Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3067590
Ik weet dat meer mensen hierover mee kunnen praten helaas.
Daarom mijn vraag hier.

In augustus 2012 ben ik gaan samenwonen. Mijn huurtoeslag en alleenstaande ouder korting is gestopt. Meneer spreeuw is mijn fiscaal partner geworden want we hebben samen een eigen huis, wonen samen met mijn kind daarbij en meneer spreeuwtjes accountantskantoor die hij heeft vw zijn toenmalige bedrijfje doet onze belastingaangifte.

Nu ineens blijkt dat we NIET als toeslagpartners geregistreerd staan terwijl we dat WEL automatisch zijn vw het fiscaal partnerschap.
De accountant wist niet hoe t werkte, was helemaal verbaast dat kennelijk de belastingdienst en de toeslagendienst niet gekoppeld zijn. Zoals t er nu uitziet moeten we 4000 euro terug betalen. :(
Als ik opzoek hoe ik had moeten aangeven dat ik een toeslagpartner heb kom ik dingen tegen over dat ik t bij de gemeente moest doen????

Ik snap t niet meer.
Waarom ben ik automatisch toeslagpartner en toch ook weer niet??
De accountant geeft toe dat ze in de berekeningen is vergeten aan te vinken dat we toeslagpartner zijn maar de alleenstaande ouder toeslag is wel gestopt en in de berekeningen over 2013 kloppen de bedragen wel. (Dus kennelijk had ze half vorig jaar al gezien dat t niet klopte want toen heeft ze m wél aangevinkt want er staan lagere bedragen op de papieren die we gekregen hebben. Maar omdat ze het nog niet ingestuurd hebben, is t nog niet aangepast en hebben we 2013 onterecht teveel toeslag gekregen zonder dat ze ons heeft gewaarschuwd. (De papieren kregen we vorige week binnen).

Pft. Ik heb pijn in mijn buik. :'(
Door sella
#3067594
Uhm mijn mening, daarom heb je toch een acountant om dit soort ellende te voorkomen?
In ieder geval een betalingsregeling treffen en een stevig gesprek met acountant hebben.
Door bloemetje
#3067597
Klote meisje... ik ken t. Maar je kunt t beste dit soort dingen hebben met de belastingdienst hoor. Ze zijn tot op t laatste nog bereid een regeling met je te treffen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3067601
Die buikpijn kan ik me voorstellen. Wat een blunder van die accountant. Die moet dit soort dingen toch weten, daar zijn ze toch juist voor aangenomen. En dat moet je ook nog betalen ook zeker. Het is ook weer niet zo'n ingewikkeld iets natuurlijk. Ik weet er verder niks van, maar wil je wel sterkte wensen. en wat Bloem zegt..ga met de belastingdienst praten.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3067628
Ja we moeten een heel fiks bedrag betalen aan die accountant. :(
Op zich prima omdat we gingen samenwonen, met twee huizen zitten en Eem bedrijfje afgestoten moet worden met alle gedoe van dien. Het is geen simpele aangifte maar dit is wel zo iets simpels dat ik niet begrijp dat zij daar niet meer van weet. T stomme is, ze zegt dat ze niet wist dat ze toeslagpartner moest aanvinken. :o
Dat is toch een raar iets? Zijn wij dan de enige die zijn gaan samenwonen in heel Nederland? :rant:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3067635
Eigenlijk is het grrrrrr acountant.
Ergejs schandalig hoor, flink geld vangen maar niet op de hoogte zijn  :-X gebeurt eerlijk gezegd wel eens vaker

:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3067643
Maar het is ook niet bepaald een klein bureautje. Er werken meerdere mensen. Niet een persoontje hier verderop in t dorp bijv. Van zo'n groot bedrijf mag je toch wel íets verwachten?
Door Lil
#3067644
spreeuwtje schreef: Maar het is ook niet bepaald een klein bureautje. Er werken meerdere mensen. Niet een persoontje hier verderop in t dorp bijv. Van zo'n groot bedrijf mag je toch wel íets verwachten?
Zou toch serieus vragen of ze niet aardig wat van de rekening doen met zo'n suffe fout.

Sterkte voor jullie  :-*
Door Borke
#3067660
Wat je moet betalen, zul je moeten betalen.
Maar wat een rot situatie zeg.
Als het een groter gevestigd kantoor is en die maken zo'n vergissing, wat kan je dan zelf doen om zoiets te voorkomen?
Die buikpijn kan ik me goed indenken meid, sterkte met deze zorgen  :-*
Lil schreef: Zou toch serieus vragen of ze niet aardig wat van de rekening doen met zo'n suffe fout.
Mijn idee!

Ik heb hier verder totaal geen verstand van, maar ik zou ook met de belastingdienst gaan praten over een regeling.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3067662
het probleem is dat alhoewel een accountantskantoor je aangifte doet, je geacht wordt het zelf te hebben gedaan :-\ Ik zou een stevig gesprek aangaan met die tante en proberen via de rekening een deel van het bedrag terug te krijgen. En anders als de wiedeweerga een betalingsregeling treffen met de belastingdienst. Sterkte ermee :-* :-*
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3067663
Die regeling zal er moeten komen. Dat geld hebben we niet zomaar liggen. We konden net weer een beetje gaan sparen na alle rechtszaken van ex. :o
Floep!!! Alles weer weg met schulden op de koop toe! Ik heb nog nooit schulden gehad. :(
Neem je zo'n bureau in de arm, heb je ineens een schuld!!!
Die rekening van hun gaat zeker ter discussie. Maar ja, t is maar een fractie van t bedrag.
Ik ben bang dat t een regeling wordt die t vel over je oren trekt. Belasting houdt niet veel rekening met zorgkosten door ziekte en boze exen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3067725
spreeuwtje schreef: Die regeling zal er moeten komen. Dat geld hebben we niet zomaar liggen. We konden net weer een beetje gaan sparen na alle rechtszaken van ex. :o
Floep!!! Alles weer weg met schulden op de koop toe! Ik heb nog nooit schulden gehad. :(
Neem je zo'n bureau in de arm, heb je ineens een schuld!!!
Die rekening van hun gaat zeker ter discussie. Maar ja, t is maar een fractie van t bedrag.
Ik ben bang dat t een regeling wordt die t vel over je oren trekt. Belasting houdt niet veel rekening met zorgkosten door ziekte en boze exen.
ook ik weet daar alles van,zorgkosten en huurtoeslag gedonder met ex partner,en ja tuurlijk kan je regeling treffen maar je moet aan die regeling maar kunnen betalen toch,fijn hoor dat soort klusjes,sterkte ermee
Door Ruisje
#3067749
Jeetje! Wat een stomme muts! En inderdaad, ik zou het flink onder d'r neus schuiven!! Hopelijk kun je met een persoonlijk afspraak bij het belastingkantoor een voor jullie beetje gunstige regeling treffen. Heel veel sterkte! :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door