Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3066326
Ik zie veel voordelen in de aanschaf van een waterblazer. Geen hotspots meer en geen zand in huis, ik droom er van  :D. Maar: Flow is als de dood voor mijn eigen fohn. Ze kruipt er letterlijk voor weg :'(. De stofzuiger valt ze nog steeds aan, al is dat meer het spel om de stang te pakken te krijgen dan dat het uit angst voor het apparaat zelf is.
Maakt een waterblazer net zoveel lawaai als een fohn of stofzuiger? En werkt het echt zo goed?
Door BlissSpirit
#3066328
Ze maken inderdaad net zoveel lawaai als een stofzuiger denk ik.
Maar als je er eentje hebt die je kan regelen, kan je met heel weinig wind beginnen en dan maakt hij ook minder herrie.
En dat dan langzaam opbouwen.

Tja en de voordelen van een blazer?
Er zijn in mijn ogen alleen maar voordelen  :D
Kan echt niet meer zonder.
Door Anne in Zweden
#3066329
Els&Flow schreef: Ik zie veel voordelen in de aanschaf van een waterblazer. Geen hotspots meer en geen zand in huis, ik droom er van  :D. Maar: Flow is als de dood voor mijn eigen fohn. Ze kruipt er letterlijk voor weg :'(. De stofzuiger valt ze nog steeds aan, al is dat meer het spel om de stang te pakken te krijgen dan dat het uit angst voor het apparaat zelf is.
Maakt een waterblazer net zoveel lawaai als een fohn of stofzuiger? En werkt het echt zo goed?
Een waterblazer maakt op de hoogste stand veel meer lawaai, vind ik, plus er komt nog eens met veel grotere kracht lucht uit. Je moet je hond er echt even aan laten wennen. Hier stonden ze de eerste keer ook alle drie in de andere uiterste hoek van de kamer toen ik hem aanzette, maar ik heb ze er daarna eerst gewoon aan te laten ruiken; vervolgens ben ik er naast gaan zitten met de blazer op de laagste stand en een handje lekkers, toen ze merkten dat het ding niet beet kwamen ze al snel bij me zitten, vervolgens steeds een beetje harder laten blazen tot ze daar ook niet meer van opkeken, toen terug naar de laagste stand en voorzichtig in hun richting geblazen, en dat uitgebouwd tot blazen op de hoogste stand en op hun lichaam. Hier waren ze er na een paar dagen aan gewend, en inmiddels staan ze elkaar te verdringen wanneer we terugkomen uit een regenbui, zo van: ik eerst, ik eerst! :biggrin2:

Ik gebruik hem inmiddels ook om het filter van de wasdroger mee schoon te blazen. ;D En je ruiende husky een handje helpen doet ie ook fantastisch. Dat ding is echt multifunctioneel!
Door Lil
#3066336
Ik heb eentje die traploos regelbaar is.

Op de hoogste stand is hij veel sterker dan mijn stofzuiger en ook veel meer lawaai. Ik heb ze langzaam laten wennen. Zachtste stand, op grote afstand koekjes voeren en dat zo opbouwen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3066340
Hope is ook bang van een fohn. De waterblazer kan je traploos instellen en ik ben op zijn zachtst begonnen. Gewoon aanzetten, laten kijken, koekje, uitzetten.
Daarna aanzetten, blazer langs zijn rug laten wapperen met warme lucht, koekje, uitzetten.
Na twee weken rustig wennen komt hij nu aanlopen als iemand de blazer pakt en staat hij op zijn hardst. Hij vind het heerlijk.

Ik gebruik hem voor de hond, voor het ontdooien van de vriezer, het uitblazen van de konijnenhokken, het schoonblazen van de wasdroger, het uitblazen van de auto, het schoonblazen van het toetsenbord, het droogblazen van mijn cap als ik een bui op mijn kop heb gehad, tja... Waarvoor gebruik ik hem niet?!
Door Lil
#3066344
Hope schreef: Hope is ook bang van een fohn. De waterblazer kan je traploos instellen en ik ben op zijn zachtst begonnen. Gewoon aanzetten, laten kijken, koekje, uitzetten.
Daarna aanzetten, blazer langs zijn rug laten wapperen met warme lucht, koekje, uitzetten.
Na twee weken rustig wennen komt hij nu aanlopen als iemand de blazer pakt en staat hij op zijn hardst. Hij vind het heerlijk.

Ik gebruik hem voor de hond, voor het ontdooien van de vriezer, het uitblazen van de konijnenhokken, het schoonblazen van de wasdroger, het uitblazen van de auto, het schoonblazen van het toetsenbord, het droogblazen van mijn cap als ik een bui op mijn kop heb gehad, tja... Waarvoor gebruik ik hem niet?!
Ja, precies. Jones kon er binnen 4 dagen onder. Een hond die nul komma niets gewend was en al schrok van alles wat alle honden hier in NL normaal vinden. Als je rustig opbouwt zo gepiept.
Door Aprilsnow
#3066346
Dat vind ik de lastigste dingen om aan te leren, zaken die geluid maken  :-\ stofzuiger is al zo spannend pfff.
Heb me daarom nog niet aan een waterblazer gewaagd. Kost toch wel wat en om hem dan niet te gebruiken is ook zo zonde.

Maar lees mee met de tips  :biggrin2:
Door Lil
#3066351
odradaatje schreef: Dat vind ik de lastigste dingen om aan te leren, zaken die geluid maken  :-\ stofzuiger is al zo spannend pfff.
Heb me daarom nog niet aan een waterblazer gewaagd. Kost toch wel wat en om hem dan niet te gebruiken is ook zo zonde.

Maar lees mee met de tips  :biggrin2:
Niemand in de buurt waarvan je hem kunt lenen?

Stofzuiger maakt vaak een irritante hoge toon die de waterblazer niet heeft. Mijn stofzuiger kan ook niet zo zacht als de blazer.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3066363
Hope schreef: Hope is ook bang van een fohn. De waterblazer kan je traploos instellen en ik ben op zijn zachtst begonnen. Gewoon aanzetten, laten kijken, koekje, uitzetten.
Daarna aanzetten, blazer langs zijn rug laten wapperen met warme lucht, koekje, uitzetten.
Na twee weken rustig wennen komt hij nu aanlopen als iemand de blazer pakt en staat hij op zijn hardst. Hij vind het heerlijk.

Ik gebruik hem voor de hond, voor het ontdooien van de vriezer, het uitblazen van de konijnenhokken, het schoonblazen van de wasdroger, het uitblazen van de auto, het schoonblazen van het toetsenbord, het droogblazen van mijn cap als ik een bui op mijn kop heb gehad, tja... Waarvoor gebruik ik hem niet?!
Om de stof onder je bank vandaan te blazen?  ::)  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3066422
Doranto schreef: Om de stof onder je bank vandaan te blazen?  ::)  :biggrin2:
Uuuuh nee, dat zou ik niet adviseren nee  :biggrin2:
odradaatje schreef: Dat vind ik de lastigste dingen om aan te leren, zaken die geluid maken  :-\ stofzuiger is al zo spannend pfff.
Heb me daarom nog niet aan een waterblazer gewaagd. Kost toch wel wat en om hem dan niet te gebruiken is ook zo zonde.

Maar lees mee met de tips  :biggrin2:
Een waterblazer is een prettig gevoel, dat maakt het makkelijker om te leren dan een stofzuiger.
Dat ding rijd door je huis en maakt een hels kabaal. De waterblazer blijft staan en je kan hem zacht zetten.
Desnoods een dikke sok ofzo om de mond (goed vadthouden) als de zachtste stand nog teveel geluid maakt.
Gebruikersavatar
Door nova
#3066441
Senta was ook als de dood voor de waterblazer, maar  met wat geduld , hele korte blaasbeurtjes is ze er snel aan gewend. Het duurde niet lang , en ze drukte de andere honden weg om vooraan te staan bij de uitblaasbeurten.
Nova, al doodziek t.g.v. MH kwam  een van haar laatste levensdagen nog  zelf vragen om een blaasbeurt.

Alle honden vinden het geweldig.


Misschien moet je  beginnen met de hulp van een tweede persoon die  jouw afleidt met wat lekkers om zo de angst te overwinnen

kee, niet gezien dat je  jouw topic een update gaf  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door nova op za 31 jan 2015, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3066475
Die goedkope in het waterblazer topic hier, die is zelfs traploos regelbaar en voor de prijs best een goede.
Dan kun je hem zacht zetten en zo aan laten wennen.Bij Kaio hadden we ook pas later de waterblazer, vond ie in het begin ook eng, maar na een paar keer vond ie het al geweldig! Alle 3 hier vinden ze het geweldig. Fozzy hapte als pup wel de lucht op, doet ie nog steeds als ie in de bui om te spelen is, soms duikt hij ook nog steeds op de stofzuiger  :biggrin2:
Door sella
#3066479
Mijn honden vinden mijn fohn niet fijn, de stofzuiger moet dood, maar de waterblazer, voor shay eerste keer doodeng, dacht hmm dat wordt hem niet, maar schijnbaar toch veel minder jeuk.
Nu als ik hem pak, dan staan ze te dringen wie er eerst mag.
Dit had ik al meteen geantwoord in wat heb je.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door