Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nikèdog2000
#3068829
aan mijn rechter voet heb ik hielspoor
wie heeft dat ook al eens gehad
en wat kun je er aan doen?
ik heb er vooral s"nachts last van
of ze er met messen in zitten te steken
en of het in de brand staat
begint zo rond een uur of half 2 en om 6 uur lig ik nog te krimpen van de pijn
op de dag en met lopen voel ik niets
gek is dat hoor
Door hannabelgje
#3068830
Ik heb een paar jaar geleden links een hielspoor gehad en nu heb ik er rechts eentje. Ik heb er vooral met lopen last van. Je kunt er pijnstilling voor nemen. Je kunt er ook een spuit in laten zetten.
Door pallas
#3068842
Spuiten echt als allerlaatste redmiddel doen!!!

Eerst fysio, podopostraal thetapeut voor zooltjes of een spalkvoor de nacht proberen.

Ik heb veel aan de osteopaat gehad.
Door eelke
#3068844
Ik heb t als kind gehad. Eerst ibuprofen gehad via het ziekenhuis. Ben gelukkig bij een goede podotherapeut terecht gekomen die me met zooltjes weer precies recht heeft gezet. Moest om de zo veel tijd terug en dan werd het aangepast.

Die keek echt naar alles. Of je heupbotten gelijk stonden, je ruggenwervels, of je gewicht over beide voetengelijk verdeeld werd, hoe je schoenzolen versleten. Er werden filmjes gemaakt van hoe je liep en in slowmotion afgespeeld.

Ik denk dat ik veel aan die man te danken heb :) hij is er mee gestopt en inmiddels overleden.
Door annielaumen
#3068875
monster schreef: Mijn man heeft zooltjes. Het gaat langzamerhand beter.
Zachte zooltjes heb ik in het verleden ook gehad.
Ik had veel last met lopen dit verzachte een beetje.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3068877
Ik heb al sinds 2010 orthopedische steunzolen en het heeft echt jaren geduurd voordat ik het nagenoeg niet meer voelde. Draag nog altijd mijn steunzolen. Dus ik zou zolen aan laten meten Rita.
Door inge58
#3068892
Hielspoor duurt meesal een jaar voordat je verbetering voelt. Ik heb alle wegen bewandeld die je kunt bedenken en het helpt allemaal geen f*#ck! Geduld en pijnstilling is het antwoord.

Ik loop nu wel altijd op walk fit zooltjes ( van tommy teleshopping ja) en dat gaat heel goed,maar echte hielspoor is geen andere remedie voor dan tijd!
Door nikèdog2000
#3068896
inge58 schreef: Hielspoor duurt meesal een jaar voordat je verbetering voelt. Ik heb alle wegen bewandeld die je kunt bedenken en het helpt allemaal geen f*#ck! Geduld en pijnstilling is het antwoord.

Ik loop nu wel altijd op walk fit zooltjes ( van tommy teleshopping ja) en dat gaat heel goed,maar echte hielspoor is geen andere remedie voor dan tijd!

ik heb alleen snachts er last van
dan sta je er niet eens op
lig je lekker ontspannen en dan verrek je van de pijn
ik heb nu 2 paracetamol ingenomen om 6 uur neem ik er weer 2 en dan voor dat ik naar bed ga weer 2
kijken of het wat uithaalt
Gebruikersavatar
Door winni
#3069810
Ik heb al 30 jaar hielspoor aan beide voeten. Vroeger kreeg ik zooltjes met een gat erin. Sinds er gelhakjes bestaan gebruik ik die. Zonder deze zou ik niet kunnen lopen omdat het aanvoelt alsof je een erwt onder je hielen hebt zitten.
Deze zijn te koop bij een orthopeet.
Door monster
#3069823
Ik heb mijn hielspoor ooit gemakkelijk weggekregen, door schoenen met bolle zolen. Het had toen een andere naam. Mijn dochter waarschuwde me toen, dat er in Amerika berichten waren over knieproblemen met die schoenen. Nu heb ik 2 nieuwe knieen. Ik durf niet echt verband te leggen, maar het probleem met de knieën begon vlak erna.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3069833
Raar Rita, dat jij alleen 's-nachts last hebt en niet bij het lopen, terwijl ik het hier juist andersom hoor.
Weet je zeker dat het hielspoor is en niet iets anders?
Beterschap  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door