Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#3069733
dan is dit een oplossing:
Afbeelding

Speentje op een spuit zetten, en de speen op de uier, vacuüm trekken , en voila. De melk stroomt.

het schijnt te werken :)
Laatst gewijzigd door nova op za 07 feb 2015, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#3069817
Ik heb eraan zitten denken om melk af te kolven bij Abby. Zij had zoveel melk, dat als ze op de grond had gelegen er gewoon plasjes melk op de grond lagen. Maar ik had het niet nodig en wist ook niet hoe of wat precies, dus niet gedaan.
Maar dit ziet er idd wel handig uit !
Door miik
#3069838
Het werkt niet..... correctie, bij Abby werkt het niet...
Ik heb het gelijk maar even geprobeerd. Eerst met een wat grotere speen, maar dan is het lastig om vacuum te krijgen.
En daarna met een kleinere speen die net ff groter was dan de tepel, daar kreeg ik wel keurig vacuum, maar geen melk, wel een tepel die steeds roder werd. Het melk laten schieten was geen probleem, door mijn gefrunnik liep er uit 6 tepels tegelijk melk....
Toch wel zonde, dus heb Abby rechtop gezet en gewoon een glas eronder en op de "koeienmelk" manier spoot het er zo uit.
Heb 10 cc oopgetrokken in een spuitje en dat ligt nu in de vriezer, de rest hebben de poezen van gesmikkeld.... je weet maar nooit of het misschien voor een kitten nog van pas komt....
Gebruikersavatar
Door nova
#3069849
Lizzy schreef: Zou het werken?! Het ziet er super kek uit! Bedankt voor het delen, dit zijn echt van die fijne weetjes om te weten voor fokkers!
Ja het werkt, de foto komt van een kennis van mij die bernerpupjes had waarvan eentje te weinig zuigkacht had. Op deze manier kon ze kolven :)

@ Milk: jammer dat het niet gelukt is. Roos had wel melk op die manier.
Laatst gewijzigd door nova op za 07 feb 2015, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#3069957
Heb nog gesproken met  de fokster die de foto gemaakt heeft. Ze  zet de speen op de uier en trekt  de speen licht vacuüm, dan kneedt  ze de uier zodat de melk naar buiten komt, en met de spuit  trekt ze de melk op die in de speen terecht komt. Hierdoor gaat er niks verloren. Zij heeft maar een pupje wat hulp nodig heeft en hiermee krijgt het pupje moedermelk.
Door miik
#3069962
nova schreef: Heb nog gesproken met de fokster die de foto gemaakt heeft. Ze zet de speen op de uier en trekt de speen licht vacuüm, dan kneedt ze de uier zodat de melk naar buiten komt, en met de spuit trekt ze de melk op die in de speen terecht komt. Hierdoor gaat er niks verloren. Zij heeft maar een pupje wat hulp nodig heeft en hiermee krijgt het pupje moedermelk.
Oke duidelijk, dan gebruikt ze het speentje dus als een soort van trechter ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door