Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3067018
Ik zag van de week dat Oscar toch wel wat tandsteen begint te krijgen. Ik denk dat ik best met een schrapertje aan de gang kan bij hem, dus ik zat even te kijken om wat te bestellen. Maar wat is beter, zo'n vleugelmodel of een haakje? Of allebei?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3067046
Wat gebruik jij voor tandenpoets Kaela?

Ik had dat spul uit de dierenwinkel maar daar zit rund in en die gok durf ik met Nelson niet te nemen.

Ik zou het allebei nemen, dan kan je kijken wat jij het fijnste vind en wat Oscar het beste accepteerd.
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#3067047
Ik heb een haakje, gaat prima.
Btw, misschien overbodige tip, maar ik vraag ze gewoon aan mijn mondhygiënist, die gooit ze anders toch maar weg!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3067054
Ik gebruik niets voor tandenpoets. Ik vind tandenpoetsen ook maar heel lastig. Ik kom nooit goed daar waar ik bij wil komen, vooral niet bij de onderkiezen. En doe ik ook maar iets van hondentandpasta erop, dan wil hij dat alleen maar eraf likken en lukt niets meer  ;D. Ach, met een hond als Oscar ben ik daar wel blij mee hihi, maar handig is het niet. De elektrische tandenborstel mag nog steeds niet dichter dan 10 cm bij hem komen, dus dat project is ook een beetje hopeloos. Hij toucht hem wel heel mooi met zijn neus, maar als ik hem richting hem beweeg is het heul errug eng.

Ik zal ze beide bestellen. Zo duur zijn ze nou ook weer niet.
Door Bosliefje
#3067119
In maart ga ik in Duitsland kijken naar een demo met een tandenborstel met ultragolven, zou heel goed moeten wergen, ook bij de hond.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3067171
ik doe het soms met een gewone theelepel werkt perfect,heb haakje liggen maar ben als de dood dat bij een schrik reacte je in het tandvlees of erger prikt
Door Lizzy
#3067194
Ik gebruik alleen het haakje en ik vind de vleugel uien.... En ik poets met kokosvet. Als ik poets. Which reminds me................ :biggrin2:
Door miik
#3067516
Kaela schreef: Ik gebruik niets voor tandenpoets. Ik vind tandenpoetsen ook maar heel lastig. Ik kom nooit goed daar waar ik bij wil komen, vooral niet bij de onderkiezen.
Wat ik prettig vind werken is om de honden op een stokje oid te laten bijten. Dan komen de kiezen net iets van elkaar en kun je ze beter schoon maken ;)
Door Tamara
#3067623
Ik heb een electrische tandenborstel met 3 van die verplaatsbare borsteltjes.
1 voor mezelf de andere voor mijn 2 honden.
Het zijn wel honden met een zachte beet (retrievers) maar de elektrische tandenborstel is nog steeds helemaal heel.
Hierdoor kunnen ze ook niet in mijn hand bijten per ongeluk (of express natuurlijk  ;D )
En ik gebruik er tandpasta voor honden op.

Ik zet de elektrische tandenborstel trouwens niet aan  :sofa:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door