Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3065997
Heb even een vraagje: hoevaak mag/kan je omega3 capsules geven? Ik wil dit geven omdat er hier nauwelijks of geen vis word gegeten, en ook voor een hondje ( 18 jaar) die hart problemen heeft, krijgt uiteraard wel medicijnen.
Nou zag ik de dosering staan 3 softgel tabletten per dag voor volwassen mens, ik weet de helft dat dat meestal geld voor hond, maar hoevaak?
Gebruikersavatar
Door winni
#3065999
Ik geef 1 caps. per dag. Maar ik geef ook 1 x in de week vette vis.
Door RitaH
#3066231
Ik moest de dosering voor volwassenen aanhouden, maar dan verdeeld over de dag.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3066237
hamada schreef: Op http://www.dogaware.com staan diverse supplementen voor honden met hartklachten, incl. de dosering per kilo lichaamsgewicht.
wat super die site, ik ga het tegen mijn dochter zeggen en laten lezen,enorm bedankt ;)

dan geef ik de honden maar 1 capsule per dag,ze eten geen vis denk ik  :-\ zou het nog iets uitmaken kwa merk? de dosering
Laatst gewijzigd door kiara op vr 30 jan 2015, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door RitaH
#3066391
Wat nog beter lijkt te werken is Kokosolie.
Deze kan je kopen bij de AH, kost €6,25 voor een pot, let wel op dat je een glazen pot koopt en dan de bio.
Dit kan gewoon door het eten gegeven worden bv twee maal per dag.

Onze Nanu krijgt dit nu om zijn weerstand te verhogen, ben er nu ruim een week mee bezig, kan dus nog niet vertellen of het werkt.
Gebruikersavatar
Door winni
#3066552
kiara schreef: wat super die site, ik ga het tegen mijn dochter zeggen en laten lezen,enorm bedankt ;)

dan geef ik de honden maar 1 capsule per dag,ze eten geen vis denk ik  :-\ zou het nog iets uitmaken kwa merk? de dosering
Ikzelf en de hond nemen de Marinol. Die is zeer zuiver en niet zo duur. Ik heb vorige week besteld bij de bodyshop. 60 caps. á 3.99
Door hamada
#3066622
Wij halen ook bij Etos, DA of Kruidvat. De hartpatientjes kregen 1 capsule. Wel kijken of er vit. E toegevoegd is, dat komt de opname tengoede.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3066626
en hoe zwaar zijn de honden dan? en vit E krijgt ze al maar bedankt voor de tip ;)
Door Lil
#3066631
Ik vertrouw visolie van de drogist niet. Het moet wel zuiver en niet ranzig zijn.

Boris 27 kg krijgt voor zijn artrose de laagste dosering voor volwassenen.
Gebruikersavatar
Door winni
#3066771
kiara schreef: dat is nog goedkoper als da merk  :o en hoeveel geef jij ervan?
1 voor de hond. Ik zelf neem er 2 maar heb dan ook zware arthrose.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3066876
winni schreef: 1 voor de hond. Ik zelf neem er 2 maar heb dan ook zware arthrose.
helpt het nou echt voor artrose? ik heb ook artrose en ook niet zo'n beetje
Gebruikersavatar
Door kiara
#3066877
winni schreef: Ikzelf en de hond nemen de Marinol. Die is zeer zuiver en niet zo duur. Ik heb vorige week besteld bij de bodyshop. 60 caps. á 3.99
ik kan de website niet vinden  :-[ google geeft aan http://www.thebodyshop.nl
maar daar hebben ze geen omega3  :-\

:D gevonden en paar dingen bestelt,die zijn goedkoop en gratis verzending vanaf 20€,bedankt hoor voor de tip
nu nog groenlipmossel vinden  :-\
Laatst gewijzigd door kiara op ma 02 feb 2015, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3066879
kiara schreef: helpt het nou echt voor artrose? ik heb ook artrose en ook niet zo'n beetje
Dan moet je veel meer innemen dan 2 capsules per dag! Kurkuma met peper (de bekende pasta elders op het forum) samen met groenlipmossel helpt beter. Groenlipmossel bevat grotere hoeveelheden goede vetzuren in verhouding tot visolie. Je kunt in dat geval de visolie laten staan. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door