Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tamara
#3067607
Hoi hondeneigenaren,

Ik heb een paar vraagjes, ik twijfel enorm of ik een hondenschool wil starten.


- Zouden jullie 10 euro per les betalen voor maakt niet uit welke sport (dock diving, flyball, speuren, gehoorzaamheid) wel allemaal 60 minuten les natuurlijk.
- Hoeveel honden zitten er in je groep bij de hondenschool waar jullie komen? (ik dacht aan 6 of 7 per les?)
- Hoever zou je rijden voor een hondenschool?
- Op welke les(sen) zitten jullie?


Ik ben het allemaal aan het uitrekenen, ook met btw belasting en inkomstenbelasting ect.. Maar de hondenscholen in de buurt zijn nog steeds open, dus er moet een redelijke netto maandloon uit te krijgen zijn.  ???
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3067614
Ik betaal nu 14 voor een les sport en spel en 15 euro voor schapendrijven.
De sport en spel duurt 50 minuten in een groepje van max 5 honden.
Schapendrijven is 2x 15 minuten, soort van individueel maar we wisselen elkaar wel af om aan de rust te komen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3067615
Ik rij een half uur, voor een les van 60 minuten met max vier honden per groep. Ik betaal nu 7,50, maar zou met liefde 10,- euro betalen als dat mijn juf een fatsoenlijk inkomen zou geven. Met 4 lesklanten per uur kom je dan op 40,- euro per uur en dat lijkt me ook een absoluut minimum om van rond te kunnen komen.
Ik heb balans en coordinatie fun lessen gedaan en doe nu hoopers.

Ik zou 6 personen per les ook prima vinden, mits er voldoende ruimte is. Wij werken echt op basis van rust en vertrouwen en mijn hond heeft daar ruimte voor nodig. Wij hebben de luxe dat er een binnenlocatie is, maar daar is 4 echt wel de max. Dus vandaar ook de groepsgrootte zo.
Door ycheyenne
#3067622
10 euro per les is niet duur, maar wordt het dan ook een hondenschool dat voorkeuren heeft? Wij zijn bij 2 geweest, ze wisten dat ik met agressie honden heb gewerkt, toen ze hoorden dat ik met een staffie heen wou, kreeg ik al gauw de deur te zien. Als je zelf de deur open houd voor elke soort hond, dus ook de bulletjes enzo dan zal de klandizie zeker wel aantrekkelijk zijn. Mede omdat deze rassen populairder worden ook onder de soort mensen die er normaal mee om gaan en dus een cursus zeker wel zien zitten.

Ik zou er zelf nooit meer dan een uur voor onderweg willen zijn. En zeker geen te grote groepen, heb al groepen meegemaakt van 10 honden en dan merk je toch, dat ook de begeleiders de controle dreigen kwijt te raken.
Heb zelf altijd interesse gehad in de basis lessen van gehoorzaamheid ( vroeger met andere rassen ook gevolgd).
Door Lil
#3067629
Ik betaal 10 euro per les. Is wel van een gt en met max 8 honden.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3067630
Ik rijd 2x per week 40 minuten en bij drukte langer naar de hondenschool. 10 euro per les is niet duur. Wij trainen met 6 honden op jachttraining en 4 of 5 op X-dog. X-DOG bestaat uit Behendigheid, Hoopers en Treibball. Ik heb het ontzettend naar mn zin op deze school, de lessen zijn leuk en we hebben een hele leuke jachtgroep. Het is voor mij het reizen en het geld dubbel en dwars waard.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3067668
De hondenschool waar ik heen ga, heeft een 10 lessen kaart. Hier betalen wij 85 euro voor, dus 8,5euro per les. Onze lessen zijn met maximaal 8honden. Het is op 7min afstand, dus dat is eigenlijk wel leuk meegenomen!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door corina
#3067675
Hoi,

Ik run samen met mijn collega een hondenschool
Ik verdien er absoluut geen mooi maandloon mee. De meeste hondenscholen niet. Vaak hebben ze er een andere baan naast. Er zijn er maar enkele die fulltime een hondenschool runnen.

Het is wel een geweldige baan, waar ik heel veel voldoening uit haal. Ik vind het meer een hobby, dan dat het werk is. :)

10 euro per uur is goed. Groepsgrote niet meer dan 6 vind ik zelf.
Wij geven puppy, beginners, vervolg en fun cursus.

Ik vind het belangrijk voor een hondenschool dat de instructeur gediplomeerd is. Ervaring heeft in het lesgeven. Regelmatig bijschoolt
Heb je al nagedacht over een leslocatie? Binnen of buiten, verlichting, omheining etc. Dit is in de praktijk lastig te vinden
Heel veel succes met het verzinnen :D
Door Tamara
#3067678
Fenixjuh schreef: Ik betaal nu 14 voor een les sport en spel en 15 euro voor schapendrijven.
De sport en spel duurt 50 minuten in een groepje van max 5 honden.
Schapendrijven is 2x 15 minuten, soort van individueel maar we wisselen elkaar wel af om aan de rust te komen.


Schapen drijven heb ik ook eens een demonstratie van gezien. Mooi hoe die honden meteen stilstaan en hun oren richten naar hun baas en blijven kijken naar de schapen. 
Ik zag er vooral border collies en australian shepherds werken. Ik heb alleen geen ruimte voor schapen  :-\  ;D

Treiball is als het goed is een 'vervanger' ervoor als ik het goed begrepen heb wat veel hondenscholen aanbieden.
ycheyenne schreef: 10 euro per les is niet duur, maar wordt het dan ook een hondenschool dat voorkeuren heeft? Wij zijn bij 2 geweest, ze wisten dat ik met agressie honden heb gewerkt, toen ze hoorden dat ik met een staffie heen wou, kreeg ik al gauw de deur te zien. Als je zelf de deur open houd voor elke soort hond, dus ook de bulletjes enzo dan zal de klandizie zeker wel aantrekkelijk zijn. Mede omdat deze rassen populairder worden ook onder de soort mensen die er normaal mee om gaan en dus een cursus zeker wel zien zitten.

Ik zou er zelf nooit meer dan een uur voor onderweg willen zijn. En zeker geen te grote groepen, heb al groepen meegemaakt van 10 honden en dan merk je toch, dat ook de begeleiders de controle dreigen kwijt te raken.
Heb zelf altijd interesse gehad in de basis lessen van gehoorzaamheid ( vroeger met andere rassen ook gevolgd).


Iedere hond is welkom, ik neem aan dat ik hiermee om leer gaan op een instructeurs opleiding. Met alle hondenrassen, theoretisch of praktijk.
Ik zou denk ik zoiezo bij iedere hond zou vragen hoe hun gedrag op dat moment is tegenover andere honden. Maar dat leer ik dan wel op die instructeurs cursussen.

10 vindt ik er veels te veel. Ik vindt het wel belangrijk dat ik er voor het geld van kan leven. Dus 10 euro netto overhouden per uur dat ik lesgeef vindt ik prima. Zou moeten kunnen met 6 of 7 honden a 10 euro per uur (min alle huur, belastingen, licht, ect..)



De meeste hondenscholen zitten rond de 10/14 euro per uur. Ik weet totaal niet wat mensen duur vinden of goedkoop.

Ik zou ook graag de dockdiving willen promoten. Flyball, speuren/sorteren, apporteren, frisbee, gehoorzaamheid, speciale lessen voor puppy/senioren, ect..


Priveles praktijkspeuren gebeurd als het goed is vooral in bosgebieden.
Die mensen verdienen er 40 euro mee per uur. moeten zelf misschien ook nog eens daar naartoe rijden of zijn ze daar dan al?
Praktijkspeurders zijn toch meestal met z'n 2en? Ik vraag me al een tijd af hoe die mensen een 'normale' loon eraan overhouden.
Als hun het namelijk van 40 euro kunnen per uur moet het mij ook lukken met ongeveer 50 of 60 euro per uur. 5 honden van 12 euro of 6 honden van 10 euro.  :confused1:


Ik denk teveel, maar wil niet er zomaar mee beginnen en dan met schulden ervan terug komen van 'had ik me maar ingelezen'.
Door Tamara
#3067685
corina schreef: Hoi,

Ik run samen met mijn collega een hondenschool
Ik verdien er absoluut geen mooi maandloon mee. De meeste hondenscholen niet. Vaak hebben ze er een andere baan naast. Er zijn er maar enkele die fulltime een hondenschool runnen.

Het is wel een geweldige baan, waar ik heel veel voldoening uit haal. Ik vind het meer een hobby, dan dat het werk is. :)

10 euro per uur is goed. Groepsgrote niet meer dan 6 vind ik zelf.
Wij geven puppy, beginners, vervolg en fun cursus.

Ik vind het belangrijk voor een hondenschool dat de instructeur gediplomeerd is. Ervaring heeft in het lesgeven. Regelmatig bijschoolt
Heb je al nagedacht over een leslocatie? Binnen of buiten, verlichting, omheining etc. Dit is in de praktijk lastig te vinden
Heel veel succes met het verzinnen :D


Ik zou eventueel ook 24 uur kunnen werken bij een werkgever en 15 of 20 uur een hondenschool runnen.
Ik wil dus graag erachter komen wat zou kunnen. Ik moet er namelijk wel van leven op een gegeven moment.
Ik woon nu nog bij mijn ouders, dus zou er veel geld voor kunnen vrijmaken, nu of nooit denk ik maar, word deze maand 27  :shy: (ze zijn zo lief voor me  :smitten: ) wordt ooit Mijn moeder zei 'al ben je 40' haha toch wel het huis uit getrapt, toch  ???
Ik hoef er in het begin dus niet van te leven.

Ik heb al gekeken naar barneveld, O&O, martin gaus en Kynotrain? als instructeurs opleiding, daarnaast heb je ook nog cursussen voor doggy dance, frisbee, speur, flyball, ect.. die ik ook wil halen.
Ook een Ehbo/reanimatie cursus wil ik dan volgen.

Binnen of buiten maakt mij niet uit, ik denk dat de dock diving zwembad buiten zou moeten staan. Met eventuele waterverwarming met een winterstop van 3 maanden.
Als het koud is buiten trek ik wel wat warms aan  :cold: , omheining en verlichting zeker.
Gebruikersavatar
Door Onix
#3067704
Misschien is het handig om eens omgekeerd te beginnen. Bedenk van welk minimum inkomen na aftrek van alle belastingen je nodig hebt om te kunnen leven. Tel daarbij op hoeveel je denk kwijt te zijn aan de lokatie, marketing, website etc. En bekijk goed of er wel genoeg markt is. Kortom begin met een bedrijfsplan. Pas dan weet je of jouw bedrijf levensvatbaar is in jouw omgeving. Met alleen de vragen hoeveel willen jullie betalen voor een les kom je in mijn ogen niet zo ver.

Ter illustratie: de meeste hondenscholen kunnen met 1 instructeur geen weken van 40 uur maken. Je bent toch gebonden aan de tijden dat mensen niet werken. Vaak de avonden en het weekend. Gemiddeld 3 uur per avond= 15 uur per week en dan nog wat uren op zaterdag en/of zondag kom je echt maximaal aan 30 uur per week. Als je dan alle lessen vol hebt met 5 a 6 cursisten a 10 euro per uur kom je per maand uit op rond de 7100 euro. Dat lijkt veel, maar hier moet in nl nog 21% btw af, leges voor vergunningen, huur, gas, water, licht, aanschaf van materialen, website, folders, kaartjes, telefoonkosten, kosten voor scholing en op wat je jezelf als salaris geeft inkomsten belasting en premie volksverzekering plus eventueel pensioen en verzekering tegen arbeidsongeschiktheid. En dan vergeet ik er vast nog een paar.

Hmmm, dit is misschien wel een wat kritisch verhaal geworden. Sorry, dat is echt niet de bedoeling, maar er komt zoveel meer op je af dan de vraag hoeveel mensen willen betalen.

Succes met het maken van een bedrijfsplan!
Laatst gewijzigd door Onix op ma 02 feb 2015, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#3067720
En houd er rekening mee dat als je ziek bent je geen inkomsten hebt. Maar dat is met alle zelfstandigen.
Wat ik fijn vind een eis zelfs. Is dat mijn instructeur goed geschoold is. Vernieuwend geeft en met ideeën komt waarvan ik denk verhip. Wat onwijs simpel maar zo slim.
Heb je al eens gewerkt op een hondenschool?
Door Tamara
#3067722
Onix schreef: Misschien is het handig om eens omgekeerd te beginnen. Bedenk van welk minimum inkomen na aftrek van alle belastingen je nodig hebt om te kunnen leven. Tel daarbij op hoeveel je denk kwijt te zijn aan de lokatie, marketing, website etc. En bekijk goed of er wel genoeg markt is. Kortom begin met een bedrijfsplan. Pas dan weet je of jouw bedrijf levensvatbaar is in jouw omgeving. Met alleen de vragen hoeveel willen jullie betalen voor een les kom je in mijn ogen niet zo ver.

Ter illustratie: de meeste hondenscholen kunnen met 1 instructeur geen weken van 40 uur maken. Je bent toch gebonden aan de tijden dat mensen niet werken. Vaak de avonden en het weekend. Gemiddeld 3 uur per avond= 15 uur per week en dan nog wat uren op zaterdag en/of zondag kom je echt maximaal aan 30 uur per week. Als je dan alle lessen vol hebt met 5 a 6 cursisten a 10 euro per uur kom je per maand uit op rond de 7100 euro. Dat lijkt veel, maar hier moet in nl nog 21% btw af, leges voor vergunningen, huur, gas, water, licht, aanschaf van materialen, website, folders, kaartjes, telefoonkosten, kosten voor scholing en op wat je jezelf als salaris geeft inkomsten belasting en premie volksverzekering plus eventueel pensioen en verzekering tegen arbeidsongeschiktheid. En dan vergeet ik er vast nog een paar.

Hmmm, dit is misschien wel een wat kritisch verhaal geworden. Sorry, dat is echt niet de bedoeling, maar er komt zoveel meer op je af dan de vraag hoeveel mensen willen betalen.

Succes met het maken van een bedrijfsplan!



Als ik ernaast 24 uur zou werken is ongeveer €950 euro loon.

15 uur les (administratietijd ect.. niet bijgerekend) zou ik 600 euro ermee willen overhouden.
Met een totale inkomen van 1500 euro zou ik al enorm blij zijn.

Lokatie wordt moeilijk omdat je dat niet zomaar krijgt van de gemeente (blaf/geluidsoverlast).
Dus de huur is zeker geen a lokatie maar toch wel aardig wat denk ik. rond de 800 euro?
Scholingskosten rond de 3500 euro.

Website bouwen is eenmalige kosten van een paar honderd euro waar je jaren mee verder kan, alleen af en toe wat veranderingen aan tekst en foto's.
Telefoonkosten zullen ook wel hoog oplopen denk ik, maar zal ook vaak gebeld worden natuurlijk.

Water word ook een hondertje in de maand want ik heb een zwembad te vullen voor meer dan 15 duizend liter. (zal hier ook vaak prive met mijn honden gebruik van maken dus valt mee)


Zou dit kunnen of moet ik er maar beter vanaf zien? 
Door Borke
#3067723
Ik zou een partner met een goed inkomen zoeken als je een hondenschool wilt starten.
Ik ken meerdere goede GT's die er en gestart zijn, maar er geen duurzaam inkomen uit konden halen.
Dan heb ik het over goede ervaren mensen!

Realiseer je dat je ook lessen draait met verlies, als je maar 1 leerling hebt voor dat uur.
En als je ziek bent... dat is niet te verzekeren.

Maar je woont nu nog thuis, dus probeer het gewoon - maak je droom waar!
Goed dat je jezelf heel goed voorbereid.
Vraag anders eens advies bij Monique Appels van de Hondenuniversiteit, die begeleidt startende ondernemers in de hondenbranche.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door