Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3067690
Nelson ligt graag op de plaat van de bench.
Hij heeft er een dik kleed inliggen maar dat krabt hij altijd aan de kant. Met een kussen precies hetzelfde, hij vouwt het dubbel en gaat op de plaat liggen. Vrag. Me niet waarom, hij doet het al zolang we hem hebben.

Nu vind ik het geen probleem alleen komt hij soms nogal onbesuisd uit zijn bench gestormd. Als er dan geen kleed onder zijn poten ligt is dat spekglad en ik wil een spagaat voorkomen.

Iemand een idee hoe ik die plaat anti-slip kan krijgen? Ik wil er geen vloerbedekking of iets dergelijks inleggen vanwege zijn huisstofmijt allergie en het moet ook wel enigszins hufter proof zijn.
Ik dacht aan een blanke lak met scherp zand erdoor, maar weet niet of dat hecht op die gladde ondergrond.

Iemand tips?
Door Suzanne
#3067694
Even kijken dat je aan een echte antislipmat kunt komen? Een douche- of badmat oid? Of dat spul wat op trimtafels zit, kijken of dat ergens los te koop is en dan lijmen?

Suzanne
Door kaszi
#3067698
Suzanne schreef: Even kijken dat je aan een echte antislipmat kunt komen? Een douche- of badmat oid? Of dat spul wat op trimtafels zit, kijken of dat ergens los te koop is en dan lijmen?

Suzanne
Ja dat zou ik ook doen, is zeker te koop per m2
Door Borke
#3067714
Sofi deed dat ook en een antislipmat krabde ze ook opzij.

Wat bij haar wel hielp, is een Bia-matras.
Niet bepaald de goedkoopste oplossing, maar blijkbaar ligt die wel goed, want die probeert ze niet opzij te krijgen.
Die matras past precies in haar bench.
Met een huisstofmijt allergie (in ons geval van mijzelf) is dat een prima oplossing.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3067728
Mijn ervaring met labjes is ook dat ze alles aan de kant krabben om op de koele? plaat te kunnen liggen. Misschien de bench half van iets voorzien zodat hij kan kiezen waar hij gaat liggen?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3067764
Ruisje schreef: Een rubber mat (idd zoiets als op trimtafels) op de hoeken met dubbelzijdig plakband vastplakken.
Bij ikea hebben ze ladematten, wij hebben ze in de keukenlades zodat zaken niet gaan schuiven. Deze zou je misschien kunnen vastlijmen of plakken. Een metalen plaat kun je waarschijnlijk met radiatorlak en een schep zand ook wel stroef krijgen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3067765
Nadia schreef: Of trainen dat hij normaal zijn bench uit komt ;)
Als wij erbij zijn gaat dat goed, maar als er iemand binnen komt bijvoorbeeld dan vergeet hij even alles.
Borke schreef: Sofi deed dat ook en een antislipmat krabde ze ook opzij.

Wat bij haar wel hielp, is een Bia-matras.
Niet bepaald de goedkoopste oplossing, maar blijkbaar ligt die wel goed, want die probeert ze niet opzij te krijgen.
Die matras past precies in haar bench.
Met een huisstofmijt allergie (in ons geval van mijzelf) is dat een prima oplossing.
Is zo'n matras een beetje hufter proof?
eelke schreef: Volgens mij bestaat er gewoon anti slip verf.

Dat zou praktisch zijn. Maar weet jij of dat ook op metaal hecht?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3067775
Hope schreef: Is zo'n matras een beetje hufter proof?
Nee, helaas niet. Wij hebben precies hetzelfde als Borke, een biabedmatras precies in de maat van de bench. Maar wij hebben er wel een fleece omheen geknoopt om hem te beschermen tegen graven, want daar kan het kunstleer erg slecht tegen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door