Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3067854
Nou...weer eens tijd voor een vraag..

Voor de stijfheid van Mucho al een tijdje bezig. Spondylose, artrose-achtige klachten in teen, en vernauwing ruggemerg achterin. Reguliere pijnstilling is geen optie. Al een tijdje bezig met kurkuma en groenlipmossel, van aniforte, verdriedubbelde dosis. Na de puur-serie begonnen met cox,maand of 2 nu,  lijkt wel beter te lopen, maar als hij langzaam loopt waggelt ie enorm, en ook de startstijfheid verergert. Gaat trouwens om een 7jarige hond. Voor de tenen heb ik van DA LEDUM gekregen, dit lijkt iets beter te gaan (mag tenen aanraken waar hij ze voorheen terugtrok  als ik ze vastpakte, en mankt ook niet meer met voorpoot).

wat ozu ik qua losse supplementen kunnen geven? Glucosamine is vaak met chondritine van rund, en helaas geen optie. Als ik zelf kijk naar de pijnstillers/ontstekingsremmers springen boswelia, arnica en yucca eruit. Is dit een goede combi met kurkuma en groenlip? Zit dan meer aan losse supplemnten te denken, omdat in al die middelen de dosering wat laag lijkt te zijn, en niet afdoende doet..Duivelsklauw lijkt me gezien zijn gevoelige maag niet heel goed..

heeft iemnd een tip? Bedankt alvast!
#3068225
Geen enkele reguliere pijnstilling mogelijk bij deze klachten? (er zijn heel veel; echt veel)  :'(  :'(

Wat je al opnoemt, msm kun je ook los krijgen.
Als duivelsklauw al niet goed valt, zou ik ook eens gaan kijken wat je tegen de maag kunt doen. Dan is die wel extreem gevoelig.
HIer levert de kurkuma trouwens maagproblemen op.
#3068593
Gisteren bij mijn DA geweest voor herhaalconsult Much, zo ongeveer elke maand...nogmaals foto's gemaakt, nu van de heupen en knieen. Daar is niets op te zien, zien er prachtig uit. Ook rug is behalve de vernauwing eigenlijk erg mooi. Toch blijven de pijnklachten achterin (l7). Omdat acupunctuur ook niets doet, besloten een nieuw spoor in te zetten en naar de chiropractor te gaan. Gelukkig werk hij dan weer samen met LEila Visee die toch nog een plekje maakte...Hopen dat dat iets uit gaat maken.

Daarom wilde hij nu ook geen ander middeltje gaan geven (idd de rhus) omdat hij niet het idee heeft dat het artrose is, eerder hernia achtige klachten door de vernauwing. Echte botwoekeringen zijn gelukkig niet te zien. Maar eens kijken wat zij zegt, anders wel eens naar losse supplementen gaan kijken. Het yucca poeder wat ik vorige week besteld heb ga ik wel inzetten. DAt is nl niet alleen pijnstillend, maar ook tegen ontstekingen en voor een goede darmfunctie.

Nu maar hopen dat chiropractor gaat werken, zelf dacht ik eerder aan een osteopaath ook voor zijn gevoelige darmen en maag, maar mijn eigen DA is zo enthousiast over haar, dat ik daar dan toch maar voor wil gaan..

dank weer voor de reacties!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door