Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nero
#3068497
Nadat het weer de goede kant op ging met de jeuk van Nero ben ik in overleg met de holistisch dierenarts weer wat gaan toevoegen aan zijn menu.

Het eerste wat ik nu heb geprobeerd, eend, valt toch niet goed en ga ik dus weer schrappen.

Hoelang moet ik nu ´back to basic´ voordat ik weer een ander soort kan gaan proberen?
Is 4 weken dan voldoende?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3068505
Ik wacht niet zo lang hoor. Als hij weer jeukvrij is ga ik over op iets anders.
Ik zou dan iets kiezen wat buiten het gevogelte valt.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3068510
Hope schreef: Ik wacht niet zo lang hoor. Als hij weer jeukvrij is ga ik over op iets anders.
Ik zou dan iets kiezen wat buiten het gevogelte valt.
Top! Gaat redelijk snel dus.

Ik heb nu nog konijn en geit besteld om te proberen dan neem ik de geit eerst.

Dank je!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3068683
Nero schreef: Top! Gaat redelijk snel dus.

Ik heb nu nog konijn en geit besteld om te proberen dan neem ik de geit eerst.

Dank je!
Wat heb je als eerste diersoort?
En heeft je hond aanleg voor overgewicht? In dat geval koos ik eerst voor konijn.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3068732
Nou eigenlijk gaat het best goed.

Tot nu toe heb ik paard, lam, hert, kwartel en parelhoen. Met vis blijft eigenlijk alleen zalmkop/lijf over en wat gedroogde spiering. Haring lust hij niet en sardien gaat niet goed.

Kwartel en parelhoen wil hij niet altijd even graag eten. (de parelhoen alleen van Hilje)
Ik wil voor de variatie kijken of ik er nog iets bij kan krijgen, lukt dat niet ben ik tevreden met het menu zoals hij nu is hoor. Maar het is altijd makkelijk om een diersoort achter de hand te hebben toch.
Zeker mocht hij kwartel of parelhoen in de toekomst laten liggen.
Konijn of kalkoen bijvoorbeeld dat zijn toch makkelijk te verkrijgen soorten. (of eventueel geit)

Hij heeft op zich geen aanleg om dik te worden, een extra rondje en het is er weer af  ;).
Laatst gewijzigd door Nero op do 05 feb 2015, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3069451
Nero schreef: Nou eigenlijk gaat het best goed.

Tot nu toe heb ik paard, lam, hert, kwartel en parelhoen. Met vis blijft eigenlijk alleen zalmkop/lijf over en wat gedroogde spiering. Haring lust hij niet en sardien gaat niet goed.

Kwartel en parelhoen wil hij niet altijd even graag eten. (de parelhoen alleen van Hilje)
Ik wil voor de variatie kijken of ik er nog iets bij kan krijgen, lukt dat niet ben ik tevreden met het menu zoals hij nu is hoor. Maar het is altijd makkelijk om een diersoort achter de hand te hebben toch.
Zeker mocht hij kwartel of parelhoen in de toekomst laten liggen.
Konijn of kalkoen bijvoorbeeld dat zijn toch makkelijk te verkrijgen soorten. (of eventueel geit)

Hij heeft op zich geen aanleg om dik te worden, een extra rondje en het is er weer af  ;).
Ooh kijk, dan heb je al een mooi menu inderdaad!

Als konijn goed gaat zou je ook haas kunnen proberen. Als lam goed gaat kan hij wellicht ook tegen geit.
Ik zou inderdaad proberen zoveel mogelijk diersoorten te voeren. Dat is fijn voor de afwisseling maar je hebt dan ook minder kans dat hij allergisch wordt voor een diersoort die je nu voert.

Wat je ook zou kunnen doen is eerst een groente bij gaan geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door