Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3065205
Hai, Mabiche wordt kaal, ze wordt in juli 12jr, is een teefje, dat niet gecastreerd is. Ze is black en tan en heeft nooit een goede ondervacht gehad op het lichaam. Maar wel een harde bovenvacht die ik in de strip zet. Maar zelfs die bovenvacht groeit niet meer lijkt wel. Poten en hoofd zijn niet kaal. Geen jeuk of iets, is het hormonaal dan? Wat zal ik doen?
Gr. Ingrid
Door vagebond
#3065572
Ik dacht eerst alleen achter op de rug, maar eigenlijk schijnt de huid over het hele lichaam en staart door de bovenharen heen. Het hoofd en de poten zien er wel goed uit.
Ik denk toch dat ze wel jeuk heeft, vanavond lag ze wild te rollen over het kleed. Krabben doet ze niet. De haren groeien ook niet goed aan. Het is een ruwhaar teckel. Toen ik haar eind november plukte, zag ik dat ze zo kaal was, ze had nu al lang weer nieuw haar moeten hebben.
Gr. Ingrid
Door vagebond
#3065702
Nee, geen schilfers, geen smetjes of dingetjes, gewoon bloot, achter bij de staart heeft ze inmiddels geen haar meer, gewoon bloot. Ik vind het verontrustend. Ze zou loops moeten worden. Dochter Gina is half oktober loops geweest, eerder dan normaal vanwege het nestje pups dat ze deze zomer denk ik.
  Normaal worden ze ong. 1x per 10 a 11 maanden loops, allebei zo'n beetje gelijk. Nu de jongste teckel net loops is geweest, dacht ik dat Mabiche mee zou doen, ook niet. Dus zou ze eerdaags toch loops moeten worden. Het is nu bijna een jaar geleden.
Zou het daarmee te maken hebben?
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#3065722
Het zou kunnen, dat het hormonaal is. Heeft ze meer eetlust? Wordt ze dikker? Is ze verder sloom of iets?
Door miik
#3065733
Kan door parasieten komen zoals bv mijt....
Kan ook hormonaal zijn,... bv voor of na een loopsheid....
Maar kan ook door sommige "ziektes" komen, zoals bv cushing of een schildklier die niet goed werkt (dat zou je kunnen controleren met bloedonderzoek)...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3065944
Is ze niet ongemerkt schijnzwanger geweest? Dat resulteert ook heel vaak in een extreem dunne vacht.
Verder komt het bij oudere ruwharige honden wel vaker voor dat ze op een gegeven moment een heel dunne vacht krijgen. Als het haar bovendien minder gemakkelijk los laat, zou je kunnen overwegen om het niet meer te plukken, maar te (laten) knippen. Het zal dan wel valer van kleur en zachter van structuur worden, maar dan is ze wat minder kaal.
Door vagebond
#3066073
Ik heb al 33 jaar ruwhaar teckels, maar dit nog nooit meegemaakt. Het is wel een black en tan. En die hebben minder ondervacht dan de wildkleuren. In ieder geval van staart naar schoft.
Nee, ze is niet sloom. Ze is een echte vreetzak, altijd al, hele vissen uit de rivier werkt ze naar binnen, ligt er een gans, dan zit zij er met haar kop in. Ook stinkkadavers doen het goed. Eigenlijk hoef ik haar geen eten te geven :)
Ze is 11 maanden geleden loops geweest, ze was schijnzwanger van de zomer toen de pups van Gina rondliepen.
Vanmorgen bij een vriendin geweest, die er "holistisch"naar gekeken heeft  met de biosensor. We hebben de hormone van Phytonics erbij gehouden en die had ze nodig.
Ik ga dat nu proberen.
Gr. Ingrid
Door hamada
#3066123
Joy had een erg slechte vacht door prednisongebruik. En dat knapte erg op door een paar druppels cbd olie per dag. Schijnt ook bij niet prednisongerelateerde vachtproblemen wel eens goed effect te geven.
Door C@rine
#3066128
Zie ik je volgende week?
Neem je DA Mischa mee?
Kijken we er even na.
Zo wie zo ze wordt ouder, en daarbij ook de ouder wordende "gevolgen".
Die Bioresonantie was een goed plan ;)
Door hamada
#3066417
Cannabidiol olie. Zie bijv. Www.cannaforpets.com voor info over cbd.
Verder staat er onder alternatieve geneeswijzen hier op
BP een topic over cbd olie.

edit: typefout
Laatst gewijzigd door hamada op zo 01 feb 2015, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3067786
miik schreef: Kan door parasieten komen zoals bv mijt....
Kan ook hormonaal zijn,... bv voor of na een loopsheid....
Maar kan ook door sommige "ziektes" komen, zoals bv cushing of een schildklier die niet goed werkt (dat zou je kunnen controleren met bloedonderzoek)...
Precies. Dus dat zou ik eerst uitsluiten, voordat ik olietjes ging geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door