Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3067114
Ik geef 5 dagen in de week KVV van Tamro en Darf. En daarnaast 2 dagen Barf. Nu heb ik ook 2 kilo Haring in de vriezer liggen en binnenkort ook weer zalmkoppen. Maar hoe kan ik dit het beste binnen de week inpassen en hoeveel? Hij weegt 28 kilo, maar moet naar de 30. Krijgt momenteel dus iets meer te eten per dag en krijgt nu 1 kilo KVV of Barf.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3067120
Ik geef gewoon twee kleine visjes in de week als extra. Ik tel ze niet mee in het menu.
Door Ruisje
#3067125
De haring kun je extra geven (5-10% van menu), maar je kunt ook op de kvv dagen minder kvv geven en aanvullen met haring. De zalmkop moet met spiervlees, dus die past meer op je barfdagen.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3067318
Als ik het goed begrijp mag ik dus gewoon 700 gram vis per week aan het menu toevoegen, naast/i.p.v zijn kvv.
Aangezien hij wat aan mag komen geef ik hem gewoon de ene week wat haringen verdeeld over de week naar zijn KVV en de andere week een zalmkop.
Is dat dan een goede verdeling?
Door Lizzy
#3067784
Flamingo schreef: Als ik het goed begrijp mag ik dus gewoon 700 gram vis per week aan het menu toevoegen, naast/i.p.v zijn kvv.
Aangezien hij wat aan mag komen geef ik hem gewoon de ene week wat haringen verdeeld over de week naar zijn KVV en de andere week een zalmkop.
Is dat dan een goede verdeling?
Ja, maar dan heb je wel kans op een kotsende hond. En dat valt met zalmkop erg mee. Maar als je 1 bak vol haringen geeft, denk ik niet dat het goed gaat. Te veel, te rijk, te vet, te veel vis. Dus ik zou inderdaad de ene week een zalmkop doen (meer lijkt me ook niet goed hoor, zalm is gekweekte zalm en stikt van de antibiotica) en de andere week KVV met bijv. 1 of 2 haringen erbij. En dan de eerste keer dat je die haringen geeft, zou ik beginnen met 1 haring. Als dat goed gaat en lekker bevonden wordt, kun je er daarna eens 2 geven.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3068050
Vandaag heeft hij er als tussendoortje 2 haringen gehad. In eerste instantie zat hij er maar wat mee te spelen. Toen in kleine stukjes gesneden en ging het er met veel aanmoedigen in. Het was dus niet zijn lekkerste maaltje!
Door Ruisje
#3068130
Flamingo schreef: Vandaag heeft hij er als tussendoortje 2 haringen gehad. In eerste instantie zat hij er maar wat mee te spelen. Toen in kleine stukjes gesneden en ging het er met veel aanmoedigen in. Het was dus niet zijn lekkerste maaltje!
;D
Nee, veel honden moeten er aan wennen, of doen dat nooit! Sergi (vr)eet alles wat ik zijn bak kieper, maar Lily mutst ook een beetje met vis. Ik snij de haring ook in stukken en zet dat de avond tevoren met de zelfgemalen barf in koelkast. Tijdens het ontdooien komt er dan wat vleessmaak aan die vis, of vissmaak aan het vlees, hahahaha. Maar ze eet het wel beter dan.
Over die 700 gram vis per week... Je hoeft geen 10% vis te voeren. ;) Alles vanaf 350gr (5%) tot maximaal 700gr mag.
Door Chunga
#3068512
De Dames hebben 1x per week hun visdag  :D
Afwisselt grote haringen of zalm koppen/lijven, wordt zonder moeite gegeten.
Door miekjevdv
#3068713
Ik ga mijn vraag hier maar even bij zetten.
Anders moet ik weer een topic openen.

Geven jullie vis op zijn geheel, met alle ingewanden er nog in?
En laten jullie de vinnen er nog aan of knippen jullie die er af?
Door Ruisje
#3068863
Ja, bij ons eten de honden en katten de vissen ook met alles erop, eraan en erin. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door