Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3068727
Ik zit er aan te denken om dit te voeren op vakantie omdat ik eigenlijk geen zin heb om weer een vriezer mee te moeten nemen.

Wie heeft ervaring met dit voer? En hoeveel moet je voeren want ik lees heel veel verschillende dingen.

Blijft de ontlasting ook goed? Niet te hard?
Door Lizzy
#3068744
Hier doen ze het er een paar dagen prima op. Langer heb ik nooit geprobeerd. Ik zou het thuis al eens een paar dagen proberen als ik jou was. Ik weet niet meer hoeveel ik voerde....
#3068757
Ik heb het ruim 2 weken gevoerd tijdens het kamperen in Scandinavië.
B miste wel het knagen dus die kreeg er elke dag iets na zoals een gedroogde eendennek, kophuid etc.
B eet 400 gram en die gaf ik 100 gram K9 maar soms wel wat meer.
#3068769
Ik heb het geprobeerd, maar vond het zelf wat tegenvallen, ondanks dat ik van anderen heel positieve geluiden had gehoord. Het spul zou volgens winkel na toevoegen heet water tot 4x moeten zwellen. Nou, er zwol helemaal niets :( Hondjes aten het wel (1 vd vier niet), maar het ging niet van harte en de jongste raakte aan de race :P.
Kortom, voor mij hoeft dat niet meer, al kan ik niets zeggen over de gezondheid. Het zal ongetwijfeld de juiste voedingsstoffen hebben, maar je hondje moet ook nog wat genieten van het eten. Ik heb het gelukkig door kunnen verkopen.
Door jara
#3068808
Ik gebruikt t al enkele jaren tijdens vakantie's en t bevalt prima. Ideaal om mee te nemen tijdens meerdaagse bergwandelingen. Ik koop er vaak in de supermarkt/slager nog wel wat braadkip oid bij om wat K9 uit te sparen. Ik kom echt niet uit met de aangegeven hoeveelheid op de verpakking, hier geef ik ze bijna het dubbele. Doe ik dat niet dan vallen ze enorm af (maar ze bewegen daarentegen ook erg veel tijdens onze vakanties). Hier gaat er per week ongeveer 1 verpakking van 4 kg doorheen met 2 Weimaraners.

Verhouding voer/water is ongever 1.5 op 1..handwarm water, even laten intrekken en dan prak ik t grotendeels ff met een vork.

Ze zijn er gek op hier..wat ik na de vakantie overhoud gebruik ik daarna als beloning tijdens training (gewoon droog)
Door tt-tjes
#3068811
MarijeEnBoomer schreef: Ik heb het ruim 2 weken gevoerd tijdens het kamperen in Scandinavië.
B miste wel het knagen dus die kreeg er elke dag iets na zoals een gedroogde eendennek, kophuid etc.
B eet 400 gram en die gaf ik 100 gram K9 maar soms wel wat meer.
Eet ze 400 gram per dag? Dus als ik 1/4 K9 van de hoeveelheid Barf per dag aan zou houden zou dat goed zijn? En daar dan 3/4 warm water bij?

Ik heb 1x een kleine proefverpakking van 25 gram gekregen en daar schreven ze bij dat er 75 ml water bij moest.
#3068853
tt-tjes schreef: Eet ze 400 gram per dag? Dus als ik 1/4 K9 van de hoeveelheid Barf per dag aan zou houden zou dat goed zijn? En daar dan 3/4 warm water bij?

Ik heb 1x een kleine proefverpakking van 25 gram gekregen en daar schreven ze bij dat er 75 ml water bij moest.
Ik deed er geen water bij. Er stond gewoon een bak water naast waar ze dan uit kon drinken na het eten.
Ja B eet 400 gram barf
Door tt-tjes
#3068929
jara schreef: Je zou de ontlasting bijna zelf eten zo mooi zag t er uit  8)
:puke: :puke:

Ik vraag dat omdat Balou nogal problemen heeft met zijn darmen en niet al te harde ontlasting mag hebben omdat hij het anders niet kwijt kan.
Te harde ontlasting is niet goed en te zacht ook niet.
Door san :)
#3068945
Hier ook goede ervaring ermee tijdens vakantie. Ontlasting is prima, ook bij mijn gevoelige hond Ik doe minder water als beschreven omdat t anders een vieze kledderbende word rondom de bak en de baard. Ik geef 1/4 van hun normale hoeveelheid.
Door tt-tjes
#3068952
jara schreef: Tsja..daar kan ik onmogelijk een antwoord op geven aangezien iedere hond weer anders reageert op voer
Nee, dat snap ik. Ik ga het gewoon proberen, en dan eerst met wat vlees er bij. Is moeilijk om na te gaan hoe groot het botpercentage is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door