Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#3068015
Helaas heeft mijn hond sinds vrijdag een bloed oor. Ik ben gelijk naar de da geweest. Ze had last van haar oortjes (niet erg) en ging schudden, waarmee er dus een adertje gesprongen is.
Die da heeft een swap gemaakt en het advies om te opereren.

Nu vind ik dat die da snel wil opereren en ik ben dus helemaal niet van het opereren. Mijn hond reageert namelijk niet goed op medicijnen en narcose, terwijl ze wel een vechter is en dus dubbele narcose nodig zou hebben.
Een talgklier die continu verstopt, wilde hij ook operatief verwijderen, terwijl mijn hond er behalve jeuk als hij vol zit geen last van heeft. Als ik zie dat ze jeuk heeft, maak ik hem ook gelijk weer leeg en is het opgelost.

Nu maken ze me bang met "anders krijgt ze een pijnlijk, verschrompeld, bloemkool oor".
Ik heb een andere da gebeld en die adviseerde arnica met calendulan te smeren. Dat zou de huid ondersteunen, maar garandeert niet dat ze geen bloemkool oor krijgt. Volgens haar zou een bloemkooloor niet erg zijn. Alleen het uiterlijk zou er minder mooi uit zien. De operatie zelf of het lek prikken zou wel zeer pijnlijk zijn. Er zouden dan allemaal kleine knoopjes in het oor gemaakt worden en daarna moet er een groot hoofd verband om.
Van een hele groep mensen verneem ik dat operaties en leegprikken geen nut hebben omdat het toch weer terug komt.
Een andere persoon is erg goed met kruiden endergelijke (heeft hier ook een opleiding in gedaan). Zij adviseerde hetzelfde als de 2e dierenarts, maar dan met nog een extra olie erdoor wat ik Amerika zeer goede resulaten zou geven om een bloemkool oor tegen te gaan.

Wie heeft er ervaring met een bloedoor? Wat is er toen gedaan en wat waren daarvan de gevolgen?

Er is een gist en een bacterie aangetroffen in de swap en daartegen word ze nu sinds vrijdag behandeld. Er komt minder troep uit het oor, maar ze klappert nog wel af en toe. Zondag op maandag was de bult in haar oor ook flink dik geworden, maar nu is het alweer iets geslonken.

A.s. vrijdag heb ik een controle afspraak, waarbij zij het liefst haar opereren. Ik wil dus eigenlijk helemaal geen operatie, maar ja.. doe ik daar dan wel goed aan?  :-\
Laatst gewijzigd door Roosj op di 03 feb 2015, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3068046
Niet opereren. Is zo onnodig en ik heb vaker een schrompeloor na een operatie gezien dan zonder operatie. Hele vervelende pijnlijke operatie ook en waar gaat het over. Simpel gezegd:een bloeduitstorting.

Zo pak ik een bloedoor aan. http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 196.0.html

Eerste keer natuurlijk met zo,n muts, maar in het verleden ook al een keer of drie eerder een bloedoor gehad en het enigste wat bij een da ooit gedaanis, is met een naald leegzuigen nadat het bloeden gestopt was.

Ik lees net dat die sowieso al weer slinkt. Dan kan het een paar dagen/weekje duren, maar het trekt echt vanzelf weg. De oorzaak, de infectie e.d. Moet natuurlijk wel behandeld worden, want rode draad in het herstel is dat er niet meer geklapperd wordt.
Laatst gewijzigd door Angelique op di 03 feb 2015, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roosj
#3068056
Angelique schreef: Niet opereren. Is zo onnodig en ik heb vaker een schrompeloor na een operatie gezien dan zonder operatie. Hele vervelende pijnlijke operatie ook en waar gaat het over. Simpel gezegd:een bloeduitstorting.

Zo pak ik een bloedoor aan. http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 196.0.html

Eerste keer natuurlijk met zo,n muts, maar in het verleden ook al een keer of drie eerder een bloedoor gehad en het enigste wat bij een da ooit gedaanis, is met een naald leegzuigen nadat het bloeden gestopt was.

Ik lees net dat die sowieso al weer slinkt. Dan kan het een paar dagen/weekje duren, maar het trekt echt vanzelf weg. De oorzaak, de infectie e.d. Moet natuurlijk wel behandeld worden, want rode draad in het herstel is dat er niet meer geklapperd wordt.
O, echt super bedankt! Dit lucht echt op :)

En bij jou dus nooit een verschrompeld bloemkool oor?

Waarom heb je het 1x wel leeg laten zuigen?

De Staphylococcus intermedius & Malassezia pachydermatis is gevonden in het swap. Ze hebben in het lab getest wat ertegen helpt en toen bleek dat het middel dat ik mee had gekregen, daar voldoende tegen zou moeten helpen. Drib klappert ook iets minder en er komt minder troep uit haar oortje.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3068060
Ik heb ook een teefje die een bloedoor heeft gehad, gesmeerd met Arnica en verder niks mee gedaan.
Het oor is wel gaan hangen en een beetje verschrompeld, ze heeft er geen pijn aan.
Door Roosj
#3068064
Enzepens schreef: Ik heb ook een teefje die een bloedoor heeft gehad, gesmeerd met Arnica en verder niks mee gedaan.
Het oor is wel gaan hangen en een beetje verschrompeld, ze heeft er geen pijn aan.
Mijn hond is een bouvier, dus die hebben zowiezo al hang oren. Dat een oor gaat hangen maakt voor ons dus niets uit ;)

Bij Drib zit de bult net bij de ingang van haar gehoorgang.



Naar aanleiding van Angelique haar topic, heb ik een sjaal om haar hoofd gedaan. Drib is altijd een makkelijke hond die alles toe laat en ook laat zitten. Alleen de laatste tijd wilde ze geen staartjes meer in. Ik vermoed door hoofdpijn. Ze kneep ook haar oogjes. De laatste dagen zie ik geen fijn geknepen oogjes meer en vandaag heeft ze ook haar staartje laten zitten. Ze is ook gewoon haar vrolijke zelf.

Ik vond een operatie idd ook voor mijn gevoel overdreven omdat wij mensen ook niet geopereerd worden voor een bloed uitstorting. Bij Drib is het ook niet eens blauw.
Door smulpaap
#3068088
Ik heb er ook ervaring mee . Mijn hond heeft aan beide oren een bloed oor gehad , en mijn d.a adviseerde ook om niet te opereren
Het is een pijnlijke ingreep en bied geen garantie . Het kan dus ook weer terugkomen vertelde hij
Ik heb Arnica en Hamamelis ingezet . En binnen een week of vier was het genezen . het is dat ik zelf weet , er zijn bloed oren geweest , een ander ziet het bijna niet
Wat ik ook deed , was als ze rustig lag , heel even met een coolpack er tegenaan om zwelling tegen te gaan . De coolpack omwikkelde ik met een dunne handdoek
En een heel , heel klein beetje Vetramil honingzalf om de jeuk tegen te gaan en infectie te voorkomen , echt een speldenknopje zeg maar
Maar bij mijn hond zat het beide keren in de oortip
Door Roosj
#3068098
Ik heb de olie besteld en ben dus vandaag al begonnen met Calendula. We hopen maar op het beste  ;)

Opereren gaan we dus definitief niet doen.

Echt super bedankt allemaal!


(nu nog bedenken wat ik met mijn da aan moet.. Ik dacht heel tevreden te zijn, maar heb nu al 3x slecht advies gekregen die wel geld in het laatje van de da had moeten brengen)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3068111
Roosj schreef: O, echt super bedankt! Dit lucht echt op :)

En bij jou dus nooit een verschrompeld bloemkool oor?

Waarom heb je het 1x wel leeg laten zuigen?

De Staphylococcus intermedius & Malassezia pachydermatis is gevonden in het swap. Ze hebben in het lab getest wat ertegen helpt en toen bleek dat het middel dat ik mee had gekregen, daar voldoende tegen zou moeten helpen. Drib klappert ook iets minder en er komt minder troep uit haar oortje.
Hier nooit een schrompeloor gehad. Leeggezogen, dat was omdat de da dat toendertijd voorstelde en ik een brave hondenmoeder was die naar de da luisterde.
Door Roosj
#3068124
Angelique schreef: Hier nooit een schrompeloor gehad. Leeggezogen, dat was omdat de da dat toendertijd voorstelde en ik een brave hondenmoeder was die naar de da luisterde.
O ok :)

Fijn dat zo veel mensen ervaringen hebben zonder operatie :)
Door Lil
#3068141
Hier een kat daaraan laten opereren. Zeer pijnlijke operatie (veel hechtingen dwars door kraakbeen). Resultaat mega bloemkooloor en elke hechting gaf bobbel in kraakbeen. Never nooit meer dst ik dat laat doen.
Door Roosj
#3068147
Lil schreef: Hier een kat daaraan laten opereren. Zeer pijnlijke operatie (veel hechtingen dwars door kraakbeen). Resultaat mega bloemkooloor en elke hechting gaf bobbel in kraakbeen. Never nooit meer dst ik dat laat doen.
Dat is echt erg.. Denk je het beste voor je diertje te doen en dan nog heb je dit..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door