Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3069034
Als pup hadden twee van mijn cockers de gewoonte om de drolletjes van de andere honden op te eten (in onze eigen tuin dus). Met tussenpozen leek het gedrag te verdwijnen, maar nu heb ik ze toch weer betrapt op dat vieze gedrag. Ik had al eerder een vermoeden, afgaande op de slechte adem, maar nu heb ik het dus ook gezien. Ze zijn intussen bijna 3 en  2 jaar, dus puppykuren zullen het niet meer zijn.
Ik geef KVV, wissel merken en diersoorten af. Kan er dan toch nog een tekort zijn?
#3069229
Joy doet dit ook geregeld :puke: :puke:
Bij haar helpt het als ze een aantal dagen wat banaan krijgt (ongeveer een halve per dag).
Ze heeft vooral voorkeur voor de ontlasting van Spike en soms buiten van onbekende honden. Als we Spike eierkoeken voeren lust Joy zijn ontlasting niet. Schijnt dan naar amoniak te ruiken. Helaas blijft ze dan soms wel vreemde hondenpoep eten.
Blijft een bewerkelijk probleem. Veel alert zijn en als het zover is, dan banaan en eierkoek voeren.
Succes.
Door Marpa
#3069318
Mijn labrador doet het ontzettend veel! En dan geen drolletjes maar grote drollen en diarree is het allerlekkerst! Ik dacht eerst dat net gelegde poep de voorkeur had maar ook oude, uitgeharde poep eet ze op. Allerlei tips van indd banaan, eierkoek, yoghurt ed helpt niet. Afleiden en met beloning werken helpt niet. Negatief corrigeren (ruk aan de halsband ) en negeren werkt niet.
Overzetten op rauw vlees (was ook ooit een tip) , nee daar word t ( bij haar) ook niet minder van.
Ik zit er nu aan te denken om haar een muilkorf om te doen tijdens t wandelen. Ze eet namelijk zo veel dat ze het later, thuis, weer eruit kan kotsen.
Nadeel vd muilkorf is dat ze niet kan corrigeren indien nodig en blijkbaar worden ze handig genoeg en duwen ze de muilkorf in de poep, de poep gaat door de muilkorf heen en ze likken het op.
Geen idee meer wat te doen :(
Door Lizzy
#3069320
Marpa schreef: Mijn labrador doet het ontzettend veel! En dan geen drolletjes maar grote drollen en diarree is het allerlekkerst! Ik dacht eerst dat net gelegde poep de voorkeur had maar ook oude, uitgeharde poep eet ze op. Allerlei tips van indd banaan, eierkoek, yoghurt ed helpt niet. Afleiden en met beloning werken helpt niet. Negatief corrigeren (ruk aan de halsband ) en negeren werkt niet.
Overzetten op rauw vlees (was ook ooit een tip) , nee daar word t ( bij haar) ook niet minder van.
Ik zit er nu aan te denken om haar een muilkorf om te doen tijdens t wandelen. Ze eet namelijk zo veel dat ze het later, thuis, weer eruit kan kotsen.
Nadeel vd muilkorf is dat ze niet kan corrigeren indien nodig en blijkbaar worden ze handig genoeg en duwen ze de muilkorf in de poep, de poep gaat door de muilkorf heen en ze likken het op.
Geen idee meer wat te doen :(
Oh, dat is goor zeg, dat ze het thuis uitkotst :-X
Ja, ik heb de Labradors ook gezien hoor, met muilkorf om die de korf in de stront duwen en het door de tralies heel oplikken :-X
Door Marpa
#3069323
Ja, dat uitkotsen van al die poep was geen pretje. De 1ste keer deed ze het binnen in de huiskamer, de 2de keer heb ik haar naar het balkon kunnen trekken. Was echt heel goor!
Ik lees mee met dit topic, miss komen er nog tips om uit te proberen.
#3069329
Oh, bahbah  :-X
Voorkomen is, denk ik, het enige wat je kan doen.

Mijn Boontje heeft het een keer gedaan. Omdat ik doodsbenauwd was/ben voor van straat vreten, hengelde ik dat wat hij in z'n bek had, direct weer eruit. En toen kwam ik erachter dat het poep was.... Ik denk dat hij zo geschrokken is van mijn ''aaaaaaahhhhhgadverdegadverdebahbahbah'' dat hij het nooit meer heeft gedaan.
Luna deed het ook; zij liep nooit los, dus kon ik het prima voorkomen.
Liz heeft een keer een hapje paardenpoep gepakt en op mijn ''bah, los'' liet ze het vallen (Hier op de kade ligt weleens mensenpoep  :-X Die verleiding kon ze niet weerstaan  :puke: )
#3069514
Owww, wat ben ik blij dat die van mij dat niet doen. Wat is dat ontzettend goor. Het hondje van mensen een straat verderop doet dit ook. Alleen die gaat zitten om te poepen, en draait zich om en vreet haar eigen drol gewoon weer op.  :puke:
#3069531
Mijn labrador vreet het hele duin leeg als ze de kans krijgt. Zeker nu het vriest is het weer drama.  :-\ En als het heel warm is. Hoe kouder en hoe heter, des te beter lijkt haar motto te zijn.
Ik mijd nu de drukst bezochte gebieden maar even en als het echt niet anders kan moet ze daar aan de lijn.
Sinds ze van de Darf af is en vrijwel volledig op barf staat en 1 dag op tinlo is het wel een stuk minder geworden moet ik zeggen. Ik voer nu iedere dag groente en veel pens en boekmaag in het menu en we zien verbetering. Maar helaas lijkt ze het ook gewoon lekker te vinden.
#3069585
Ja hier ook hoor , bevroren poep is onweerstaanbaar
Er word hier momenteel erg slecht poep geruimd door eigenaren , en er liggen dan bv van die gore frolic hopen
Of ergens onder de sneeuw wat paardenshit . Bevroren konijnenkeutels zijn ook onweerstaanbaar
Hier kotsen ze het gelukkig niet uit
Afleiden werkt wel , maar soms ben je gewoon te laat , zeker nu er sneeuw ligt
Voordat wij het zien hebben die mormels het al geroken
Gebruikersavatar
Door kira
#3069593
Els&Flow schreef: Mijn labrador vreet het hele duin leeg als ze de kans krijgt. Zeker nu het vriest is het weer drama.  :-\ En als het heel warm is. Hoe kouder en hoe heter, des te beter lijkt haar motto te zijn.
Ik mijd nu de drukst bezochte gebieden maar even en als het echt niet anders kan moet ze daar aan de lijn.
Sinds ze van de Darf af is en vrijwel volledig op barf staat en 1 dag op tinlo is het wel een stuk minder geworden moet ik zeggen. Ik voer nu iedere dag groente en veel pens en boekmaag in het menu en we zien verbetering. Maar helaas lijkt ze het ook gewoon lekker te vinden.
Foppe kan het ook goed.mhele prooi helpt iets. Bevroren poep is zalig. Aan de lijn vreet hij het ook, dus dat helpt weinig.
#3069815
Hier blijft het dus beperkt tot wat er in de tuin ligt van mijn eigen honden. Paarden- en konijnenkeutels laten ze links liggen, van andere honden hun drolletjes blijven ze ook af. Als ze in het bos uitwerpselen eten, weet ik dat het van een mens komt die blijkbaar hoge nood had. Ronduit  :puke:
Banaan kan ik wel eens proberen, baat het niet, het schaadt ook niet. Ik kreeg ooit de tip om Asco-Pet te geven, dat is zeewierpoeder en dus een supplement. Dat leek even te helpen...
Ik ruim dagelijks alles op in de tuin, maar met die sneeuw blijft er hier en daar wel eens iets liggen. De cockers vinden het natuurlijk wel, al heb ik de indruk dat ze de voorkeur geven aan vers. ::)
#3070234
Wij hebben het onze Kay af kunnen leren door heel veel trainen, niet meer los en veel met hem bezig zijn
Nu kan hij gewoon weer los, en kan hij zichzelf ook weer vermaken zonder te eten, maar het was een lange en zware weg om daar te komen

Als het van eigen honden is, zou je het er sneller uit moeten krijgen door ze absoluut geen kans meer te geven om het te eten
Dus of alles direct opruimen als er een gepoept heeft, of de honden aan de lijn uitlaten en ze geen kans te geven om het te eten

Succes, het is een lastig probleem wat heel moeilijk op te lossen is
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door