Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dian
#3066516
Ik moet eigenlijk een nieuwe matras hebben. Er is een keer een topic geweest over ikea matrassen. Wat is een goede stevige matras??
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3066531
Ik heb er eentje. Ligt hier nu 4 jaar.

Weet niet meer precies welke maar is er eentje met memory foam, afmetingen 160x200 (uit me hoofd) en kostte 550 euro... Ik ben zeer tevreden  ;D
Door Borke
#3066611
Lieve Dian, ik wil je zeker niet kwetsen, dat weet je hopelijk toch!?

Ik denk dat je als je ervaringen van mensen met matrassen vergelijkt - wat sowieso al heel persoonlijk is - je ook de constitutie en gezondheid van de mensen die ervaringen delen moet meewegen.
Of je -50 kg weegt of +100kg, dat maakt voor een matras heel veel uit!
Zowel qua ligcomfort als qua duurzaamheid  :-*
Door Lil
#3066637
Borke schreef: Lieve Dian, ik wil je zeker niet kwetsen, dat weet je hopelijk toch!?

Ik denk dat je als je ervaringen van mensen met matrassen vergelijkt - wat sowieso al heel persoonlijk is - je ook de constitutie en gezondheid van de mensen die ervaringen delen moet meewegen.
Of je -50 kg weegt of +100kg, dat maakt voor een matras heel veel uit!
Zowel qua ligcomfort als qua duurzaamheid  :-*
Hier toch 100 kg die super fan is van ikeamatras. Ken ook iemand van 140 kg, alleen moet je dan wel 2 of 3 jaar eerder vervangen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3066642
nou ik ben dus absoluut geen fan,zeer slechte rug had ik al,maar jaar of 10 geleden ooit 1 x ikea matras gehad nou ik had nog geen week later spit,heb nu veel betere kwaliteit,dus ja wat borke al zegt zeer persoonlijk ook wat je evt mankeert
Gebruikersavatar
Door Dian
#3066660
Borke schreef: Lieve Dian, ik wil je zeker niet kwetsen, dat weet je hopelijk toch!?

Ik denk dat je als je ervaringen van mensen met matrassen vergelijkt - wat sowieso al heel persoonlijk is - je ook de constitutie en gezondheid van de mensen die ervaringen delen moet meewegen.
Of je -50 kg weegt of +100kg, dat maakt voor een matras heel veel uit!
Zowel qua ligcomfort als qua duurzaamheid  :-*
IK weet dat je het goed bedoeld :-* Maar ik vraag echt wel na hoeveel een matras mag hebben qua kg. Maar als ik zie dat een logeerbed van € 120 geschikt is voor 115 kg. dan denk ik dat zon matras dat ook al snel moet kunnen dragen :-\
Gebruikersavatar
Door Dian
#3066666
Lil schreef: Hier toch 100 kg die super fan is van ikeamatras. Ken ook iemand van 140 kg, alleen moet je dan wel 2 of 3 jaar eerder vervangen.
maar dat kan ook met deze prijzen. De matras waar ik het oog op heb kost € 230 in twijfelaarmodel.  Als ik naar een Dormaël oid ga betaal ik al snel 3x zo veel, maar gaat die matras 3x zo lang mee?? Ik zit heel erg te twijfelen. Eigenlijk heb ik geen geld voor een dure matras. Heb nu ook een ikeamatras, de Sultan. Daar zitten kuilen in gigantisch veel. Als ik op de rand van het bed ga zitten, schuif ik er telkens af, terwijl ik op mijn oude matras (1 persoons), gekocht zo'n 10 jaar geleden na mijn eerste hernia gewoon kan blijven zitten. En die matras is nog hard, heeft geen kuilen. Was een model dat er uit ging en daar heb ik aardig wat korting op gekregen. Dat was wel een dure matras.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3066694
Ik heb ook ooit latex matrassen gehad. Ze lagen heerlijk, maar ik vond het opdekken super zwaar! Voor iemand met zwakke polsen/handen misschien ook iets om rekening mee te houden, hoe gemakkelijk of moeilijk het opdekken gaat.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3066704
Dian schreef: maar dat kan ook met deze prijzen. De matras waar ik het oog op heb kost € 230 in twijfelaarmodel.  Als ik naar een Dormaël oid ga betaal ik al snel 3x zo veel, maar gaat die matras 3x zo lang mee?? Ik zit heel erg te twijfelen. Eigenlijk heb ik geen geld voor een dure matras. Heb nu ook een ikeamatras, de Sultan. Daar zitten kuilen in gigantisch veel. Als ik op de rand van het bed ga zitten, schuif ik er telkens af, terwijl ik op mijn oude matras (1 persoons), gekocht zo'n 10 jaar geleden na mijn eerste hernia gewoon kan blijven zitten. En die matras is nog hard, heeft geen kuilen. Was een model dat er uit ging en daar heb ik aardig wat korting op gekregen. Dat was wel een dure matras.
Ikea heeft toch een ''als ie het geen 25jaar volhoudt, krijg je een nieuwe'' garantie? Weet niet of dat voor alle modellen geldt hoor....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door