Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3065078
Ik heb het idee dat mijn kat nogal eens alles eruit kotst vlak nadat hij vis heeft gegeten. Afgelopen week was het echt maar een paar hapjes... Hebben meer katten dat?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3065156
Hier niet, maar het is geen gekke gedachte. Het kan komen door schrokken of teveel eten in eens of door het hogere vetgehalte.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3067404
Het waren maar een paar hapjes vis zeg je, maar weet je hoeveel dat precies was? En hoeveel hij/zij normaal gezien eet?
Is er toen zuiver vis gegeten of ook nog wat vleesbot of spiervlees erbij?

Hier ook de ervaring dat zuiver vis nogal zwaar valt. Ik gaf het altijd met wat bij, maar ze aten er wel minder van dan normaal van vlees. Het vult dus sterk of valt erg zwaar. 
Als  je kat er last van heeft, is het dus kwestie van maar een klein deel vis steeds met wat anders vlees te voeren. Desnoods elke dag maar een klein stukje.
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3067819
Het was een capelin, een kleintje, en daar waren echt 2 kleine stukjes uit. 5 gram zal veel zijn geweest ;) ik gaf het met een bot/orgaanmix waar nooit problemen mee zijn. Misschien inderdaad proberen om de vis ook in de mix te doen. En dan 1 klein visje over een hele week


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3067823
Hmmm, das wel een erg klein percentage. En dan samen met wat anders gegeten...
Das wel heel er intolerant.

Ik denk niet dat het uitmaakt of het naast de mix tegelijk gegeten wordt, of dat het gemengd wordt.  In de maag maakt dat toch niet uit.
Dus ofwel was het toeval, ofwel kan je kat zelfs niet tegen de kleinste hoeveelheid vis.  Ik durf niet zeggen dat dat onmogelijk is hoor.  ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door