Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#3066648
Ik vind het voeren even lastig. We doen nu dag en nacht om de 4 uur maar is dat niet te veel, 6x aanbieden? ze is niet erg happig op het eten. Die 7 is best aanpoten voor haar. Ze groeien als kool maar Saar is zelf nog steeds beetje hysterisch. Hijgen, soms graven, zoeken, piepen. Ik geef al calciumpillen extra.
Door Lizzy
#3066658
Ik gaf Bisq 2 a 3 keer per dag eten. En daarnaast geitenmelk met honing. En 's nachts gaf ik haar alleen water. Meer wou ze ook echt niet eten. Ze gaf ook aan een beetje geirriteerd te raken van zelf te moeten eten terwijl haar pups moederziel alleen in de bak lagen ::) :biggrin2:

Kijk ook wel uit met extra calcium he. Als ze genoeg heeft, kan teveel calcium tot andere narigheid lijden.... Desnoods even bloed laten prikken bij de dierenarts, om het calciumgehalte te laten controleren. En als dat te laag is, moet er een spuit in. Dat neemt beter op dan die tabletten. Maar niet spuiten zonder eerst te testen (want je kunt echt hartschade aanbrengen en dergelijke). Krijgt ze genoeg glucose binnen? Misschien toch te warm voor haar?
Door Jantina
#3066677
Net de weekenddienst gebeld maar die vinden dat ik kan wachten tot morgen. Dan gaan we iig terug naar minder voerbeurten, ze is er idd niet zo gecharmeerd van. Wat zou ik max aan supplementen kunnen geven? Ze krijgt kvv van Carnibest trouwens.
Door tessa
#3066688
Ik voer de eerste anderhalve/ twee weken ook drie keer per dag. wordt ze te mager dan iets meer geven. op de top van de melkgift geef ik vier keer per dag eten, de laatste keer zo rond elf uur s, avonds en dan weer om zeven uur s'ochtends, ik voer dus niet s 'nachts.
Dat hijgen, piepen en graven herken ik hoor. Mijn teven doen dat ook heel erg, duurt ongeveer een kleine week. Zijn naweeën en het op gang komen van de malkproductie
Toen ik dat voor de eerste keer meemaakte was ik ook ongerust, ik kende mijn rustige, relaxte hond niet meer terug ( shih tzu). Bij ieder nest werd het erger (drie nestjes gehad) maar na die eerste keer wist ik wat het was en dat het ook vanzelf weer minder wordt.
De boxers doen het ook, die gaan na de bevalling hele kuilen graven in de tuin, ook niet echt handig, maar ik laat ze toch maar gaan en na een paar dagen is het dan weer over en keert de rust terug.
Door Lizzy
#3066693
Jantina schreef: Net de weekenddienst gebeld maar die vinden dat ik kan wachten tot morgen. Dan gaan we iig terug naar minder voerbeurten, ze is er idd niet zo gecharmeerd van. Wat zou ik max aan supplementen kunnen geven? Ze krijgt kvv van Carnibest trouwens.
Waarom zou je supplementen willen geven? En wat voor supplementen wil je geven?
Door Jantina
#3066710
Sorry, calciumtablet bedoel ik. Of helemaal niet extra erbij geven?
Fijn om te horen dat het vaker gebeurt, ook al gaat het eigenlijk gewoon super, je maakt je dan toch een beetje zorgen om die onrust...
Door Lizzy
#3066791
Jantina schreef: Sorry, calciumtablet bedoel ik. Of helemaal niet extra erbij geven?
Fijn om te horen dat het vaker gebeurt, ook al gaat het eigenlijk gewoon super, je maakt je dan toch een beetje zorgen om die onrust...
Ik zou zelf geen calcium geven zonder niet eerst te weten hoe het met het calcium level in het bloed staat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door