: Ik had dit nog niet gezien. Inderdaad nogal timide!
Wat ik mis is dat ik niemand hoorde over het feit dat wanneer je vers voert (zonder premix), er geen overschotten of tekorten voor wat betreft bijvoorbeeld calcium zouden kunnen ontstaan, omdat het lichaam uit verse voeding, dátgene opneemt wat het nodig heeft.
Blijkt dat dan toch niet waar te zijn? En moet je inderdaad op basis van inhoudstoffen gaan samenstellen? Dat lijkt me met zelf samenstellen niet mogelijk.
Volgens mij is het in ieder geval niet wetenschappelijk onderbouwd. Wat wel bekend is is dat de verbindingen waar mineralen in voorkomen van belang zijn voor de opname, en dat de aanwezigheid van de ene voedingsstof de opname van de ander kan beïnvloeden. Daarom zijn de aanbevelingen voor inhoudsstoffen van diervoeder niet heel betrouwbaar. Of laat ik het zo zeggen, de behoefte eraan ligt niet vast maar is afhankelijk van meerdere factoren.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3069903
kakocavi schreef: Volgens mij is het in ieder geval niet wetenschappelijk onderbouwd. Wat wel bekend is is dat de verbindingen waar mineralen in voorkomen van belang zijn voor de opname, en dat de aanwezigheid van de ene voedingsstof de opname van de ander kan beïnvloeden. Daarom zijn de aanbevelingen voor inhoudsstoffen van diervoeder niet heel betrouwbaar. Of laat ik het zo zeggen, de behoefte eraan ligt niet vast maar is afhankelijk van meerdere factoren.
Nee het is niet wetenschappelijk onderbouwd omdat het niet onderzocht is. En zo kom je nooit verder als men meent dat wetenschappelijke onderbouwingen noodzakelijk zijn maar er geen interesse is om onderzoeken te doen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3069923
Lizzy schreef: Is al eerder geplaatst: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2715710. Sterker nog, dat was al in 2013. Toen leefde Nanette Waldorp van Energique nog (vorig jaar overleden).
Ooh, dat verklaart meteen ook waarom Rolf Nijsse er niets over zei, dat uit het wormenonderzoek van afgelopen 2 jaar is gebleken dat rauw gevoerde honden helemaal niet zo vaak met wormen besmet zijn. Ik miste dat in zijn verhaal. De resultaten van het onderzoek zijn weliswaar nog niet bekend denk ik, maar wat ik hier op bp hoorde waren er maar weinig besmettingsgevallen.
Door Lizzy
#3069988
MargaS schreef: Ok, in de foetsiebak ermee.
Het mag van mij blijven staan hoor, maar het was toen al ZO oninteressant dat het oude topic ook niet verder is gekomen dan 1 bladzijde commentaar :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3070007
Ik had hem de eerste keer gemist, vond het wel leuk om Meneer Carriere nu een keer in persoon te zien, en dat was dan het hoogtepunt wat mij betreft  :biggrin2:
Verder veel standaard geneuzel wat zo'n beetje dagelijk op mijn fb tijdlijn voorbij komt  :P
Door kakocavi
#3070111
MargaS schreef: Nee het is niet wetenschappelijk onderbouwd omdat het niet onderzocht is. En zo kom je nooit verder als men meent dat wetenschappelijke onderbouwingen noodzakelijk zijn maar er geen interesse is om onderzoeken te doen.
Als iets niet wetenschappelijk onderbouwd is betekent dat dat het niet wetenschappelijk onderbouwd is. Meer niet. Het is inderdaad niet (uitgebreid) onderzocht, en daarom weten we dus niet of het waar is. Wat men met die informatie doet kan men zelf bepalen.
Door keetje
#3070113
Martine-Tom schreef: Ik had hem de eerste keer gemist, vond het wel leuk om Meneer Carriere nu een keer in persoon te zien, en dat was dan het hoogtepunt wat mij betreft  :biggrin2:
Verder veel standaard geneuzel wat zo'n beetje dagelijk op mijn fb tijdlijn voorbij komt  :P

Meneer Carrière is mijn dierenarts.  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door