Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3069438
Voor de training van een paard wat extreem bang (en daardoor agressief) is bij de hoefsmid zoek ik een oud hoefsmidschort.
Liefst goed gebruikt (geur).

Maat maakt niet uit. De hoefsmid waagt zich niet meer aan het paard en daarom wil ik zoveel mogelijk de situatie kunnen nabootsen zonder hem, zodat ik het paard kan trainen.

Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3069525
K&D schreef: Waarom volg je niet een cursus Natuurlijk bekappen? Dan kun je zelf zijn voeten onderhouden.
Het gaat om een paard van een klant (ik ben GT paarden). Paard loopt in de dressuursport, klant wil bij deze hoefsmid blijven.
Hele aardige, zachte man. Paard is nu getraind dat hij weer voeten geeft. Gaat nu bij iedereen goed behalve bij de smid. Ik wil dus even smid spelen. Niet bekappen uiteraard, maar wel het paard het idee geven dat ik smid ben waardoor ik zijn angst weg kan trainen.
#3069528
Hope schreef: Het gaat om een paard van een klant (ik ben GT paarden). Paard loopt in de dressuursport, klant wil bij deze hoefsmid blijven.
Hele aardige, zachte man. Paard is nu getraind dat hij weer voeten geeft. Gaat nu bij iedereen goed behalve bij de smid. Ik wil dus even smid spelen. Niet bekappen uiteraard, maar wel het paard het idee geven dat ik smid ben waardoor ik zijn angst weg kan trainen.
Zou het paard reageren op een schort, of op de geur van de smid? Kan je niet beter iets van klassieke homeopathie gaan inzetten voor dit probleem?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3069580
Els&Flow schreef: Zou het paard reageren op een schort, of op de geur van de smid? Kan je niet beter iets van klassieke homeopathie gaan inzetten voor dit probleem?
Paard wordt ondersteunt met bach-bloesems.

Ik weet niet precies waar het zit, dat is ook een beetje het punt  ;)
Ruisje schreef: Heeft de betreffende hoefsmid geen short van hemzelf wat je mag lenen? Dan heb je helemaal de juiste geur om te trainen! Hij zal er toch wel meer dan 1 hebben?
Nee, helaas!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3069581
En wil de smit ook niet tegen betaling komen oefenen? Kans is ook heel erg groot dat het hem in de persoon is gaan zitten en dan is de enige die het op kan lossen die persoon.

Neemt niet weg dat alle andere factoren voor te bereiden zijn en het makkelijker maken. Ik gebruik nooit een schort, dus ik kan je er helaas niet aan helpen.
#3069584
Een klassiek homeopaat kan dat precies voor je uitzoeken. :) Ik heb zeer goede ervaringen en resultaten gezien, zowel met honden als paarden met onduidelijke of vage klachten met klassieke homeopathie.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3069626
Kaela schreef: En wil de smit ook niet tegen betaling komen oefenen? Kans is ook heel erg groot dat het hem in de persoon is gaan zitten en dan is de enige die het op kan lossen die persoon.

Neemt niet weg dat alle andere factoren voor te bereiden zijn en het makkelijker maken. Ik gebruik nooit een schort, dus ik kan je er helaas niet aan helpen.
Ja, dat is de volgende stap!
Deze smid is niet de smid die het trauma veroorzaakt heeft. Deze smid krijgt het alleen niet opgelost.

Ondertussen is er een schort gevonden!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3069627
Hope schreef: Ja, dat is de volgende stap!
Deze smid is niet de smid die het trauma veroorzaakt heeft. Deze smid krijgt het alleen niet opgelost.

Ondertussen is er een schort gevonden!
Top! Gaat vast goed komen dankzij jou harde werk!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door