Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bright Nova
#3069611
Hallo,

Ik heb onze pup van 10 weken vanaf deze week op BARF voeding. En het smaakt haar goed!
Nu heeft alleen sinds gisteren haar ontlasting een rode kleur. Niet alsof er bloed inzit, maar het lijkt alsof ze rauw gehakt poept  :-X.
Aangezien ik niet weet of dit normaal is wil ik graag even jullie mening horen.

alvast bedankt!
Door tessa
#3069649
Op zich is dit niet heel ongewoon, het lichaam moet nog wennen aan het verteren van rauwe voeding, mijn pups hebben het de eerste tijd ook wel eens als ze op rauwe voeding overgaan.
Is het hondje wel afgespeend op rauwe voeding?
Zolang ze niet ziek lijkt kun je het wel even aankijken, wel zou ik er een goede probiotica bijgeven
.Met een weekje moet er dan wel verbetering inzitten. doordat je barf voert kan de ontlasting verschillende kleuren hebben, variërend van geel (kip) tot grijs bruin (pens).
Laat anders hier even je menu checken :) 
Gebruikersavatar
Door Bright Nova
#3069661
Dank je voor je reactie! :)

Oke, dan kijk ik het even aan. Ze doet het verder prima. Ze is vrolijk, speelt en rent veel.

Ze is niet afgespeend op rauw voeding, maar haar ouders kregen soms een runderknie om aan te knagen met nog veel vlees aan, en hier trokken alle pups een lekker stukje vlees vanaf. Maar tot afgelopen week kreeg ze puppy brokjes. Had hier alles nagevraagd of ik haar ineens op Barf over kon zetten, zodoende heb ik dit nu gedaan. (had pas van vorige week alles in huis)

Nova krijgt nu 3 keer per dag te eten omdat ze nog zo jong is, dus heb ik haar porties opgedeeld.
Dit menu is gebaseerd op 7 kilo lichaamsgewicht.

Maandagochtend:  70gr konijnkarkas +33gr pens + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Maandagmiddag: 70gr konijnkarkas  + ½  sardientje + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Maandagavond:70gr konijnkarkas + 10gr hart, 10gr nier, 10gr lever + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 

Dinsdagochtend:70gr kippennek + 33gr pens +35gr paardensnijsel +14gr groenten 
Dinsdagmiddag: 70gr kippennek + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 
Dinsdagavond: 70gr kippennek + 10gr hart, 10gr nier, 10gr lever + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 

Woensdagochtend: 70gr kippenrugstukjes + 33gr pens + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Woensdagmiddag: 70gr kippenrugstukjes + ½ sardientje + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Woensdagavond: 70gr kippenrugstukjes + 10gr hart, 10gr nier, 10gr lever + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 

Donderdagochtend: 70gr kwartelkarkas + 33gr pens + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 
Donderdagmiddag: 70gr kwartelkarkas + 1 ei + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 
Donderdagavond: 70gr kwartelkarkas + 10gr hart, 10gr nier, 10gr + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 

Vrijdagochtend: 70gr konijnkarkas + 33gr pens + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Vrijdagmiddag: 70gr konijnkarkas + ½  sardientje + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Vijdagavond: 70gr konijnkarkas + 10gr hart, 10gr nier, 10gr lever + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 

Zaterdagochtend: 70gr eendennek + 33gr pens + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 
Zaterdagmiddag: 70gr eendennek + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 
Zaterdagavond: 70gr eendennek + 10gr hart, 10gr nier, 10gr + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 

Zondagochtend: 70gr kippenrugstukjes + 33gr pens + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Zondagmiddag: 70gr kippenrugstukjes + ½  sardientje + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Zondagavond: 70gr kippenrugstukjes + 10gr hart, 10gr nier, 10gr lever + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Door Lizzy
#3069763
Zolang je pup geen ontzettende dunne poep heeft en levendig is, zou ik me niet teveel zorgen maken hoor. Je hebt toevallig geen bietjes in je groentenmix zitten? Dat geeft ook rode ontlasting. Rode ontlasting door bloed komt overigens niet vaak voor. In die zin, als er een bloeding in het maaggebied zit, dan verteerd het bloed in de darmen en komt het er zwart uit. Als de bloeding in de darmen zit, dan zie je echt bloed zitten, soms sliertjes of druppels bloed en geen ontlasting als gemalen gehakt.
Dank je voor je reactie! :)

Oke, dan kijk ik het even aan. Ze doet het verder prima. Ze is vrolijk, speelt en rent veel.

Ze is niet afgespeend op rauw voeding, maar haar ouders kregen soms een runderknie om aan te knagen met nog veel vlees aan, en hier trokken alle pups een lekker stukje vlees vanaf. Maar tot afgelopen week kreeg ze puppy brokjes. Had hier alles nagevraagd of ik haar ineens op Barf over kon zetten, zodoende heb ik dit nu gedaan. (had pas van vorige week alles in huis)

Nova krijgt nu 3 keer per dag te eten omdat ze nog zo jong is, dus heb ik haar porties opgedeeld.
Dit menu is gebaseerd op 7 kilo lichaamsgewicht.
Ze is dus niet afgespeend op rauw. En dat overschakelen brengt dus nogal wat teweeg in het kleine lijfie. Ik zou de overgang ondersteunen met wat extra probiotica.
Maandagochtend:  70gr konijnkarkas +33gr pens + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Maandagmiddag: 70gr konijnkarkas  + ½  sardientje + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Maandagavond:70gr konijnkarkas + 10gr hart, 10gr nier, 10gr lever + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 

Dinsdagochtend:70gr kippennek + 33gr pens +35gr paardensnijsel +14gr groenten 
Dinsdagmiddag: 70gr kippennek + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 
Dinsdagavond: 70gr kippennek + 10gr hart, 10gr nier, 10gr lever + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 

Woensdagochtend: 70gr kippenrugstukjes + 33gr pens + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Woensdagmiddag: 70gr kippenrugstukjes + ½ sardientje + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Woensdagavond: 70gr kippenrugstukjes + 10gr hart, 10gr nier, 10gr lever + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 

Donderdagochtend: 70gr kwartelkarkas + 33gr pens + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 
Donderdagmiddag: 70gr kwartelkarkas + 1 ei + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 
Donderdagavond: 70gr kwartelkarkas + 10gr hart, 10gr nier, 10gr + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 

Vrijdagochtend: 70gr konijnkarkas + 33gr pens + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Vrijdagmiddag: 70gr konijnkarkas + ½  sardientje + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Vijdagavond: 70gr konijnkarkas + 10gr hart, 10gr nier, 10gr lever + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 

Zaterdagochtend: 70gr eendennek + 33gr pens + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 
Zaterdagmiddag: 70gr eendennek + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 
Zaterdagavond: 70gr eendennek + 10gr hart, 10gr nier, 10gr + 35gr paardensnijsel + 14gr groenten 

Zondagochtend: 70gr kippenrugstukjes + 33gr pens + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Zondagmiddag: 70gr kippenrugstukjes + ½  sardientje + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten 
Zondagavond: 70gr kippenrugstukjes + 10gr hart, 10gr nier, 10gr lever + 35gr runderstoofvlees + 14gr groenten
Je menu ziet er echt keurig en netjes afgewogen uit. Ik heb er toch wel wat op aan te merken :biggrin2:. Qua vleessoorten vind ik rund en paard net een beetje karig. Het lijkt me serieus verstandig als je daar nog iets van lam en/of geit aan toe gaat voegen. Lam bevat toch net weer andere voedingsstoffen als paard en rund en is bijv. ook wat vetter, rijk aan zink en voegt echt wat toe. Maar verder kun je echt zien dat je je er goed in verdiept hebt!
Gebruikersavatar
Door Bright Nova
#3069813
Lizzy schreef: Zolang je pup geen ontzettende dunne poep heeft en levendig is, zou ik me niet teveel zorgen maken hoor. Je hebt toevallig geen bietjes in je groentenmix zitten? Dat geeft ook rode ontlasting. Rode ontlasting door bloed komt overigens niet vaak voor. In die zin, als er een bloeding in het maaggebied zit, dan verteerd het bloed in de darmen en komt het er zwart uit. Als de bloeding in de darmen zit, dan zie je echt bloed zitten, soms sliertjes of druppels bloed en geen ontlasting als gemalen gehakt.
Ze is dus niet afgespeend op rauw. En dat overschakelen brengt dus nogal wat teweeg in het kleine lijfie. Ik zou de overgang ondersteunen met wat extra probiotica.

Je menu ziet er echt keurig en netjes afgewogen uit. Ik heb er toch wel wat op aan te merken :biggrin2:. Qua vleessoorten vind ik rund en paard net een beetje karig. Het lijkt me serieus verstandig als je daar nog iets van lam en/of geit aan toe gaat voegen. Lam bevat toch net weer andere voedingsstoffen als paard en rund en is bijv. ook wat vetter, rijk aan zink en voegt echt wat toe. Maar verder kun je echt zien dat je je er goed in verdiept hebt!
Nee ik heb geen bietjes gebruikt, dat zou idd een hoop verklaren  :biggrin2:
Dank je wel voor de tips! Ik ga op zoek naar een probiotica en zal nog vleessoorten zoals lam en geit toevoegen.
Had in eerste instantie niet te veel vleessoorten ingekocht omdat ik bang was dat ze het mss niet zou eten/lusten.
Maar zelfs de groenten en de sardientjes worden binnen no-time weggewerkt.
Iemand misschien nog tips tegen schrokken?? :-[ Het bot kauwt ze gelukkig goed maar de rest vliegt er zo in.
Door Lizzy
#3069979
Bright Nova schreef: Nee ik heb geen bietjes gebruikt, dat zou idd een hoop verklaren  :biggrin2:
Dank je wel voor de tips! Ik ga op zoek naar een probiotica en zal nog vleessoorten zoals lam en geit toevoegen.
Had in eerste instantie niet te veel vleessoorten ingekocht omdat ik bang was dat ze het mss niet zou eten/lusten.
Maar zelfs de groenten en de sardientjes worden binnen no-time weggewerkt.
Iemand misschien nog tips tegen schrokken?? :-[ Het bot kauwt ze gelukkig goed maar de rest vliegt er zo in.
Behalve haar helemaal met rust laten en haar apart in d'r ruimte laten. Wel onder toezicht natuurlijk. Maar je zo min mogelijk het haar bemoeien. Ook geen eten ruil spelletjes op dit moment doen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3070105
Bright Nova schreef: Nee ik heb geen bietjes gebruikt, dat zou idd een hoop verklaren  :biggrin2:
Dank je wel voor de tips! Ik ga op zoek naar een probiotica en zal nog vleessoorten zoals lam en geit toevoegen.
Had in eerste instantie niet te veel vleessoorten ingekocht omdat ik bang was dat ze het mss niet zou eten/lusten.
Maar zelfs de groenten en de sardientjes worden binnen no-time weggewerkt.
Iemand misschien nog tips tegen schrokken?? :-[ Het bot kauwt ze gelukkig goed maar de rest vliegt er zo in.
Dat gaat niet veranderen, en dat hoeft ook niet.
Zolang ze keuring op het bot kauwt is er niets aan de hand.

Hier gaat het ook zo. Spiervlees en orgaan word echt doorgeslikt als water. Dat kan geen kwaad, het kan nergens blijven steken.
Zolang ze maar rustig op haar vleesbot kauwt. En inderdaad, vooral niet mee bemoeien. En grote stukken vleesbot geven die ze niet in 1 x kunnen doorslikken zodat er wel gekauwd moet worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door