Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ivm een seminar met oa Hond&Veiligheid als thema heb ik de volgende vraag: wie heeft één of meer rookmelder(s) in huis?

Ja ik heb rookmelder(s)
61
87%
Nee ik heb geen rookmelder(s)
9
13%
Door Michelle Vrolijk
#3066661
Ivm een seminar met oa Hond&Veiligheid als thema heb ik de volgende vraag: wie heeft één of meer rookmelder(s) in huis? Graag ook melden als je er geen hebt. Niet om te veroordelen, ik probeer gewoon een beeld te krijgen van de verdeling. Desnood stem je anoniem (tenminste, volgens mij kan dat  :biggrin2: )
Ik bijt de spits af: JA ik heb een rookmelder in huis  :)
Laatst gewijzigd door Michelle Vrolijk op zo 01 feb 2015, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3066675
Ik heb er 2. 1 in de kamer en 1 in het halletje naar de slaapkamers, douche en wc. En ze werken wel. Ik had iets in de combimagnetron op oven gezet ipv op magnetron........... :-X Ik trok de deur open van de magnetron en het stond meteen blauw binnen en de rookmelder maar loeien. De jongens gingen van schrik naar het balkon.......... Het ding heeft bewezen in elk geval te werken :D
Door Elf
#3066680
Ja, door het hele huis. En ze zijn aangesloten op de meldkamer. Als er 1 afgaat (is wel eens gebeurd door kluswerkzaamheden  ::)) gaat onmiddellijk mijn telefoon. Neem ik niet op om te zeggen dat het loos alarm is dan wordt de brandweer gebeld. Overigens heb ik bij de voordeur ook een sticker dat er naast mensen ook huisdieren in huis zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3066692
Hier twee rookmelders. 1 bij de wasdroger en 1 voor onze slaapkamer.

Ik check ze maandelijks zodat niet midden in de nacht de batterijen leeg zijn.
Checken doe ik alleen als de hond buiten zit. Het geluid is zo heftig dat ik me niet voor kan stellen dat dit fijn is voor een hond.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3066696
Ik ben ooit eens wakker gemaakt door een Bono op mijn hoofd; hijgend van de stress, helemaal van de rel. Terwijl ik mij af zat te vragen wat er was, hoorde ik ineens het ''batterij is leeg signaal'' van de rookmelder. Arme schat was zo in paniek dat hij de slaapkamerdeur open heeft weten te krijgen,
Ik wil niet weten hoe ik hem had aangetroffen als dat signaal was gekomen terwijl wij aan het werk waren geweest. Dan maar liever in de nacht  :-X  (sindsdien idd maandelijks gecheckt, als de honden niet thuis waren)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3066713
Wij hebben er ook een paar. Batterijcheck doen wij eigenlijk nooit. Het hangt misschien van de rookmelder af, maar als bij ons een batterij leeg is, geeft hij 1 keer per minuut ofzo een klein piepje. De honden reageren daar niet op.
Door keetje
#3066718
Stuk of 4 rookmelders en 2 koolmonoxide melders. (1 beneden bij de kachel en 1 bij de verwarmingsketel)
Ik check iedere 1ste van de maand de batterijen. Staat in mijn agenda. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3066721
Doranto schreef: Wij hebben er ook een paar. Batterijcheck doen wij eigenlijk nooit. Het hangt misschien van de rookmelder af, maar als bij ons een batterij leeg is, geeft hij 1 keer per minuut ofzo een klein piepje. De honden reageren daar niet op.
Ja hier ook maar dat kleine piepje is hoogst irritant s'nachts
Heb geen idee hoe je de batterij checkt
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door